מעון ויצו שחמון המחודש

מאת: רותם ג'קסון ● 30/3/2016 17:11 ● מה נשמע 437
הורים רבים עומדים נבוכים ומבולבלים כשהם צריכים לבחור לילדם הרך את המסגרת המתאימה. כל מה שאנחנו מחפשים עבור ילדנו זה מקום בטוח שיעניק להם אהבה ותנאים טובים, יחבקו מכל הלב, ירגישו ויהיו קשובים לכל צרכיהם. מעון ויצו שחמון המחודש הוא המקום עבורכם. תקופת הרישום בפתח
מעון ויצו שחמון המחודש

במבט ראשוני מעון ויצו המחודש הזכיר לי את המעונות בקיבוץ. המתחם הגדול והמרווח המחולק לקבוצות גיל, הלינה המשותפת על מיטות קטנות, המטפלת היושבת לידם, בעודה שרה להם שיר ערש מרגיע. ריחות הבישולים וריח הניקיון מעניקים גם למתבונן מהצד תחושת בית מרגיעה ונעימה. 

עינת דור, המנהלת החדשה במעון, מסבירה שהמעון עבר לאחרונה שינויים ושיפוצים בכל המובנים. היא עצמה נכנסה לתפקיד לפני מספר חודשים, חלק מצוות המטפלות התחלף ועבר הכשרות מקצועיות כמו עזרה ראשונה, בניית חוסן בגיל הרך וליווי התפתחותי. משחקי החצר הוחלפו בחדשים, פרחים חדשים החלו לפרוח בגינות המטופחות, ריהוט חדש הוכנס לכיתות ויוני אלמוג, הידועה בכינויה לוחשת התינוקות, נכנסה לצוות בכובע של מדריכה חינוכית שמלווה את המעון מבחינה פדגוגית- תכנים, התפתחות הילד, קשר עם ההורים והתייעצות על התפתחות ועכבות. 

 

יש על מי לסמוך

"האני מאמין שלי הוא בניית אמון ושקיפות מלאה בין ההורים, הצוות והילדים", מדגישה עינת, שנכנסה לניהול המעון אחרי שניהלה משפחתון פרטי במשך 12 שנה ועבדה עוד כמה שנים בגני עירייה. "זה משולש שאם הוא קיים במערכת חינוך כולם יוצאים מורווחים ומרוצים. יש חשיבות מאוד גבוהה לקשר הנרקם בין הדמויות המשמעותיות והקבועות בחיי הילד", מסבירה עינת.

"גליה בקשי, מפקחת מעונות ויצו במחוז דרום מומחית לגיל הרך, מסייעת בבניית תכניות עבודה, בודקת שהכל עובד על פי הנהלים וההנחיות, משוחחת עם הורים ונמצאת בקשר איתם. יש לנו כאן תנאי עבודה אידיאלים לטיפול בילדים: מבשלת צמודה שמכינה אוכל ביתי ומזין עם תפריט שנבנה על ידי תזונאית בפיקוח של משרד הכלכלה ומשרד הבריאות. יש מרחב פעולה גדול ועבודה במתחמים שונים ובקבוצות קטנות. יש פרויקטים כמו: 'ספריית פיג'מה', 'זהירות בדרכים של קטנטנים', ליווי התפתחותי בהדרכת יוני אלמוג והרבה הפעלות וימי כיף ייחודיים להורים ולילדים ביחד ובאופק יש תוכניות נוספות להפעלות וסדנאות אחר הצהריים שיהיו פתוחים גם לקהל הרחב. מעון ויצו הוא משפחה אחת גדולה וכולנו שמחים להיות  חלק מהמקום הזה".

 

משפחה אחת גדולה

"הגן הזה הוא כמו הבית השני שלנו, והילדים שנמצאים פה הם גם הילדים שלנו", מתארת בהתרגשות אושרת כהן, מטפלת ותיקה את רגשותיה לגן. "אנחנו אוהבות כל ילד וחשוב לנו שהילדים וההורים יצאו מפה מסופקים, שהילדים יקבלו את החינוך הראוי ואת הערכים שהם צריכים לגיל הזה. אנחנו משפחה אחת גדולה והילדים מרגישים את זה".

"הורים לילדים בגיל הרך", מסבירה המפקחת גליה בקשי, "מחפשים חום, אהבה, בטחון ותזונה טובה. הם מחפשים להשאיר את הילד במקום נעים ובטוח, שהילד מגיע אליו בשמחה, ללכת לעבודה עם ראש שקט ולמצוא את הילד כשהם חוזרים שלם, רגוע ומאושר. לכן מבחינתנו, הביטחון,  הבטיחות, הנהלים והשקיפות הם העקרונות המאוד ברורים שלנו. חשוב לנו שההורה ידע שילדו מקבל את הדבר הטוב ביותר לגיל הזה". 

תגובות ההורים לא מאחרות להגיע. ג'י שמש, אמא לקים בת השנה ושלושה חודשים מספרת: "כששמעתי שעינת דור היא המנהלת החדשה של מעון ויצו בשחמון הגעתי להתרשמות. ידעתי שאם עינת פה הכל יהיה מושלם. הגן נראה מהמם והכל תמיד נקי ומטופח. בלובי יש תמיד מצגות אקטואליות מעניינות וצבעוניות. המטפלות תמיד נגישות ואפשר לספר להן הכל, לשתף ולהתייעץ. אני לוקחת את הילדה בבוקר ומרגישה בלב שלם שהיא רגועה, שמחה ומאושרת ושהיא נמצאת בידיים טובות. בעזרת השם גם את הילדים הבאים שלי אביא לגן הזה". 

 

מעון ויצו בייעודו המקורי הוקם בארץ על מנת לתת שירות לאמהות עובדות אבל בפועל הוא פתוח לכולם, כאשר המחירים כפופים למשרד הכלכלה ומותאמים לשכר ההורים. המעון מיועד למשפחות עם תינוקות בני 3 חודשים עד 2.8 חודשים, כאשר במעון 3 כיתות גיל.

 

 

 

תקופת הרישום בפתח, מהרו להסדיר את רישום ילדכם. 

לפרטים: 08-6331847

 

 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש