בית ספר לנהיגה 'ערבה' לטרקטורים ומלגזות

מאת: אביבה דקל ● 12/3/2015 10:29 ● ערב ערב 2697
נהיגה בטרקטור או במלגזה רצוי ללמוד אך ורק אצל מורה נהיגה מנוסה שהוא גם חקלאי וטרקטורים ומלגזות הם חלק מסדר יומו הרגיל. נסים אסולין מתאים בדיוק לפרופיל הזה – חקלאי שהוא גם מורה נהיגה מנוסה.
בית ספר לנהיגה 'ערבה' לטרקטורים ומלגזות

נסים אסולין תושב צופר מזה עשרים שנה מגדל במשק שלו בעיקר פלפלים, נסים נשוי, אב לחמישה ילדים וסבא לארבעה נכדים. צעיר ילדיו משרת בצה"ל ושלושה מילדיו עזבו את צופר. רק אחת מילדיו נשארה לגור במקום עם בעלה ובתה וגם הם חקלאים ויש להם משק משלהם.
לצופר הגיע נסים מראשון לציון שם גם כן לימד נהיגה.

ברזומה של נסים


37 שנות ניסיון כמורה נהיגה ברכב פרטי, משא עד 15 טון, משא מעל 15 טון וכמובן טרקטורים ומלגזות. ניסים,בהגיעו לערבה בנוסף להיותו חקלאי, החליט לאור הצרכים באיזור זה, לפתוח את בית הספר לנהיגה "ערבה" במושב צופר, בו הוא מתגורר.
בלימוד הנהיגה מתרכז ניסים אך ורק בהוראת נהיגה על טרקטור ומלגזה. בית הספר "ערבה", אחד הראשונים בארץ המלמדים נהיגה בטרקטור על פי הנהלים והוא מאושר על ידי משרד התחבורה ונמצא תחת פיקוחו. ב"ס נהיגה "ערבה" הוא בין הבודדים העוסקים בהכשרת נהגי טרקטורים ומלגזות בין אילת לדימונה לישראלים ולעובדים זרים.
קורס נהיגה ורשיון לטרקטור : ששה מפגשים של לימודים עיוניים. כל מפגש נמשך כשש שעות. לאחר ששת המפגשים העיוניים, התלמידים יקבלו תעודה והפניה למשרד הרישוי על מנת לבצע את המבחן העיוני (אין אפשרות לגשת לבחינה עיונית בטרקטור ללא סיום ההכשרה העיונית וקבלת תעודה המעידה על סיום ההכשרה). לאחר השלב הזה מתחיל השלב של הלמוד המעשי אותו עושה כל תלמיד בקצב שלו.
בית הספר כולל מגרש ללמודים מעשיים בין הגדולים והרחבים בארץ המאפשר לימודים מעשיים בצורה קלה, נוחה ונכונה. האווירה בבית הספר נעימה ובמהלך המפגש מוגש לתלמידים כיבוד קל. בתום הקורס עוברים החניכים מבחן מעשי ומקבלים רישיון לנהיגה לטרקטור. הרישיון לטרקטור הוא ללא הגבלת גודל ומשקל, למעט בששת החודשים הראשונים, בהם נקבעה בחוק הגבלה המתירה ל"נהג החדש" לנהוג בטרקטור עד דרגה #3 ובמשקל עצמי של ק"ג 3200.
בתום ששת החודשים, רשיון הנהיגה לטרקטור הופך ללא הגבלת דרגה או משקל.

קורס נהיגה ורשיון למלגזה: רישיון למלגזה מקבלים רק אחרי השתתפות בקורס הכולל למודים עיוניים ומעשיים גם למי שהיה לו היתר נהיגה במלגזה בעבר. הקורס כולל שני מפגשים של למודים עיוניים ומעשיים וגם בקורס הזה עושה כל תלמיד את הלמודים המעשיים בקצב שלו (לפחות שעת נהיגה אחת).
הקורסים מתקיימים במושב צופר, לעיתים החלק העיוני נעשה ומתנהל בקיבוצים וגם באילת אם מתגבשת קבוצה בכמות מתאימה.
רשיון הנהיגה למלגזה כולל רשיון נהיגה למלגזה תעשייתית ומלגזה טלסקופית. לבעלי רשיון נהיגה לטרקטור או פרטי (זהו תנאי ראשוני לביצוע קורס ורשיון למלגזה) מוגבל וראשיי לנהוג במלגזה בעלת "כשר הרמה עד 20 טון".
לבעלי רשיון נהיגה למשאית יינתן רשיון נהיגה למלגזה "ללא הגבלת כושר הרמה).
יש אפשרות לאלו שאין רשיון למשאית, להסב את רשיון הנהיגה למלגזה ל "ללא הגבלת כושר הרמה" לאחר השגת רשיון למשאית.

בית הספר 'ערבה' משרת את כל הקיבוצים והמושבים שבערבה וחבל אילות. הרישיון שמקבלים אחרי הלמודים בבית הספר ערבה נרשם ברישיון הנהיגה.
מחירי הקורסים סבירים ביותר והעלות הינה עד לקבלת רשיון הנהיגה,

מבצע לזמן בלתי מוגבל


ל- 10 חברים שמתארגנים ומגיעים ללימוד בערבה תינתן –הנחה של 10%.
תלמידים המגיעים מאילת בתחבורה הציבורית לקורסים השונים ייזוכו ב- 50% מעלות הנסיעה, בהצגת כרטיס הנסיעה.
לעתים מתארגנת הסעה ברכב פרטי מאילת, למספר תלמידים יחד,במקרה זה בעל הרכב ייזוכה בעלות הדלק.

ליצירת קשר, ניסים: 052-4260653.
פקס - 086582345



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש