היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/8/2015 20:45 ● ערב ערב 2719
היכל התרבות

שיר לשבת-מי שלא התאבד / יותם ראובני



תמונת כתבה


מִי שֶׁלֹּא הִתְאַבֵּד כְּשֶׁהָיָה צָעִיר
לֹא יָכוֹל לוֹמַר שֶׁהוּא כְּבָר לֹא יִתְאַבֵּד.
לְכָל אֶחָד מַגִּיעַ רֶגַע שֶׁבּוֹ הוּא אָדִישׁ
לְמַה שֶּׁהוּא שׁוֹמֵעַ, לְמַה שֶּׁהוּא רוֹאֶה,
לְמַה שֶּׁהוּא זוֹכֵר, לְמַה שֶּׁהוּא מַרְגִּישׁ
וְהוּא לֹא חוֹלֶה. מֵרָחוֹק
קוֹל קוֹרֵא. קוֹל אַחֵר.
הַפַּעַם הִצְלַחְתִּי לְהִתְגַּבֵּר.
גַּם הַפַּעַם הִצְלַחְתִּי לְהִתְגַּבֵּר.

מתוך שירים - 2012-1970, הוצאת קשב לשירה 2013
מתוך האתר של נילי דגן nillydagan.com.

לקראת ג'אז-פסטיבל הג'אז אילת


23-26 באוגוסט, נמל אילת, ניהול אמנותי: אלי דג'יברי
תמונת כתבה


פסטיבל הג'אז הבינלאומי חוזר בשנתו ה-29, בארבעה ימי פסטיבל תוססים ומלאי מוזיקה משובחת עם מופעים של אמני ג'אז מכל העולם בהם אמנים ישראלים מובילים
האמנים המשתתפים בפסטיבל: רביעיית רון קרטר, טורה רייכל קולקטיב עם יוסי פיין, שלישיית ג'ק דג'ונט עם ראבי קולטריין ומתיו גאריסון, אבישי כהן (בס) ועומרי מור, ברי סחרוף מארח את אבישי כהן (חצוצרה) ואלי מגן, סקסופוניסט העל ג'ו לובאנו, דניאל זמיר מארח את אביתר בנאי, הזמרת הצרפתייה סיריל אמי, ריף כהן, שלישיית ברק מורי מארחת את ענת כהן, Kendric Scott Oracle, שלישיית עומר קליין, בראס א-הוליקס, שישיית אילן סאלם, ההרכב המקסיקני 'סונקס', חמישיית עופר לנדסברג ושלישיית ליילה מקאלה.
פסטיבל הג'אז אילת יתקיים זו השנה ה-29, בניהול אמנותי של המוזיקאי הבינלאומי אלי דג'יברי. גם השנה תשלב התכנית האמנותית של הפסטיבל מוזיקאי ג'אז בינלאומיים וישראליים מובילים, ענקי ג'אז ואמנים הנחשבים היום ללב הפועם של הג'אז בעולם.
תוכנית הצעירים של הפסטיבל:
בעקבות ההצלחה והביקוש הגדול בשנה שעברה, תתקיים גם השנה סדנת ג'אז צעיר בשבוע שלפני הפסטיבל, בין התאריכים 19-23 באוגוסט, בבית ספר שדה באילת, סדנת הג'אז פונה למוסיקאים צעירים המצטיינים בתחום הג'אז (גילאי 14-19).
מנהלי תכנית הצעירים של הפסטיבל: המוזיקאים עמית פרידמן וליאור לוין.
צוות מורי הסדנאות הוא Dream Team של מוזיקאים מתוך אמני הפסטיבל, וביניהם:Kendrick Scott- תופים, John Ellis - סקסופון, Mike Moreno - גיטרה, ברק מורי – קונטרבס, עומר קליין – פסנתר.
מדי יום יפגשו התלמידים את האמנים לשיעורי נגינה בהרכב, סדנאות כלי, כיתות אמן וג'אם סשן לילי.
הבמה הפתוחה של הפסטיבל תמוקם ברחבת הפסטיבל ותוקדש להרכבים צעירים ישראלים נבחרים, אשר יפתחו את מופעי הפסטיבל בכל ערב ויופיעו במהלך לילות הפסטיבל בזמן הפוגות המופעים המרכזיים.
במת הג'אם סשן המסורתית של הפסטיבל תתקיים גם השנה. במת הג'אם של הפסטיבל מארחת מדי לילה הופעות מרהיבות של אמני הפסטיבל ואמני ג'אז צעירים המופיעים עד השעות הקטנות של הלילה ויוצרים חוויה מיוחדת ומרגשת של ג'אז מרענן ואנרגטי.
אל במת הג'אם, המהווה במה פתוחה, מוזמנים כל אמני הפסטיבל וגם השנה צפויים חלק מן האמנים לעלות לג'אם סשן לאחר המופעים שלהם במתחם הפסטיבל בנמל אילת, אירוע אשר הפך לחוויה האמיתית והאותנטית של חובבי הג'אז .
פרטי התוכנית המלאה ופרטים נוספים: באתר פסטיבל הג'אז: http://www.redseajazz.co.il.

המלצת ספר-נשמת כל חי /נופר מורדוך



תמונת כתבה


"אלוהים, למה נתת לי משהו טוב כל כך, אבל אסור כל כך?" (ע"מ 51)
"האין אתה אמור לעודד אהבה? אהבה ללא גבולות, כמו השמים שיצרת? האין אתה השותל בליבנו את הרגש המפוקפק הזה? מדוע האהבה שלי אסורה? למה אתה אוסר עליי לאהוב ולממש את אהבתי עם אהובי?" (ע"מ 38)
"ובכלל, מה נחשב לדרך הרעה? מהי הדרך הטובה?" (ע"מ 39)

בספרה החדש 'נשמת כל חי' בהוצאת 'אופיר ביכורים', מציגה המחברת, נופר מורדוך, סיפור אהבה בלתי אפשרי בין בחור יהודי דתי, שעובד במאפייה המשפחתית, לעובד הערבי החדש שהמשפחה קיבלה.
הספר מתאר כיצד שני עולמות שונים נפגשים ומנסים להתמזג כנגד כל הסיכויים, את הקושי והפחד של הגיבורים בניסיון לממש את אהבתם האסורה, השנאה של המשפחות שמאחדת כדי להפרידם, והקונפליקט הגדול בין רצונותיהם האישיים לנאמנות לדתם ולמשפחתם.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש