נופשים כחול לבן? רעיונות לתכנון חופשה מקומית עם הילדים

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 4/11/2016 00:38 ● ערב ערב 2782
החופש הגדול, סוכות, פסח או חופשה משפחתית שנתית – כל אחד מאלה הוא הזדמנות נפלאה עבור המשפחה להתנתק מהשגרה, להתרחק מהמשרד ומהילקוטים ולצאת לנופש שיאפשר להורים להתרווח מעט לאחור בזמן שהילדים נהנים מפעילויות מלהיבות במיוחד. לצד ההנאה הרבה הטמונה בחופשות בחו"ל בוחרות משפחות רבות לצאת לנופש דווקא בישראל, ובצדק רב שכן לא רחוק מהבית אפשר למצוא טבע עוצר נשימה ואינסוף אטרקציות אידיאליות לילדים. אם אתם מתחילים לתכנן כעת גם את החופשה המשפחתית שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.
נופשים כחול לבן? רעיונות לתכנון חופשה מקומית עם הילדים

 

בחירת היעד

 

השאלה הראשונה שבוודאי מעסיקה אתכם היא שאלת המיקום. לפעמים נדמה שבמדינה קטנה כמו שלנו אין מבחר רב כל כך אבל המציאות שונה לחלוטין ובפועל ניתן למצוא לא מעט יעדים אטרקטיביים. חובבי השמש והים בוודאי מכירים ביתרונותיה של אילת בתחום הזה, בעוד אוהדי מסלולי ההליכה בחיק הטבע יעדיפו את הצפון. מי שרוצה לחוות את המדבר מקרוב ימצא מגוון אפשרויות מושלמות בנגב ולחובבי ההיסטוריה והתרבות תחכה גם חופשה מושלמת בירושלים. אם כן, התחילו בבחירת הלוקיישן שלכם, ורק לאחר מכן התחילו לחפש בתי מלון ואטרקציות.

 

בית מלון או צימר?

 

לאחר שבחרתם את היעד האידיאלי מבחינתכם נותר לכם להחליט עוד פרט אחד חשוב, והוא סידורי הלינה שלכם. בבואכם לבחור מלונות בארץ זכרו שהמחיר הוא אמנם שיקול משמעותי אבל הוא מורכב מכמה גורמים שכדאי להתייחס אליהם. למשל, המחיר שיוצע לכם עבור לינה וארוחת בוקר יהיה נמוך יותר מהצעה הכוללת אירוח מלא, אבל סביר להניח שתמצאו את עצמכם מגהצים את כרטיס האשראי במסעדות שונות באזור, מה שעשוי להתברר כעסק יקר למדי. ישנו גם קסם ייחודי לצימרים בצפון, אשר רובם ככולם משקיפים לעבר נופים ירוקים ומציעים אוויר צלול, אבל הם בדרך כלל לא כוללים צוותי בידור והפעלות לילדים. קחו זאת בחשבון.

 

אטרקציות לילדים

 

לבסוף, אל תשכחו לדאוג לפעילות עבור הילדים. בין אם אתם נוסעים לנופש עם ילדים קטנים ובין אם מצטרפים אליכם התיכוניסטים של הבית, כדאי שתדאגו לפעילויות מתאימות עבורם. כאמור, מלונות בארץ כוללים לרוב צוותי בידור שמציעים גם הפעלות בבריכה, אבל מומלץ לבדוק גם אילו פעילויות מתאימות דווקא לילדים הגדולים יותר. קרבה למקומות בילוי, לפארק מים או למתחמים שבהם מגרשי כדורגל, כדורסל או טניס, למשל. אתם מכירים את הילדים שלכם טוב יותר מכל אחד אחר, כך שתוכלו לדעת בדיוק מה לחפש, ואם הילדים גדולים מספיק אפשר להציע להם לקחת חלק פעיל בקבלת ההחלטות ולאתר בעצמם אטרקציות שמתאימות להם בעזרת מנועי החיפוש.

 

פעילויות לכל המשפחה

 

נכון, איתור אטרקציות לילדים הוא חשוב משום שהוא יאפשר לכם, ההורים, לנוח קצת יותר. עם זאת, חופשה היא הזדמנות לחזק את מערכות היחסים וליהנות מזמן איכות משותף, ולכן מומלץ שתבחרו פעילויות שמתאימות לכל המשפחה. למשל, סדנת יצירה שבה כולם יוכלו לפסל, לצייר או לעצב בבצק סוכר, קירות טיפוס, רפטינג (כמו למשל הפעילות האתגרית שמוצגת כאן), מתחמי מיני גולף ואחרים– כל אחד מאלה יאפשר לכם ליהנות יחד, לשתף פעולה, לחוות ובעיקר לעשות משהו קצת שונה והרבה יותר מהנה מאשר עוד משחק כדור בבריכה או ביקור בג'ימבורי הקרוב. בחיי היומיום שלכם אתם מבלים יחד זמן קצר כל כך בשל ריבוי המשימות והאתגרים שאיתם אתם מתמודדים, כך שהחופשה שלכם היא הזדמנות נדירה למדי לעזוב הכל בצד, לכבות את מסכי המחשב והטלפון, ולטפח מערכת יחסים משפחתית, שיתופית, חמה ומהנה ביותר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש