יש מי ששומר עלינו

מאת: או-מד מדיקל ● 6/1/2016 13:43 ● ערב ערב 2740
מערך של 300 מצלמות, מחציתן מרושתות בצפייה ישירה במשל"ט העירוני, לחצני מצוקה בגני הילדים, מתחמים מפוקחים, שיטור עירוני ועוד, מבטיחים שמירה על הביטחון של תושבי העיר אילת ואורחיה הוא פועל 24/7 ומצויד בטכנולוגיות חדישות, רואה הכל, ער לכל הנעשה בעיר ולא נח לרגע. זהו מרכז השליטה והבקרה (משל"ט) המחודש של עיריית אילת, אותו מאיישים סטודנטים במשמרות לאורך כל היום. השידור החי מ – 156 מצלמות הפרוסות ברחבי העיר, מאפשר לצוות המשל"ט ולאנשי השטח להגיב במהירות לכל התרחשות חריגה בעיר.
יש מי ששומר עלינו

ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, שיזם ויישם כבר לפני עשור את תכנית "עיר ללא אלימות", שהפכה בשנים האחרונות למודל ארצי, ציין כי העירייה משקיעה מאמצים רבים על מנת להגביר את תחושת הביטחון האישי בקרב תושבי העיר ומבקריה. לפי סקר של המשרד לביטחון פנים, 76% מתושבי אילת מרגישים בטוחים בעירם אל מול ממוצע ארצי של 66%. ועדיין פועלת העירייה בכל דרך, להגביר את תחושת הביטחון בקרב תושבי העיר ואורחיה. מפקד מרחב אילת, נצ"מ קובי כהן: "העירייה שוב מוכיחה יעילות ונחישות בפעולותיה למען הגברת תחושת הביטחון והשבחת איכות החיים בעיר אילת". המוקד "הרואה" במשל"ט הצמוד למוקד העירוני מבטיח שמירה על הסדר הציבורי והקניית ביטחון אישי לכולם. 

מרכז שליטה ובקרה

המשל"ט הממוקם במוקד העירוני, מנוהל על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה בניהולו של אילן חדידה ומשמש מרכז שליטה ובקרה, המרכז צילומי אבטחה מאזורים נרחבים בעיר במשך 24 שעות ביממה. מטרת המשל"ט כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות", הינה קיום הערכת מצב במקומות שונים בעיר והפעלת כוחות תגובה בהתאם לאירועים הנצפים, כמו גם לצמצם נזקי ונדליזם במוסדות ובמתקני העירייה ובמרחב הציבורי, להוות כלי עזר נוסף ובסיס מידע תפעולי, לטובת יחידות העירייה לאכיפת חוקי עזר עירוניים והצגת תמונת מצב לאירועי ביטחון וחירום במרחב העיר בזמן אמת, לטובת מתן מענה אפקטיבי מיידי של גורמי האכיפה, וכן תיעוד המסייע לחקירת המשטרה. תוכנת השליטה והבקרה הפועלת במשל"ט, הינה של חברת 'מוטורולה' ומתופעלת על ידי אגף התקשוב בעירייה. עוד במסגרת זו פועלת תוכנת "יומן אירועים חכמה", המאפשרת לשנות את התצוגה ולהוסיף קטגוריות. המערכת המשמשת בשגרה, משוכפלת גם במטה החירום העירוני הפועל בבית הספר 'גולדווטר' ובכך מאפשרת לצפות ולנהל במטה ההפעלה, בצורה יעילה וחכמה גם בשעת חירום. בנוסף, מקושרת המערכת לממשק GIS, מערכת מידע גאוגרפית עירונית חכמה, שהינה מערכת מידע ממוחשבת המאפשרת ניהול, אחזור וניתוח מידע גאוגרפי תוך שילוב תכנים ממספר שכבות מידע המבוססות ברובן על מערך מיפוי ומאגרי מידע קיימים שהוזנו לתוכה.

ממשקי עבודה 

מאז פועל המשל"ט, נרשמו כבר מספר סיפורי הצלחה של דיווחים שהועברו בזמן אמת לגורמי אכיפה ומשטרה, ובכך מנעו הסלמה של אירועים ואף סייעו למשטרה בתפיסת עבריינים ואכיפה כנגד עבירות. במסגרת זו פועלים המוקדנים מול כל גורמי האכיפה העירוניים. בסך הכל מרושתת אילת בכ – 300 מצלמות. כיום מחוברות למשל''ט 156 מצלמות הממוקמות במוסדות חינוך, פארקים, טיילת, חופי רחצה, ונקודות חמות בעיר. המצלמות פועלות בטכנולוגיית IP  באיכות HD  ברזולוציית תמונה מהטובות ביותר שקיימות כיום. לצד אלה, פועלות עוד 60 מצלמות במרינה העירונית ו – 90 מצלמות בפארק התעשייה שחורת, בניהול ופיקוח של החברה הכלכלית לאילת (חכ"א). חלק מהמצלמות מכסות רדיוס מרבי של 360 מעלות (4 מצלמות על עמוד) ובנקודות אסטרטגיות פועלות מצלמות PTZ (מצלמות מתנייעות) המאפשרות להתמקד בנקודה ספציפית. תיעוד הצילום נשמר אוטומטית במערכת. לצד מצלמות במוסדות חינוך, ממוקמות מצלמות בפארק שחמון, פארק היובל, פארק האגס, פארק ספורט שחמון, פארק קנדה, פארק פלא במערב 6, פארק אנפה, במצפור שחמון, במרכז איזידור וקולייר, במרכז התיירות, בשכונת נווה מדבר, בפארק התעשייה אמת"ל, באתר "אום רשרש", ולאורך הטיילת הצפונית. בשני מוקדים: פארק קנדה ופארק הספורט במערב 6, פועלות גם מערכות כריזה שבהמשך יותקנו בכל הפארקים הציבוריים. בנוסף בכל גן ילדים ציבורי, מותקן לחצן מצוקה ומצלמה, אשר בשעת חירום באמצעות לחיצה על כפתור, נפתחת מצלמה ומיקרופון של אותו גן במשל''ט. אלה מאפשרים למוקדן התורן, לשמוע ולראות את הנעשה בגן ובהתאם לתת מענה וסיוע לכל סוג אירוע. 

למען הביטחון של כולנו

במסגרת פעילות העירייה, בולט במיוחד שיתוף הפעולה עם משטרת מרחב אילת הבא לידי ביטוי בממשקים רבים, ביניהם: פורום אכיפה עירוני, שיטור עירוני, משטרת תיירות, הפועלת בשיתוף סיירת תיירות בעירייה, אכיפה טכנולוגית, טריטוריות ביטחוניות ועוד. במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח את ביטחון המבלים, פותח באילת מודל ייחודי שבו אזורי הבילוי ומתחמי המועדונים הופכים ל"מתחם מפוקח". על פי מודל זה כל המועדונים מצולמים ומוקלטים עם מערכות פיקוח ואבטחה, המאבטחים מוכשרים בסטנדרטים מחמירים, המתחם החיצוני בכניסה למוקדי הבילוי מתוגבר על ידי אנשי משטרה ואבטחה ועוד.

מה עוד צפוי?

במסגרת תכנית "עיר חכמה", עתיד המשל"ט להוות מרכז טכנולוגי של הרשות, כולל מעבר למערכות אנליטיקה, המאפשרות תכנות מראש של צפייה על ידי גילוי תנועה ונפח. עוד מתוכננת המערכת להתממשק במסגרת תכנית "עיר חכמה" עם החיישנים העתידיים שיפעלו בתחומי רעש, פחי אשפה, קרינה UV, תאורה וכיו"ב. המערכת העתידית החדשה, תאפשר תכנות מיקוד צילום מראש. לדוגמא, הגדרת המערכת לזהות התקהלות של מעל 20 בני נוער בפארק מסוים ולהתריע על כך, מאחר שהם מהווים פוטנציאל לרעש. הגדרת המערכת לזהות כניסה פתאומית למקום שלא אמורה להיות בו תנועה או למקום שהכניסה אליו אסורה, דוגמת מוסד חינוכי. במצבים אלה יאותתו המצלמות למרכז הבקרה, לפי הגדרות שיינתנו מראש לאירועים חריגים, כגון: התקהלות המונית, תנועה חריגה, חוסר תנועה במקומות שבדרך כלל הומי אדם וכיו"ב. מערכת זו תיתן מענה יעיל לשליטה על מספר רב של מצלמות, במיוחד לאור העובדה, כי במסגרת התכנית הרב שנתית, תגיע פריסת המצלמות לכדי 500 מצלמות ברחבי העיר. 

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש