אופניים חשמליים מתקפלים: כל היתרונות

מאת: או-מד מדיקל ● 17/7/2016 09:58 ● ערב ערב 2767
אופניים חשמליים מתקפלים: כל היתרונות

בתחילת העשור השני של שנות האלפים החלו להופיע ברחובות ישראל אופניים מסוג חדש, אופניים חשמליים מתקפלים. יותר ויותר חבר'ה צעירים ומבוגרים החלו לרכב עליהם, במדרכות ובכבישים, במסלולים הפארקים ובשבילים, הם כבשו כל פינה בישראל, לעיתים בזהירות ולעיתים קצת פחות.

הרעיון של אופניים חשמליים מתקפלים הוא מאוד פשוט, מדובר באופניים שיש להם בטרייה נטענת אשר מאפשרת לרכב עליהם במהירות גבוהה יותר מאשר אופניים רגילות, ניתן להגיע אליהם ל-40 קמ"ש בערך. זאת בלי להפעיל את שרירי הרגליים כמו באופניים רגילות. בהתחלה כשהאופניים הגיעו ארצה לא הוטלו על הרוכבים מגבלות, אך בעקבות תאונות דרכים קשות שאירעו במהלך הזמן, החליט משרד התחבורה ביחד עם המשטרה לכפות רישיון נהיגה על הרוכבים ואלה יכולים להיות רק מגיל 16 ומעלה.

לאופניים חשמליות יש יתרונות רבים כפי שנוכל לראות מיד, אך לפני שנציג אותם חשוב לומר, בשביל שכולם ייהנו מהם, הרוכבים והולכי הרגל, יש לרכב עליהם בזהירות רבה, יש לרכב עליהם במסלולי הרכיבה שעל המדרכה או בכביש, יש לשים לב לתמרורים ולשלטים וכמובן להולכי הרגל שהולכים על המדרכה.

 

יתרונות של אופניים מתקפלים

 

ידידותיים לסביבה – אחת הסיבות שאופניים חשמליות זוכים להצלחה גדולה היא שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה. הוא לא פולט גזים ורעלים, הוא לא צורך דלק, לא יוצר פקקים ולא עושה רעש. מאחר וניתן לרכב עליו במהירות גבוהה מזו של אופניים רגילות, אז הוא גם מאוד יעיל. זו הסיבה שהרבה מאוד אנשים שעובדים בחברות ומשרדים בתוך העיר, משתמשים בו.

חסכוני – כאמור מדובר באופניים שלא צורכים דלק או גז, צריכת החשמל שלהם נמוכה (רק כשצריך להטעין את הבטרייה) ולכן הם חסכוניים מאוד, במיוחד עבור מי שצריך לנסוע כל יום לעבודה. כל מה שצריך זה לקחת את האופניים, לרכב עליהם ומגיעים בזמן.

ניידים – להבדיל מאופניים רגילות שהם כבדות, הרי אופניים חשמליות הם מתקפלות ולכן קל להרים אותם, אפשר לקחת אותם ברכבת ובאוטובוס, אפשר להשתמש בהם בצורה פשוטה מאוד. זו סיבה נוספת מדוע אנשים שעובדים במקומות רחוקים משתמשים בהם. קל מאוד להשתמש בהם.

מהירים – מי שרוצה להגיע ממקום למקום בקלות, יכול להשתמש בהם במקום בתחבורה פרטית (על כל מגרעותיה) או בתחבורה ציבורית איטית ומסורבלת.

רכיבה עם ובלי בטרייה – ניתן לרכב על אופניים חשמליות בצורה רגילה, כלומר כמו בכל אופניים, וניתן לרכב עליהם עם בטרייה חשמלית. כל אחד יכול לבחור כיצד הוא בוחר לרכב עליהם.

לסיום, ניתן למצוא בישראל מגוון רחב של אופניים חשמליות מתקפלים, כל מה שצריך לדעת זה היכן לחפש ואיזה דגם מתאים לכם. על מנת שהרכיבה שלכם תהיה בטוחה ונוחה, תבדקו שאתם יושבים בצורה נכונה על הכסא, מגיעים עם הרגליים לרצפה, אוחזים בצורה נכונה בכידון ואל תשכחו לעשות כמה רכיבות ניסיון לפני שאתם מעלים את האופניים על המדרכה או על הכביש.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש