טור nlp

מאת: או-מד מדיקל ● 7/4/2015 10:02 ● ערב ערב 2701
מאת: זאב טהר לב
טור nlp

החיים הם כמו גוגל


האם אמרו לכם פעם לחשוב חיובי? אבל איך זה אפשרי, הלא אתם בשיא הצרות של החיים שלכם, שום דבר לא הולך, אתם אומרים נואש ודווקא אז מישהו בא ואומר לכם לחשוב חיובי. מה זה בדיוק לחשוב חיובי? איך חושבים חיובי? איך עושים את זה? מה זה נותן? למה?
ובכן, עד כמה שזה יראה, ישמע או ירגיש מוזר, בכל זאת יש בזה משהו.המוח שלנו עובד פחות או יותר, בצורה דומה למנוע החיפוש של גוגל באינטרנט. כאשר אנו מקישים מילה או משפט מסוים בשורת החיפוש של גוגל, אנו מקבלים את כל התוצאות הקשורות למה שביקשנו. אם נכתוב למשל "חיים טובים" בשורת החיפוש, נקבל כמה מאות אלפי תוצאות הקשורות לחיים טובים. אם נכתוב כמובן "חיים רעים", נקבל מאות אלפי תוצאות הקשורות לחיים רעים. המוח שלנו פועל באופן דומה. מה שנקיש ב"שורת החיפוש" של המחשבות שלנו, יביא לתוצאות הקשורות למה שהקשנו. כל המחשבות שלנו יופנו מיד לנושא החיפוש.
הנחת יסוד ב- NLP קובעת: הכוונה והשפה מכוונות את תשומת הלב, לשם זורמת האנרגיה ושם נוצרות התוצאות. אם נחשוב על דברים חיוביים, על מטרות אליהם אנו רוצים להגיע, על חלומות אותם אנו רוצים להגשים, כל תשומת הלב שלנו תופנה לכוון זה. לשם תזרום האנרגיה שלנו ושם ניצור את התוצאות. אם, לעומת זאת, נחשוב על כל הקשיים שלנו ועל הכישלונות הצפויים לנו, אזי כמו גוגל, זה מה שנקבל. כל תשומת הלב שלנו תופנה לכישלון, ואכן נקבל אותו.
כשמישהו אומר "אני אצליח", אני יודע שהוא צודק. ואם הוא אומר- "אין לי סיכוי, אני יודע שאני אכשל", גם אז, אני יודע שהוא צודק.
אז מי מחליט מה יהיה בשורת החיפוש של המחשבות שלנו, במי זה תלוי?
נכון. רק אנחנו.
ועוד דבר, אל תגידו מה שאתם לא רוצים. דברו חיובי.
הלא מודע שלנו לא מבין מילות שלילה. הוא ימחק את כל ה "אל" וה- "לא".
נניח שאבקש מכם לא לחשוב על פיל לבן, עם רגליים ורודות ואף ארוך בצבע סגול, עף מפרח לפרח. ביקשתי לא לחשוב על הפיל הלבן, עם הרגלים הורודות והאף הסגול שעף מפרח לפרח. מן הסתם, עברה לכם תמונה בראש של הפיל הלבן עם הרגלים הורודות והאף הסגול שמעופף בשדה הפרחים. המוח לא יכול שלא ליצור תמונה כזו, גם אם נתבקשתם שלא לעשות כן. אחר כך, משום שהנושא לא חשוב לכם, התמונה אולי תמחק. ממילא נתבקשתם לא לחשוב עליה. אבל הלא מודע, כן חשב עליה. הוא יצר תמונה.
אם אתם אומרים לילד שלכם: אל תרד לכביש! מה אתם חושבים שיקרה? הלא מודע של הילד מיד יעלה תמונה של הכביש, ה"לא" ימחק ומילת הצווי "תרד" תתקבל כפקודה. אם המוח שלנו הוא כמו גוגל, או כפי שהנחת היסוד אומרת: "הכוונה והשפה מכוונות את תשומת הלב, לשם זורמת האנרגיה ושם נוצרות התוצאות", אזי תשומת הלב של הילד תהיה: תרד לכביש. וזה בדיוק מה שהוא יעשה. ואתם? אתם לא תבינו למה הוא עושה בדיוק ההפך ממה שביקשתם, תכעסו עליו ותאמרו לו "אמרנו לך לא לרדת לכביש, אז למה ירדת?", והוא יחוש מבולבל, כי באמת אמרתם לו את זה והוא באמת לא יודע מה קרה לו ולמה הוא עשה את זה. אבל, הלא מודע כן יודע. הוא עשה בדיוק כפי שהתבקש.
רוצים תוצאה טובה יותר? תגידו לו מה אתם רוצים ממנו. תאמרו לו: "הכביש מסוכן, תישאר על המדרכה".
בהצלחה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש