מלכת הדברים הטובים

מאת: אביבה דקל ● 12/8/2016 12:40 ● מה נשמע 456
צילומים: רוני מויאל ואלי בן אפרים / מחפשים מקום טוב לרכוש בו עוגות ועוגיות מצוינות?. הקונדיטוריה של אלי – 'אליהאוס' במרכז 'עינת' – הוא המקום בשבילכם. אלי אופה מכל הלב, משקיעה בחומרים איכותיים, עבודה מוקפדת ומדויקת ויורדת לפרטים הקטנים. כי דברים טעימים עושים באהבה או לא עושים בכלל
מלכת הדברים הטובים

מאז שהיא זוכרת את עצמה, אוהבת אלי בן אפרים לאפות. במשך שנים היא הכינה עוגות, עוגיות וקינוחים בבית, לעצמה ולמשפחה, עד שהבינה שמה שהיא רוצה באמת לעשות הוא להיות קונדיטורית, ולהפוך את הקונדיטוריה למקצוע ולדרך חיים.  אלי נרשמה למגמת הקונדיטוריה באוניברסיטת 'בן גוריון' באילת, למדה אצל השף קונדיטור אבי אלימי, והיום היא מחזיקה בתעודת קונדיטורית מוסמכת, ומגשימה בחנות הקטנה והמטריפה שלה את כל מה שהיא אוהבת לעשות.

 

לפרטיים ולעסקים

 

התחלת דרכה המקצועית היתה הכנת הקינוחים במסעדת 'אחלה', משם התחילו הדברים להתגלגל. "לפתע הבנתי שכל היום הראש שלי עובד על עוגות ועוגיות, ומה יהיה השלב הבא. ואז שמעתי שרוז הקונדיטורית, בעלת קונדיטורית 'רוז עוגות מיוחדות' עוזבת את אילת, בעקבות בעלה, ומוכרת את העסק, והבנתי מה אני צריכה לעשות", מספרת אלי. "הבנתי שזו ההזדמנות שלי לעשות את מה שאני אוהבת ו'בגדול'". בספטמבר האחרון היא קנתה מרוז את העסק, ומאז היא כאן – מגשימה חלום ומכינה עוגות, עוגיות ודברים טובים. מאז פתחה את העסק, היא רכשה לעצמה כבר קהל לקוחות גדול- ביניהם גם כאלה שהכירו את הדברים שהכינה קודם לכן בבית, וכמובן קהל חדש של לקוחות שחוזרים ולא מוותרים. לצד העסק הפרטי, אלי ממשיכה להכין קינוחים למסעדת 'אחלה', למסעדת ה'פרסי' ועושה קינוחים למלון 'סולי' ול'שף קונדיטור'. תודות לכל אלו, 'אליהאוס' תופסת תאוצה והיא עצמה נהנית ובגדול.

 

זהירות, ממכר

 

במקום אפשר למצוא מגוון גדול של עוגיות: עוגיות ריבה נימוחות בפה, מעמולים מדהימים, עוגיות כספת, עוגות מעוצבות לאירועים: ימי הולדת, מסיבות גיוס, ימי נישואין וכל אירוע אחר.  גם שולחנות מעוצבים בטעמים ועיצובים מדהימים, מכינה אלי, וכדאי לפנות אליה בכל פעם שאתם מתכננים אירוע. בקונדיטוריה שלה משתמשת אלי בכל הטכניקות החדישות, כמו מדפסת דפי סוכר לעוגות מעוצבות ומשטחי טפט, עליהם מונחות העוגות – כל עוגה ומשטח ההגשה התואם לה. עוגות יום ההולדת שלה והעוגות לאירועים, גם הן מיוחדות, יפהפיות וגם מאוד טעימות.

בכל חג מכינה אלי עוגות ועוגיות אופייניים. לקראת פתיחת שנת הלימודים בשנה שעברה, הכינה אלי מבחר גדול של עוגיות ועוגות 'שלום כתה א'" שזכו להצלחה, וכעת היא כבר מתכוננת ומתכננת את מגוון העוגות והעוגיות שתכין לקראת ט"ו באב, חג האהבה, שיחול השנה ביום שישי ה- 19/8. לקראת היום המיוחד הזה יחכו לכם כאן ביצי הפתעה משוקולד, מכוסים לבבות ורודים ואדומים. לבבות אדומים העשויים שוקולד, נשיקות ממותגות, עוגיות בצורת לב ואפילו עוגיות פוקימון, בעקבות השיגעון החדש של הפוקימון. עוד תמצאו ב'אליהאוס' מבחר גדול של עוגות מעוצבות במוטיבים המתאימים לחג האהבה. ואם כל זה לא מספיק ויש לכם רעיון משלכם, כל דבר העולה על דעתכם, תוכל אלי להכין לכם, כך שאם אתם רוצים לפנק ביום האהבה מישהו שאתם אוהבים, כדאי שתגיעו לאלי ב'אליהאוס' במרכז עינת, ומובטח לכם שגם אתם, וגם מי שאתם רוצים לפנק, לא תתאכזבו.

חשוב להדגיש שכל העוגות, העוגיות והמטעמים, היוצאים מהתנורים של אלי הם פרווה כשרים למהדרין, בהשגחת רבנות אילת. "לפי מה שאני יודעת", אומרת אלי, "אני הקונדיטוריה היחידה בעיר, שכל מה שמכינים בה הוא פרווה כשר למהדרין". 

 

 

 

 

 

'אליהאוס'-

מיקום: מרכז עינת, מערב 7

טלפון לפרטים ולהזמנות: 052-4732040

פתוח: ימים א'-ה' 08:00-13:00, 16:00-19:00 שישי וערבי חג: בין 08:00-14:00.

 

 חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש