איך לבחור את סוג הרכב שיתאים לכם?

מאת: או-מד מדיקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 26/9/2016 10:32 ● ערב ערב 2777
יש כמה פרמטרים שיכולים לעזור לכם לבחור רכב מתאים ולחסוך בהוצאות. כדי לעשות את זה רצוי שתיקחו בחשבון את הצרכים האישיים, את מסגרת התקציב ואת אופי השימוש. חוץ מזה, אל תתביישו לשאול על הביצועים ולהשתמש בהמלצות של נהגים אחרים
איך לבחור את סוג הרכב שיתאים לכם?

בשנת 2015 היו על כבישי הארץ כמעט 3 מיליון כלי רכב, שמתוכם 2.4 הוגדרו כפרטיים. רמת המינוע בישראל היא מהגבוהות בעולם המערבי, ונדמה כאילו לכל משפחה יש לפחות רכב אחד. הבעיה מתחילה כשרוצים לקנות רכב ומגלים שההיצע עצום. כתוצאה מכך, חשוב להפעיל מערכת שיקולים מורכבת ולהכיר את הפרמטרים שמשפיעים על המחיר.

קודם כל, יש הבדל בין רכישת רכב חדש ויד שנייה. בקניית רכב חדש תיהנו מראש שקט, ביצועים ותחושת נוחות, אך תיאלצו להיפרד מסכום כסף משמעותי. לעומת זאת, בקניית רכב יד שנייה תוכלו לחסוך בהוצאות אולם תהיו חייבים להשקיע זמן בהשוואת דגמים.

 

בחירת רכב לפי קטגוריה

 

החלוקה המקובלת של דגמי הרכב היא לפי קטגוריות. החלוקה לקטגוריות מגלה פערים של עשרות אחוזים במחיר של מכוניות קטנות, משפחתיות, מנהלים, ספורט, שטח, מיניוואן, טנדרים, מסחריות ויוקרה. בצעו סינון ראשוני גס והסירו מרשימת האפשרויות את כל הקטגוריות שאינן רלוונטיות.

הגדירו את הצרכים הספציפיים שלכם ואת מסגרת התקציב. אם אתם סטודנטים, התמקדו ברכבים בקטגוריית מיני או סופר מיני. במידה ויש לכם ילדים או שאתם מתכננים להרחיב את התא המשפחתי, בחרו להשוות בין רכבים בטיחותיים שקיבלו ציון גבוה במבחני ריסוק. לחילופין, בחרו רכבי יוקרה אם אתם רוצים להתפנק בסיום יום עבודה מפרך וליהנות ממגוון פינוקים ושכלולים.

תקציב נמוך לא חייב לבוא על חשבון עסקה מוצלחת. תוכלו לקחת הלוואה על חלק מהסכום, או לבצע טרייד אין על הרכב שברשותכם. גם עסקאות ליסינג תפעולי או פרטי יאפשרו לכם לשפר את איכות החיים בלי להגביל את התא המשפחתי.

 

מה הקשר בין ביצועים והמלצות?

 

סביר להניח שאין לכם את הידע הטכני הנדרש על מנת להשוות בין רכבים לפי המפרט הטכני המפורסם על ידי היצרן. אתם יכולים כמובן לקרוא ברפרוף על נתוני צריכת הדלק, ההספק ונפח המנוע, אבל בסופו של דבר תצטרכו שמישהו יגיד לכם איך כל זה משפיע על הנהיגה ברמה היום יומית. בדיוק בגלל זה כדאי להכניס המלצות למערכת השיקולים.

יהיה קל יותר לבחור רכב שמתאים לכם אם תקבלו המלצות מחברים, קרובים ובני משפחה. בחרו המלצה אובייקטיבית של אדם שמשתמש ברכב פחות או יותר כמוכם. נסו לשאול אותו מה הוא חושב על הרכב, מתי בפעם האחרונה הוא נתקל בבעיות וכמה עולים לו טיפולים תקופתיים. מידע כזה שווה הרבה יותר מכל מה שיספרו לכם בסוכנות הרכב, והוא יעזור לכם למצוא את הדגם האידיאלי עבורכם.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש