בינה עסקית – תן למערכת לחשוב בשבילך

מאת: או-מד מדיקל ● 1/5/2016 10:18 ● ערב ערב 2756
העולם הולך כידוע לכיוון אחד, הכיוון הוא שהאדם יצטרך לעשות כמה שפחות והמכונה תעשה כמה שיותר. זו מהות הקידמה במובן מסוים. שהאדם יהיה משוחרר מעבודות שונות, שהמערכת תאפשר לו לבצע כמה שפחות פעולות ומצד שני שהיא תעשה עבורו פעולות שהוא היה רגיל לעשות מחד, ומאידך, שהיא תיצור עבורו אינספור אפשרויות חדשות שהוא לא הכיר.
בינה עסקית – תן למערכת לחשוב בשבילך

אנחנו יכולים לראות את זה בחיינו הפרטיים, הדוגמא הבולטת מהשנים האחרונות הוא ה-irobot, אותו שואב אבק שמנקה לנו את הבית בלי שנצטרך לעשות דבר, אנחנו יכולים לראות זה במכוניות החדשות שחברת גוגל מנסה לייצר, מכונית בלי נהג, ואנחנו יכולים לראות את זה אפילו באינטרנט, פעולות שבעבר היינו צריכים להרים טלפונים בשבילם, ללכת לספרייה או לחנויות בשבילן, כיום אנחנו יכולים להיכנס לאתר אינטרנט ולעשות את זה בקליק אחד, לעיתים האתר עושה את זהב בשבילנו. ככה זה שהמכונה עובדת עבורנו, הזמן שלנו מתפנה לעשות דברים אחרים, ויש מי שבזמן הזה מנסה להמשיך את הדרך הזאת, במטרה להקל עוד ועוד על האדם.

אך לא רק בחיינו הפרטיים המערכת עובדת בשבילנו אלא גם בחיינו המקצועיים. אם בעבר כל העבודה המשרדית היתה תלויה בנו, לעיתים היינו צריכים לעשות את הכל בידיים, בלי תמיכה של מחשבים ובלי עזרה של אלמנט דיגיטלי כזה או אחר, הרי שכיום כל משרד מתבסס על אלמנטים דיגיטליים שונים אשר מטרתם לעזור לנו לבצע את עבודתנו בצורה טובה יותר, חסכונית יותר בזמן, והרבה יותר מתקדמת. דוגמא טובה לכך היא בינה עסקית.

הרעיון של בינה עסקית הוא לקחת את כל המידע שיש בעסק, אותם אנחנו אוגרים דרך מקורות שונים ולהפיק מתוכו את הפרטים החשובים והמשמעותיים עבורנו. כלומר, במקום שאנחנו נצטרך ולברור מתוך המידע מה טוב לנו ומה לא, מערכת של בינה עסקית עושה את זה. זאת אחרי שהמידע קוטלג ומוין באמצעות מערכות שונות כולל מערכות ביג דאטה שאוספות את המידע ומתעדפות אותו בדרכים שונות.

מה עומד מאחורי בינה עסקית

הרעיון הבסיסי הוא פשוט. כל משרד צובר מידע מגוון ורחב, אם היינו צריכים להשקיע זמן בקטלוג שלו ולאחר מכן בניתוח המידע והחלטה איזה מבין הדברים שאנחנו קיבלנו מתאים או לא מתאים לנו, הרי שהיינו מבזבזים זמן רב ומשאבים אנושיים וכספיים רבים. לכן אנחנו צריכים להשקיע במערכת של בינה עסקית בשביל שהיא תעשה את זהב בשבילנו. אחרי שהיא תכרה את המידע, תעבד אותו, תמדוד ותחזה מה אפשר לעשות איתו, הרי שנוכל להשתמש בחומר שהיא הפיקה עבורנו בצורה האופטימאלית.

כיום מרבית החברות הבינוניות ובוודאי הגדולות, משתמשות במערכות בינה עסקית וחוסכות בכך משאבים רבים, זמן וכוח אדם. בעזרת המידע שהן מפיקות מהמערכת הן מקבלות נתונים אופטימאליים לצורך קבלת החלטות בצורה הטובה ביותר שיש.

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש