טיפול בגזים על פי רפואת האיורוודה

מאת: או-מד מדיקל ● 25/11/2015 15:51 ● ערב ערב 2733
תופעת הגזים יכולה להיות טורדנית בשגרת היום יום ונראה כי היא שכיחה אצל אנשים בגילאים שונים. למעשה, גזים הם הצטברות של אוויר בצינור העיכול, אשר נשארים "תקועים" בגוף או יוצאים רק לעיתים רחוקות או בכלל לא. תופעה זו יכולה לגרום לסובלים ממנה סבל של ממש אשר יכול להשפיע על איכות החיים שלהם. התופעה יכולה להיות זמנית כתוצאה מגורם נקודתי, למשל בשל תזונה מסוימת, אך התופעה יכולה להיות גם מתמשכת וכרונית. כאשר מדובר בתופעה מתמשכת, דבר זה מעיד על תזונה שאינה מתאימה לאותו אדם שהינו בעל עיכול חלש, שאלה מעידים על מחלה בפני עצמה.
טיפול בגזים על פי רפואת האיורוודה

תופעת הגזים יכולה לגרום לבעיות שונות והיא משתנה מאדם לאדם, כמו - צימאון, נזלת, בטן נפוחה, אי נוחות בבטן המלווה בכאבים באזור הבטן, תחושת כבדות, בחילות, כאב ראש, קשיי נשימה, עצירות ועוד. 


מהי רפואת איורוודה?

איורוודה היא שיטת רפואה מוכרת אשר עקרונותיה מבוססים על אורח חיים בריא וביכולת להבין ולהבחין בין מצבי חוסר איזון ויכולת לטפל בהם. איורוודה היא תורה כה מעמיקה ורחבת אופקים המכילה בתוכה עולם שלם של מושגים מאתגרים ביותר למתעניינים בה. 
ברפואת האיורוודה, גזים הינם קשורים באופן ישיר ליסוד האוויר אשר דומיננטי מלכתחילה בטיפוסי ואטה או במצבי ואטה מוגברת. לפי הרפואה, גזים נגרמים בשל  קושי בעיכול דברי מזון כבדים שהם הגורם העיקרי של התופעה. מעבר לכך, גזים יכולים לקרות גם בשל עיכול חלש והם יכולים להיות אצל כל אדם, הן אצל תינוקות והן אצל בוגרים. אולם הנטייה לכך מתגברת או פוחתת בהתאם לתזונתו של האדם.


הטיפול בתופעה

הטיפול בגזים הטוב ביותר על פי רפואת האיורוודה - הוא קודם כל להסיר את הגורמים המזיקים על ידי התבוננות בתזונה שהמטופל מכניס לגופו. הווה אומר, התאמת המזונות באופן אישי על פי מערכת העיכול שלו להרגלי היומיום שלו ולבדוק עד כמה הוא יהיה מוכן לשתף פעולה בטיפול. ברוב המקרים, שינוי בתזונה פותר את הבעיה ומטיב עימם, כך שאין צורך ליטול תרופות המכילות כימיקלים שונים.  


אז איך זה עובד?

דבר ראשון – יש להימנע ממזונות המגבירים את הגזים בגוף.
יש לאכול בצורה מסודרת בזמנים המתאימים למטופל. 
חשוב לשלב פעילות גופנית ממריצה בשגרת היום יום.
ביצוע יוגה, שכיבה על הגב וקירוב והרחקת הברכיים מהגוף ועוד תנוחות נוספות המקלות על כאבי הבטן.
מומלץ לאכול ארוחות קטנות ומסודרות ללא שומנים.
להרבות בשתיית מים במהלך היום או שתיית תה עם ג'ינג'ר ודבש ועם זרעי שומר.
הוספה של תבלינים מסוימים לאוכל ביום יום כמו - ג'ינג'ר, פלפל שחור, עלי דפנה, אספטידה ושום.
שילוב של צמחי מרפא מחממים ביום יום, אשר תפקידם לתרום למערכת העיכול ולהסדיר את התנועה במערכת העיכול. 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש