טור nlp

מאת: או-מד מדיקל ● 12/8/2015 20:53 ● ערב ערב 2719
מאת: זאב טהר לב / מאסטר ב- NLP, (Time Line Therapy, IEMT (Integral Eye Movement Therapy. נייד: 052-391888
טור nlp

מחשבות מטרידות מאוד


"הסרטים האלה שרצים לי בראש, פחד אלוהים ממש! אני מתביישת לספר לך עליהם. הם גורמים לי לרעד בכל הגוף. אני בקושי ישנה בלילה. הסרטים האלה לא עוזבים אותי גם ביום. אני לא מצליחה להשתחרר מהם. הם מפחידים אותי פחד מוות". יש אנשים שהציטוט הזה נשמע להם מוכר.
מחשבות אימה העוסקות במוות מתאונה, איבוד לדעת או פגיעה בקרובי משפחה (לעתים קרובות בילדים), מטרידות לא מעט אנשים. יש אנשים שמדווחים על סרטי אימה שרצים להם בראש, יש כאלה ששומעים קולות המדברים אליהם, ואחרים מדווחים על תחושות פנימיות. מרגע שהמחשבות האלה נכנסו, הן שם. לשווא ננסה להפטר מהן. הן מפחידות ומעוררות חלחלה. החשש הוא שהמחשבות יהיו למעשים, ויגרמו לביצוע בפועל של מעשים קיצוניים של פגיעה בנו, או בקרובים לנו. המאבק הפנימי במחשבות הללו ובמה שהן משדרות לנו, מתיש מאוד, ממש עד כלות הכוחות. הן עלולות לגרום לחרדות קשות ולדיכאון. רבים נמנעים מלדווח על כך, פן ייחשבו ל'חולי רוח' וישלחו לאשפוז. במקרים קיצונים יותר, אותן מחשבות יצליחו להתיש עד כדי כניעה ומאותו רגע הן הופכות לתכנית פעולה שעלולה לגרום לאיבוד לדעת, לפגיעה בקרובים לנו ואולי אפילו לריסוק מטוס על כל נוסעיו.
כמה חבל.
אם אותם אנשים היו יודעים, שיכולה להיות למחשבות האלו פרשנות אחרת לגמרי, אולי היה נמנע אסון. אחת מהנחות היסוד של ה- NLP קובעת, שמאחורי כל התנהגות ישנה כוונה חיובית. כלומר, הלא מודע תמיד פועל למענכם ולטובתכם. אבל, איזו כוונה טובה יכולה כבר לצמוח ממחשבות מעוררות חלחלה שכאלו?
קרה לכם פעם שגירד לכם באיזה מקום בגוף, נניח ברגל? בהיסח הדעת שלחתם יד לגרד. לאחר כמה דקות שוב גירד לכם ושוב נשלחה היד אוטומטית לרגל ואחר כך שוב זה קרה. ואולי היו הידיים עסוקות באותו רגע ואז גירד לכם? מעצבן, נכון? פתאום שמתם לב לרגל, הסתכלתם על מקום הגירוד לראות אם יש שם משהו מיוחד ושאלתם את עצמכם, מה יש לה לרגל הזו? עד לאותו רגע, לא התייחסתם לרגל. רק ברגע שזה התחיל להציק שמתם לב לקיומה. כי אחרת, מה יש לשים לב? היא שם, זה מובן מאליו. ממש כמו התלמיד שמפריע למורה וכולם פתאום שמים לב אליו. הוא היה בכיתה כל הזמן, אבל עכשיו, כשהוא מפריע, פתאום שמים לב אליו. אז מה יש לנו שם בראש, שכל כך מובן מאליו ולא שמנו לב אליו, עד שהגיעו מחשבות האימה?
אם המחשבות האלו מעוררות בכם חלחלה, מן הסתם לא הייתם רוצים שהן תממשנה. אז מה כן?
אם לדוגמה, תסריט האימים כרוך במוות שלכם וזה לא מה שאתם באמת רוצים, אז מה כן? אולי התשובה היא שאתם דווקא רוצים לחיות? זה נשמע מובן מאליו, נכון? כל כך מובן מאליו שבכלל לא צריך לחשוב על זה. כמו הרגל שלא שמתם לב אליה עד שגירדה, או הילד בכיתה שאיש לא שם לב אליו עד שהפריע. ומתי באמת חשבתם על עצמכם, על החיים שלכם? כמו שאומרת הפרסומת, זה שאתם נושמים לא אומר שאתם חיים. בסדר היום שלכם, במרוץ המטורף של היום יום, מתי באמת חשבתם על עצמכם, רק על עצמכם? נתתם לעצמכם את מלא תשומת הלב? חשבתם שהחיים שלכם הם דבר מובן מאליו, כל כך מובן עד שבא הלא מודע שלכם ונותן לכם סטירה מצלצלת ואומר לכם ששום דבר לא מובן מאליו. הנה, איך זה מרגיש כשמאבדים את החיים?
כשאין הלימה בין ההתנהגות היומיומית שלכם לרגשות האמתיים שלכם, אלה שחבויים עמוק פנימה, בא הלא מודע ומצלצל חזק בפעמון. מאוד מאוד חזק. כי אחרת, מי היה שם לב אליו בכלל?
אז מה עושים?
קודם כל תגידו תודה ללא מודע שלכם על הכוונה החיובית המסתתרת מאחורי המחשבות האלו, כי המחשבות האלו הן לטובתכם. עכשיו שאלו את החלק היצירתי של הלא מודע שלכם, מה הוא מציע במקום אותן מחשבות, כך שיינתן מענה לצורך שלכם, שאותו זיהיתם כגורם למחשבות האלו. פתרון שיגרום לכם, לדוגמא, להרגיש שאתם חיים, או שהקשר שלכם עם הילדים הוא קשר אמיתי ואיכותי של אהבה ולא רק של ביצוע מטלות. התשובה הראשונה שקופצת לכם לראש היא בדרך כלל התשובה הנכונה. דוגמא של פתרון יכולה להיות קביעת זמן איכות לעצמכם, בו תוכלו לעשות דברים שאתם אוהבים או שחלמתם לעשות, תחביבים, פעילויות, או כל דבר שהוא שלכם ורק שלכם. או קביעת זמן איכות שלכם עם הילדים שלכם. זמן איכות שאין בו מטלות, רק קשר של אהבה אמתית וכנה. התשובות האמתיות הן שלכם ורק שלכם, תוך בירור עצמי שלכם עם עצמכם. רק עשו לעצמכם טובה, ולאחר שתמצאו את התשובה, שאלו את הלא מודע אם הפתרון היצירתי החדש שמצאתם נותן מענה לאותו חלק של הלא מודע שלכם שהעלה את הבעיה, ותבדקו שהוא לא יוצר התנגדות חדשה עם חלק אחר של הלא מודע שלכם. אתם רוצים פתרון אמיתי, כזה שלא יוצר בעיה אחרת עם עצמכם או עם הקרובים לכם. בדקו שהפתרון אכן אקולוגי ונכון עבורכם.
כשתמצאו את הפתרון, תתנהגו בהתאם. לכו ובצעו אותו.
כאשר תהיה הלימה בין ההתנהגות החדשה שלכם לרגשות שלכם, ייעלמו המחשבות המטרידות מעצמן.
בהצלחה!

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש