שללו לך רישיון? הדברים שחשוב שתדע!

מאת: או-מד מדיקל ● 29/11/2015 09:16 ● ערב ערב 2734
שללו לך רישיון? יש מספר דברים שחשוב שתדע לגבי הליך שלילת הרישיון:
שללו לך רישיון? הדברים שחשוב שתדע!

-שללו לך את הרישיון? צור קשר במידית עם עורך דין תעבורה.

-שימוע- על השוטר שרושם אתת הדו"ח, לזמן את הנהג לשימוע בפני קצין משטרה. על השימוע להיערך בתוך 4 ימים ממועד ביצוע העבירה שבגינה נלקח רישיונו של הנהג. מומלץ להגיע לשימוע בעניין שלילת רישיון עם ליווי של עורך דין תעבורה. לפני השימוע מומלץ לתכנן עם עורך הדין מה הנהג יגיד ומה הנהג לא יגיד, ואילו דברים עורך הדין יגיד. לרוב מומלץ שעורך הדין יהיה הדובר העיקרי, אך גם הנהג ידבר.

-כאשר קצין משטרה בכיר שלל את רישיון הנהיגה, זכאי הנהג לגשת לבית משפט לצורך דיון חוזר בעד שלילת רישיון.

-נהג שלא היה נוכח בדיון משפטי על פסילת הרישיון, רישיונו ייפסל באופן אוטומטי.
כאשר הרישיון אבד, יש להוציא תצהיר על אבדת רישיון הנהיגה, ואת התצהיר להגיש בבית המשפט. התצהיר צריך להיות באישור של עורך דין תעבורה.

-תקופת פסילת הרישיון מתחילה רק כאשר הנהג מסר את רישיונו לבית המשפט. לכן, נהג שמעכב את הפקדת רישיונו, מעכב את תקופת הפסילה. 

-נהג שנתפס נוהג בעת שרישיונו נשלל ממנו- עלול להסתכן במאסר.

-ניתן לקבל "סיווג" בפסילה- הקלה מסוימת המתירה לנהג שרישיונו נפסל לנהוג לצורך מסוים. הסיווג יינתן בדרך כלל לנהגים בעלי עבירות תנועה קלות. אפשר לחלק את הסיווגים ל2 תחומים עיקריים: סיווג של מטרות מסוימות בהן יתירו לנהג לנסוע. מדובר על מטרות מוגדרות מאוד, ובדרך כלל כאשר ההסעה היא לצורך טיפול רפואי. סוג אחר היא התרת נהיגה ברכב מסוים כאשר הנהיגה היא לצורך משלח יד, ושלילת הרישיון תפגע בפרנסה של הנהג.

-על מנת לחדש את רישיון הנהיגה לאחר פסילה של שנה, יש לעבור נחדש את תהליך הוצאת רישיון הנהיגה: מבחן תאוריה, טסט, וכו'.

על החלטת בית הדין לענייני תעבורה בדבר פסילת רישיון, ניתן להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי. על החלטת בית המשפט המחוזי ניתן לעתור לבית דין העליון. רק עורך דין מקצועי ומנוסה בענייני תעבורה יכול להצליח לקצר את משך זמן הפסילה, או אף לפסול את שלילת רישיון. 

יחס חברות הביטוח לגבי שלילת רישיון

חברות הביטוח רואות בעין לא יפה מקרים של שלילת רישיון, ואם הנהג יהיה מעורב בתאונת דרכים לאחר חידוש רישיון הנהיגה, חברות הביטוח יהיו זהירות במתן הפיצוי לנהג שרישיונו נשלל.

היכן ניתן לקבל את רישיון הנהיגה בתום תקופת הפסילה?

אם רישיון הנהיגה נלקח במטה משטרת התנועה- רישיון הנהיגה יוחזר במטה משטרת התנועה בו הוא נלקח. אם רישיון הנהיגה נלקח על ידי משרד הרישוי או בית המשפט, רישיון הנהיגה יוחזר בסניף משרד הרישוי בו הוא נלקח. 

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש