היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: סימונה סולומון שאואט ● 21/9/2016 17:58 ● ערב ערב 2777
היכל התרבות
היכל התרבות
היכל התרבות

 

משחוק ומשחק - ליל המדענים 2016

 

ליל המדענים 2016, אירוע שנתי ביוזמת משרד המדע והאיחוד האירופי, יעסוק במשחוק ומשחק, נושא המדגים כלים משחקיים מגוונים, המאפשרים ללמוד יכולות ולשפרן תוך שימוש בנטייה טבעית של בעלי חיים לרבות האדם לשחק. 

האירוע יתקיים ביום חמישי ה- 22.9.2016 בשעות 17:30-22:00 בחקר ימים ואגמים לישראל, המרכז הלאומי לחקלאות ימית (מלח"י), שבאילת. ההשתתפות הינה חינם ומיועדת לילדים ומבוגרים בכל הגילאים.

שותפים לאירגון האירוע ולהפעלתו: מלח"י, מרכז מדע ים המלח והערבה, אוניברסיטת בן גוריון – קמפוס אילת, מכון ערבה קטורה, אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן למדע, המכון הבין אוניברסיטאי, מרכז הצפרות אילת, החברה להגנת הטבע, שומרי המפרץ, עיריית אילת, ר. נופי ובניו בע"מ ותלמידי בתי הספר מעלה שחרות, אלמוג, יעלים, רבין, בגין, גולדווטר והישיבה התיכונית צבייה. 

הסעות: ממתנ"ס 'שחמון' ב- 17:00, ממתנ"ס 'בית רובין' ב- 17:15 ממתנ"ס 'יעלים' ב- 17:30

פירוט התוכנית: http://rn2016.most.gov.il/iolr.html.


 

תיאטרון אלעד -  "25"

 

ריף הדולפינים 25/9

מאור זגורי, יוצר הסדרה 'זגורי אימפריה', יצר שפה תיאטרונית פורצת דרך המתכתבת עם עולם הקולנוע ● הצופה נע בין חיים ומוות, בין פענוח להכרה, בין צחוק להתרגשות ● הצגה על חברות ובדידות במושב קטן  בערבה במסגרת 'תיאטרון בים האדום'

דרמה קומית המביאה את סיפור התבגרותם של שלושה בני נוער ממושב נידח בערבה. דרך משחקי הילדות, השלושה מגלמים את ההיסטוריה של המושב, הידוע במקרי המוות הביזאריים שאירעו בו. הם חווים  ומעמידים את חברותם למבחן אהבות ואכזבות, מגלים את מיניותם. השחקנים נעים הן בחלל והן בין התפקידים השונים באמצעות שפה תנועתית ייחודית, דימויים ויזואליים ומוסכמות בימתיות שייבנו ויישברו לאורך ההצגה.

בימוי: מאור זגורי ומירי לזר

שחקנים: בעז דן, גיא גרמן, דנה יצחקי

זוכת פרס ההצגה המצטיינת בפסטיבל עכו וכן בפרס על הבימוי.

מאור זגורי זוכה פרס המחזאי על שם ניסים אלוני.

מן הביקורות

"כתיבתו הדרמטית של זגורי המביים את מחזותיו בעצמו, מתרחשת במהלך החזרות עם השחקנים והיוצרים האחרים, צורת הכתיבה זו משתפת ומחברת בין הכתיבה לביצוע בצורה מעוררת השתאות"

(ועדת הפרס על שם ניסים אלוני)

"האמצעים מינימליסטיים, הבמה נקייה, והטקסט מבריק, מצחיק ומעורר אי נוחות בו זמנית. בעבודה הזו שנשענת כולה על כתפיהם של שלישיית השחקנים הנפלאה, מוכיחים היוצרים שפחות זה לפעמים יותר" 

(מירב יודילוביץ, YNET)

הצגה ראשונה 18:30 | הצגה שנייה 21:00. משך ההצגה – כשעה, כרטיסים: 050-6706009.


 

מועדון הסרט הטוב - חולייטה

 

סרטו החדש של פדרו אלמודובר. בגיל 18 עוזבת אניטה את אמה חולייטה מבלי לתת הסבר, מבלי לומר לאן. במשך שנים מנסה חולייטה לאתר את בתה, אבל בהדרגה גם מצליחה לבנות לעצמה חיים חדשים. בדיוק כשהיא ניצבת בפני ההזדמנות להתחיל מחדש, במקום אחר ועם אהבה חדשה, ומוכנה לוותר על החלום לשוב ולראות את בתה, נחשף לפניה חלק חדש בפאזל ההיעלמות המסתורית ומחזיר אותה למסע עמוק בזיכרון, לחייה שלה ושל בתה.

יום שלישי, 27.9.16, ב- 18:35, 'תיאטראות אילת'


 

קצרים - התעמלות אמנותית - תחרות הגרנד פרי באילת

 

לראשונה, תארח העיר אילת את התחרות הבינלאומית בהתעמלות אמנותית.

במתחם ההחלקה על הקרח, קניון 'אייס מול'

21-25.9.16, יום שישי – 23.9.16, 15:30-19:00, יום שבת – 24.9.16, 09:00-14:00, 16:30-20:00, שידור ישיר ערוץ 5. הכניסה חופשית.


 

הולכים בשביל הבריאות והספורט

 

תוכנית 'משפחות אלופות' של תלמה בשיתוף החברה למתנ"סים ומתנ"ס 'שחמון' מזמינים להליכה בהנחיית מני קיסלסי.

הקפצה באוטובוס לכניסה לסינגלים (שבילי אופניים) והליכה לתצפית על העיר אילת והסביבה. אורך המסלול 4 ק"מ.

מתאים למשפחות וילדים בגילאי 5 ומעלה.

בסיום, כיבוד קל. יש להצטייד בנעלי הליכה ומים.

השתתפות ללא תשלום.

יום ב', 26.9.16, בשעה 16:00 ממתנ"ס 'שחמון'.


 

מפגש למבוגרים עם מירי פירסטנברג - הילדה ניצולת מעלה העקרבים.

 

כניסה: 25 ₪.

יום ב', 26.9.16, בשעה 20:00 בספריה העירונית.


 

המלצת ספר - ספר חדש: 'יומני מסע – לטייל עם מוגבלות' מאת ד"ר דרורה בהרל

 

הספר 'יומני מסע – לטייל עם מוגבלות' מאת ד"ר דרורה בהרל, בהוצאת הספרים 'אוריון' הוא יותר מהכל סיפורה של אישה אמיצה והרפתקנית, שאינה נכנעת למגבלותיה הפיזיות ומסתערת על החיים. זהו ניצחון הרוח על החומר, שהחל בהחלטה להתעלות מעל המוגבלויות שנחתו על המחברת בעקבות ניתוח שהסתבך.  הספר מכיל מקבץ של חמישה יומני מסע, כתובים ומצולמים מן השנים 2013-2009. הראשון הוא מסע ג'יפים אתגרי בהרי האטלס ובדיונות של הסהרה במרוקו. שלושת הנוספים הם יומני ספארי מרתקים, צבעוניים וססגוניים באוגנדה, טנזניה ודרום-אתיופיה, המתארים בלשון חיה ואוהבת את הנופים, החי, הצומח והתושבים המקומיים של יבשת אפריקה המרתקת, מנקודת המבט הייחודית של ד"ר בהרל, שטיילה בה פעמים רבות. בקיץ 2013 ערכה את המסע הנועז ביותר שהעזה לצאת אליו עד אז - בהימלאיה ההודית ובצפון הודו. הספר כולל גם אוסף של מאות תצלומים מרהיבים שצילמה המחברת במקומות המוזכרים, והוא מוקדש גם לכל מי שסובל ממוגבלות כלשהי ונדמה לו שאי אפשר.

"... אבל לפסגת גומפה שיי העפלתי. הגעתי רועדת מהמאמץ, עד שבקושי הצלחתי להחזיק את המצלמה יציבה בידי. ההתגברות על הקושי הנורא הייתה עבורי פרס, הוכחה שאכן אפשר. והחוויה אכן הייתה שווה כל רגע". מתוך הפרק על הטיול להימלאיה ההודית ולצפון הודו, החותם את הספר.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש