שיקום הפה – מה המשמעות של שיקום הפה

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 9/11/2016 11:31 ● ערב ערב 2783
אחד התחומים הבולטים ביותר ברפואת שיניים וללא ספק המאתגרים ביותר, הוא שיקום הפה. תחום זה נלמד בכל בית ספר לרפואת שיניים ולא מעט רופאים בוחרים להתמחות בו, הן מעצם העובדה שמדובר על תחום רחב מאוד, מעניין, מאתגר וכן מדובר על תחום שבכל עת מופיעות בו סיטואציות שונות ומתגלים שיטות עבודה חדשות.
שיקום הפה – מה המשמעות של שיקום הפה
שיקום הפה – מה המשמעות של שיקום הפה

כפי שאפשר להבין מעצם השם, הרי שיקום הפה, מתייחס למצב בו השיניים והלסתות לא מתפקדות כנדרש מסיבות שונות ואז יש לפנות אל מומחה בתחום בשביל שיטפל בכך. על המומחה לאבחן את הבעיה ולהציג תוכנית טיפול מלאה בשביל להתמודד איתה. כמובן שכל דבר שהוא עושה, הוא חייב ליידע את המטופל, לשתף אותו בכך, וכן רצוי שיציג בפניו אופציות שונות על מנת שיוכל לבחור את זו המועדפת עליו.

כיום המסגרת של שיקום הפה היא כזו, שמתבצעים בה טיפולים רב תחומיים, כלומר, יש נטייה להסתכל על תוכנית לשיקום הפה באופן רחב בשביל למנוע בעיות עתידיות ולחסוך זמן טיפול מהמטופל. יש להבהיר, טיפול שיקום הפה יכול לקחת שבועות ויכול לקחת חודשים ואף למעלה מכך. זה תלוי כמובן במצב השיניים והלסתות של המטופל.

לפני שנסביר כיצד ניגשים לטיפול שיקום, נציין שטיפול זה נדרש בדרך כלל בקרב אנשים שעברו תאונות באזור הלסתות, ילדים שנולדו עם בעיה בלסתות, מכורים לסמים ולאלכוהול, וכן מקרים רגילים בהם הלסתות לא התפתחו כמו שצריך.

 

כיצד ניגשים לטיפול שיקום הפה

 

בשלב הראשוני, עורך הרופא צילומים בשביל להכיר את מבנה הלסתות והשיניים. על פי הצילומים הוא יוכל לבנות תוכנית טיפול מלאה. לאחר מכן, הוא יציג את התוכנית בפני המטופל. הטיפול יכול לכלול אלמנטים כגון, סתימות, עקירות, השתלות שיניים, גשרים וברזלים ועוד. במידת הצורך ישתף הרופא גם מעבדות שונות על מנת לבנות מודלים של השיניים כך הוא גם יוכל לבנות גשרים וברזלים כנדרש.

אחת לכמה זמן, הטיפול ייעצר על מנת לבחור את קצב ההתקדמות שלו. לא רק משך זמן הטיפול ייבחן אלא האם התוצאה שמתקבלת במהלך הטיפול היא התוצאה המיוחלת. במידה ויהיה צורך, יעשה הרופא שינוי על מנת שיהיה ניתן לקבל את התוצאות הנדרשות.

חשוב לומר, טיפול שיקום הפה הוא לא טיפול קל, הוא דורש מהמטופל הרבה מאוד סבלנות, הוא דורש ממנו זמן, סביר להניח שהוא יצטרך להחמיץ לימודים או עבודה, במקרים ובתקופות מסוימות הוא יצטרך לשנות את סגנון החיים שלו בשביל שיתאים לטיפול. אך אם הרופא הוא מקצועי ומומחה בתחום ואם תוכנית הטיפול היא יעילה ונכונה, הרי שהטיפול אמור להסתיים במהרה, באופן יחסי, והמטופל יוכל ליהנות משיניים ולסתות משוקמות ויפות. כך הוא יוכל ליהנות מבריאות גבוה בשיניים ולשפר במידה רבה את איכות החיים שלו מכאן והלאה.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש