מהו מצבר פריקה עמוקה

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 6/10/2016 17:16 ● ערב ערב 2778
מצברים הינם דבר אשר מיועד כמעט לכל כלי תחבורה. ישנם סוגי מצברים שונים, אשר יש להתאים לפי כוחם ולפי גודלם לכלי הרכב המיועד. כמובן שיש צורך לבדוק היטב איזה מצבר מתאים לרכב שלכם, לפני שאתם מחילפים את המצבר ברכבכם אשר שבק חיים. אף על פי שתפקידם של מצברי הרכבים זהה, לא כל המצברים הם אותם מצברים. ישנם סוגי מצברים שונים שיש להתאים בהתאם לסוג של כל כלי תחבורה ברמה הטובה ביותר, שתאשר לכלי התחבורה לנוע באופן תקין וטוב,
מהו מצבר פריקה עמוקה

 

סוגי מצברים

 

כאשר מדובר במצברים, ישנם את המצברים הסטנדרטיים המתאימים לכלי רכב. המצברים הללו זקוקים לטעינה חיצונית במידה והם מתרוקנים ואם רוצים להטעין אותם, יש לחבר אותם למקור כלשהו כגון מנוע של רכב אחר בעזרת כבלים מיוחדים, אשר ביכולתם להטעין אותם. לעומתם, ישנם סוגי מצברים אחרים הנקראים מצבר פריקה עמוקה. מצברי פריקה עמוקה לא רלוונטיים עבור כל רכב, אלא עבור כלי תחבורה ספציפיים. מדובר על מצברים איכותיים ומיוחדים אשר יש צורך לשמר אותם היטב ולדאוג לתחזוקה נכונה שלהם, בכדי שהם ישמרו בצורה טובה ויעילה.

 

מהו מצבר פריקה עמוקה?

 

מצבר פריקה עמוקה הינו מצבר רטוב, אשר מכיל נוזל. מצבר מעין זה, מאפשר ניצול חוזר של אנרגיה אשר מצטברת בו  כאשר הוא פועל. כלומר, למצבר יש יכולת  מיוחדת להטען כל פעם מחדש. מצבר פריקה עמוקה עשוי מלוחות מתכתיים אשר מכילים צפיפות גבוהה של חומר, לכן, המצברים הללו מסוגלים לעמוד בתהליכי פריקה וטעינה למשך זמן ממושך ומשמעותי הרבה יותר. המצברים הללו לרוב משמשים עבור סירות, רכבים תפעוליים, מכונות שטיפת רצפות, קולנועיות ועוד. מצבר פריקה עמוקה לא מתאים לכל רכב ואם אתה מעוניין במצבר פריקה עמוקה עבור הרכב שלך, כדאי שתבדוק האם אכן הדבר רלוונטי בסוג הרכב שלך. למצבר פריקה עמוקה ישנם יתרונות רבים והוא ידוע כמצבר בעל פעילות משמעותית יותר.

 

כיצד לתחזק נכון מצבר פריקה עמוקה?

 

מכיוון שמצבר פריקה עמוקה הוא מצבר מיוחד ואיכותי, יש לתחזק אותו היטב בכדי שהוא ישמור על יעילותו ואיכותו בצורה הטובה ביותר. על ידי פעולות תחזוקה שגרתיות שונות, ניתן לשמור על אורך חיוו של המצבר לאורך זמן. חשוב לזכור שמאחר שהמצבר מכיל חומצה, חייב מאוד לשים בגדים מגנים כאשר מטפלים במצבר. ראשית כל, יש לבדוק כאשר בודקים את המצבר האם יש במצבר נוזלים. במידה וישנם נוזלים במצבר הדבר יכול להעיד על דליפה של חומצה פעילה ולכן חשוב מאוד כמה שיותר מהר למצוא את מקום הנזילה ולתקן אותו. כמו כן, חשוב לדאוג לבדוק את חיזוק החיבורים במצבר מדי פעם לפעם. בנוסף לכך, חשוב מאוד לבדוק שיש מספיק מים במצבר.  מצבר פריקה עמוקה אשר חסרים בו מים,  יכול להיהרס בקלות. וכן, מדי פעם בפעם כדאי לבצע בדיקה על ידי הסתכלות חיצונית על המצבר, המיועדת בכדי לוודא שנראה כי כל חלקיו החיצוניים תקינים וכי אין בו שריטות או פגיעות כלשהן.

 

חשיבותה של תחזוקה נכונה עבור מצבר פריקה עמוקה היא משמעותית מאוד וזאת בכדי לאפשר למצבר לפעול בצורה תקינה, לאורך פרק זמן משמעותי וארוך, בכלי התחבורה בו הוא מותקן.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש