מה לעשות שהמזגן לא עובד?

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/9/2016 15:16 ● ערב ערב 2777
המזגנים היום הם לא רק מכשיר קירור לחודשי הקיץ החמים אלא גם לחימום בחודשי החורף הקרים, במיוחד בעיר אילת ששם מזג האוויר המדברי מחייב שימוש במזגן במהלך עונות השנה. השימוש הרב במזגן מצריך פעולות תחזוקה בין אם המשתמש עצמו ובין אם זה טכנאי לתחזוקה או פתרון בעיות ברמה מקצועית יותר.
מה לעשות שהמזגן לא עובד?

 

הנה כמה טיפים לתחזוקה עצמאית:

 

  1. לאחר כל עונה יש להוציא ולנקות את האבק שהצטבר בפילטרים
  2. בדיקה שצינור הניקוז לא סתום
  3. לנתק את הכבל החשמלי ולחבר אחרי כמה דקות כדי לאפס את המערכת
  4. לשמור על טמפרטורה ממוצעת של 20 מעלות בחודשי הקיץ, ו-25 מעלות בחודשי החורף.

אך יש מקרים שהמזגן לא מבצע את פעולות הקירור או החימום בחדר, ולכן צריך להזמין טכנאי. לרוב הבעיות הם, החלפה  או דליפה של הגז, קצר חשמלי שנוצר, החלפה של מנוע או חלפים שכבר יש עליהם בלאי שצריך להחליף אותם. במקרים כאלה לפני שמזמינים את טכנאי שיבוא לתקן את הבעיה כדאי מאד לבדוק את תעודת האחריות שהתוקף נע בין 3-5 שנים. אך האם האחריות כבר פג תוקף יש להזמין טכנאי מורשה ולא חאפר.

לפני שאתם מתחילים לברר על הטכנאי כדאי להיכנס לאתרים שבהם יש מחירון טכנאי מזגנים. המחירון בעצם נותן אומדן לעלות הדרישה של לאופי הטיפול למשל החלפה של גז יכול לנוע בין 250-550 שקלים. במדיה והמזגן צריך טיפול אחר אפשר לראות מה עלות של כל עבודה שנדרשת במחירון. לאחר מכן תכנסו לרשימה של בעלי מקצוע בעלי דירוג גבוה באתר מה שמראה על שביעות רצון של לקוחות, למרות זאת צריך לעשות בדיקה.

 

 הדרכים לבדוק בעל מקצוע אמין:

 

  1. טכנאי שנמצא קרוב לבית הלקוח לא יגבה דמי טיפול
  2. יש לשאול האם יש הסמכה מקצועית ומה רמת הניסיון כי כל מזגן מצריך אופי טיפול שונה בגלל כוח הסוס של המנוע, והרכיבים שבו.
  3. יש להסביר בפירוט רב על התקלה כדי לבדוק את רמת המקצועיות שלו.
  4. לצורך השוואה ובדיקה יש לפנות לפחות בין שניים לשלושה טכנאים.
  5. האחריות על הטיפול צריכה להיות בין שלושה חודשים לחצי שנה.

אולם לעיתים המזגן שובק חיים וצריך להחליף אותו במזגן חדש. יש כמה סוגים של מזגנים, מפוצל, יחידני או מרכזי. למרות שהמחיר יכול להיות יותר יקר בתשלום על כמה מזגנים בכל חדר, מאשר מזגן מרכזי אחד לכל. השימוש במזגן בכל חדר הוא זול יותר. בכל מקרה להתייעץ עם אותו טכנאי שבא לבדוק את התקלה שיתאים את  סוג המזגן לחלל החדרים. בנוסף חשוב לדעת ככל שהמזגן ירוק יותר הוא ידידותיי יותר לסביבה שקט יותר וחסכוני.

לסיכום: מזגן הוא מכשיר מאד שימושי לכל השנה ולכן חשוב מאד לדעת לשמור ולתחזק אותו נכון, אבל גם עם צריך להזמין איש מקצוע עדיף לבדוק במחירון כדי שלא תפגעו בכיס.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש