תעודות סל כאפיק השקעה משתלם

מאת: או-מד מדיקל ● 4/4/2016 09:31 ● ערב ערב 2752
תעודות סל הן אמצעי מעולה להשקעה עבור אנשים שרוצים ליהנות מהשקעות סולידיות אך לאפשר לכסף שלהם לעשות יותר כסף. בעוד שבעבר אנשים שהיו רוצים להרוויח על כספם אך בלי להסתכן בשוק המניות היו יכולים לפנות אל הבנקים כדי להפקיד את כספם ולקבל ריבית, היום הריביות בבנקים שואפות לאפס ולא מאפשרות להפוך את ההון הקיים לגדול יותר. לכן, הפניה אל השקעות שאינן דרך הבנק היא פניה טבעית והדרך לא חייבת לעבור בהשקעה במניות.
תעודות סל כאפיק השקעה משתלם

מעט רקע על תעודות סל

תעודת סל היא תעודת התחייבות אשר דומה מבחינה זו לאיגרת חוב. התעודה עצמה נסחרת בבורסה לניירות ערך ומבחינה זו המשקיע בה יכול לבחון את השינויים שלה בכל רגל נתון. רכישת תעודת הסל אפשרית לכל מי שרוצה להשקיע את כספו והוא יכול מבחינתו למכור אותה בכל רגע שיחליט בכך ולקבל את הכסף הראשוני שהושקע לאחר השינויים שנעשו בתעודה כאשר אם ישנן עמלות אלו ינוכו מהתשלום. ברחבי העולם מוצעות תעודות סל להשקעה ואילו בישראל התעודה הראשונה הונפקה בשנת 2000. מאז התפתחו התעודות בישראל והיום ישנן מאות אפשרויות לרכוש תעודות. באופן כללי אפשר לומר כי מדובר בהשקעה סולידית יחסית אשר מתאימה לכל מי שמעוניין להרוויח על הכסף שלו וליהנות ממינימום סיכונים.


מיהם המשקיעים שמתעניינים בתעודות סל

המתעניינים בתעודות סל הם מגוונים מאד ואלו כוללים גם מנהלי קרנות. תעודות הסל מתאימות מאד למשקיעים שמעוניינים בתיק השקעות פשוט עם מינימום סיכונים ועבור אלו שרוצים ליצור תיק משולב בין רמות סיכון שונות כאשר התעודות עצמן מציעות בתיק את הצד הסולידי. כמו כן, תעודות סל מתאימות מאד עבור משקיעים שמעוניינים בהשקעות לטווח ארוך ולא מחפשים רווחים גבוהים בטווח קצר (מה שאפשר להשיג פעמים רבות בשוק הבורסה כשמבינים בתחום ועוסקים בו ברצינות רבה).


חיסכון לאורך שנים

ברגע שאתם מתכננים לפתוח בתכנית חיסכון אתם צריכים לחשוב על גורמים שונים ובהם איזה סכום עומד לרשותכם היום, מהי התשואה שאתם מצפים לה, אלו סיכונים (אם בכלל) אתם מוכנים לקחת במהלך החיסכון וכן אתם צריכים לשאול את עצמכם לאורך כמה זמן אתם מתכננים לחסוך את הכסף שלכם. תעודות סל יכולות להיות אפיק השקעה משתלם מאד לכל מי שמתכנן להשקיע את כספו לאורך זמן. מי שמעוניין למצוא דרך להשקעה סולידית ורווחית בזמן קצר (כמו למשל חודשים ספורים) ימצא כי תעודות הסל לא נותנות לו את המענה המתאים.


אתם יכולים להחליט איפה יושקע כספכם אך לא חייבים

היום אתם יכולים לקבל את ההחלטה לא רק איפה יושקע הכסף שלכם אלא גם מי ישלוט בהשקעה שלכם. באפשרותכם להחליט לפנות אל יועץ השקעות או לשים את כספכם בבית השקעות כדי שהוא יבצע את ההשקעה עבורכם. זכרו, אתם מחליטים איפה ואיך להשקיע את הכסף שלכם ותעודות סל הן אפשרות טובה, סולידית ומשתלמת.


למידע נוסף על תעודות סל

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש