'מה למעלה' - מצפה הכוכבים של אילת - חוויה ייחודית שחבל להחמיץ

מאת: אביבה דקל ● 15/7/2015 12:39 ● ערב ערב 2715
צילומים : איתן שוורץ / כאשר אומרים מצפה כוכבים, אתה מצפה להגיע למבנה מפואר שבו מוצב הטלסקופ שבאמצעותו תוכל לעקוב אחרי הכוכבים – אז זהו שאפשר גם אחרת. בניגוד למצופה, מצפה כוכבים יכול להיות גם מצפה נייד שכולו טלסקופ ואפשר לקבוע אותו בכל מקום שבוחרים ולשוטט בין הכוכבים בהדרכתו של אדם שכוכבים הם משהו שהוא יודע עליו הרבה והצפייה בכוכבים היא אהבה שהפכה למקצוע
'מה למעלה' -  מצפה הכוכבים של אילת  -  חוויה ייחודית שחבל להחמיץ

השנה זכתה האטרקציה 'מה למעלה – מצפה הכוכבים של אילת' בתעודת מצוינות מטעם ה- TRIPADVISOR שהוא אתר האינטרנט אליו פונים רבים לקבל ייעוץ לטיולים ולאטרקציות.

הפעילות העיקרית של 'מה למעלה' היא תצפית של שעה וחצי בלב המדבר – בדרך כלל ליד באר אורה בדרך לנימרה. מתקשרים ל'מה למעלה' (0544819973), מזמינים מקום, מקבלים הוראות הגעה לשטח ומגיעים. במידת הצורך אפשר גם להזמין הסעה למקום. שם, בלב המדבר, מעביר איתן שוורץ תכנית הנקראת 'כוכב נולד', העוקבת אחרי כוכבים מרגע לידתם, דרך התפתחותם ורואים או לפחות מדברים על מותם. בנוסף רואים את מערכת השמש, את הירח, את כוכבי הלכת המופיעים ברקיע באותה עונה ובאותה שעה. לומדים על מיקומו של כוכב הצפון, הכוכב היחיד שמקומו ברקיע קבוע, על משמעותו ואיך מוצאים אותו. התכנית מלווה בתצפיות באמצעות טלסקופ, משקפות רגילות והלייזר הירוק בעזרתו מצביע איתן על הכוכב עליו הוא מדבר.

בלילות הקיץ יתגלו לעיניכם עקרב ודלי שבמרכז הגלקסיה שלנו, שם תוכלו לצפות בגורמים שמימיים מופלאים. הלילות הטובים ביותר לצפייה בכוכבים הם מאמצע החודש, אחרי ליל הירח המלא, עד שבוע אחרי מולד הירח החדש, אבל גם בכל לילה אחר, כשאתם צופים בכוכבים עם איתן, תמיד מחכה לכם חוויה מהנה ומיוחדת.

תכנית מדהימה נוספת המתאימה בעיקר למזג האוויר המצוין בלילות הקיץ כוללת תצפית כוכבים, בילוי סביב המדורה ולינה במקום. איתן ישמח לארגן בשבילכם את הלילה – כולל סידורי הלינה, האוכל והשתייה, או שתוכלו לדאוג לסידורים אלה בעצמכם.

לילות במצפה הכוכבים 'מה למעלה' מתאימים לזוגות רומנטיים, לימי הולדת של ילדים, לקבוצות, למשפחות, לוועדי עובדים וגם לקבוצת חברים שהנושא מעניין אותם.

חוויה מיוחדת במינה מחכה לכם בליל ה- 12 בחודש אוגוסט שהוא הלילה בו מצפים לשיא של גשם של מטאוריטים ה'פרסיידס'. לילה זה הוא לילה מיוחד ללא ירח וגשם של כוכבים נופלים. בלילה כזה כמובן שכדאי להישאר ער וליהנות עד אור הבוקר. חוויה שלא תשכחו זמן רב והיא מתאימה לכל גיל. גם הלילות של לפני ואחרי ה- 12 באוגוסט יהיו לילות שחבל להחמיץ.

תמונת כתבה


תמונת כתבה


האירועים מתקיימים מדי יום. שעת ההתחלה משתנה לפי עונות השנה. בקיץ מתחילים בשעה 21:00
מחיר: - 100 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד או 300 ₪ למשפחה. המחיר לא כולל הסעות.
מחירים מיוחדים לאילתים.
ליצירת קשר 0544819973.


חדשות אילת