לראשונה באילת: NEXT BUS 

מאת: או-מד מדיקל ● 13/4/2016 16:02 ● מה נשמע 439
עמוד דיגיטלי המכריז על זמן הגעת האוטובוס 
לראשונה באילת: NEXT BUS 
משפרים את הנגישות בעיר. ראש העירייה, סגנו וממלא מקומו, ומנהל סניף 'אגד' אילת  

כחלק מעיר חכמה והנגשת תחנות האוטובוס ברחבי העיר אילת, סיימה העירייה להתקין 30 עמודים דיגיטליים, המציגים מידע בזמן אמת על מועד הגעת האוטובוס לתחנה= בהמשך יורחב הפרויקט לכל העיר 
פרויקט העמודים הדיגיטלים בקרבת תחנות האוטובוס בעיר נולד כחלק מהנגשה לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים וגם עבור האוכלוסייה המבוגרת. על העמוד ישנו לחצן כריזה, המכריז בקול את הנתונים המופיעים על המסך הדיגיטלי. כחלק ממענה תיירותי, מופיע המידע בשתי שפות, עברית ואנגלית. כחלק ממענה סביבתי ועיר חכמה, פועל השלט באמצעות אנרגיה סולארית במנותק מרשת החשמל, ובכך חוסך פליטות ויעיל אנרגטי. המידע המוצג מתקבל על ידי חיבור תקשורת בין האוטובוס לשלט בזמן אמת, ומתעדכן מדי 20 שניות. מדויק יותר, יעיל יותר וידידותי לסביבה. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי: "מדובר ביוזמה ברוכה שתשפר משמעותית את השרות ואת חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בעיר".

משפרים את השירות

הפרויקט שבוצע על ידי עיריית אילת, בשיתוף חברת 'אגד אילת' ובמימון משרד התחבורה, באמצעות חברת TDI' הינו חלק מיישום התוכנית האסטרטגית של אילת כעיר חכמה אותה מוביל סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי, וכחלק משיפור השירות עבור תושבי אילת והמבקרים בה. הפרויקט מצטרף לשורה ארוכה של יוזמות אותן מקדמת העירייה בתחומי עיר חכמה וירוקה, ביניהן אינטרנט אלחוטי חינם המוטמע בעיר, שיפור מערך איסוף האשפה בעיר באמצעות חיישנים, פרויקט שכונה ירוקה בשכונת "מצפה ים" כשכונה מדגימה, התייעלות בתאורת רחוב ברחבי העיר, עידוד השימוש במערכות אנרגיה מתחדשת ועוד. יעקב נחמני, מנהל סניף 'אגד' באילת: "אני שמח מאוד על כך ש'אגד' כמפעילת שירות התחבורה הציבורית באילת, פועלת בהתאם לקדמה והופכת את התחבורה הציבורית לנגישה ויעילה עבור קהל הנוסעים. עמודי המידע הדיגיטליים הינם מרכיב אחד מתוך מערך השירות הרחב אותו מעניקה 'אגד' ללקוחותיה. לשמחתנו תגובות הנוסעים מוכיחות את שיפור השירות וכך נמשיך לפעול בכל השירותים שמעניקה אגד לקהל נוסעיה". 
בשנים האחרונות פעלה העירייה להחליף את כל תחנות האוטובוס ברחבי העיר בדגש על הנגשתם גם לאוכלוסייה עם מוגבלויות. פעולת ההנגשה החלה עם הנמכת אבני שפה במדרכות הסמוכות למעברי חציה באמצעות מחלקת הנדסה אזרחית בעירייה, כולל הנחת אבן טקטילית על פי הוראות הנגישות. בהמשך ובהתאם לסקר נגישות לתחנות אוטובוס שביצעה העירייה, הונגשו גם תחנות האוטובוס. במקומות בהן קיימת סככת המתנה, פורקו משטחי בטון ומשטח הרצפה יושר למפלס אחד עם המדרכה בסביבתה. עוד פורקו הספסלים והוצבו באופן שמאפשר לאדם עם כיסא גלגלים לנוע בשטח ההמתנה. בתחנות בהן יש רק עמוד, הותאם מיקומו באופן המאפשר מעבר חופשי על המדרכה כולל סימון הרחבה בחזית התחנה, במסגרת כחולה. לצד אלה הוצבו לאחרונה בשיתוף תאגיד התיירות העירוני, עשרות שלטים בתחנות האוטובוס העירוניות המספקות מידע בשלוש שפות: עברית, אנגלית ורוסית ולוחות זמנים המספקים מידע שוטף לתושבים ולתיירים בעיר. עתה עם הצבתם של השלטים הדיגיטליים המדווחים כאמור בזמן אמת על מועד הגעת האוטובוס, הביאה העירייה לשיפור השירות עבור ציבור הנוסעים ומקווה בכך, לעודד ככלל שימוש בתחבורה הציבורית. 

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש