היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 6/8/2014 13:24 ● ערב ערב 2666
היכל התרבות

שיר לשבת / וְכָךְ, לִפְעָמִים / אורן אגמון



תמונת כתבה


וְכָךְ, לִפְעָמִים,
מַנְגִּינָה עֲכוּרָה נֶאֱחֶזֶת
כִּתְמָנוּן רַב זְרוֹעוֹת
זְרוֹעוֹת אֲרֻכּוֹת הַלּוֹפְתוֹת
זִיזִים נְגוּעֵי חֲלֻדָּה
וּמֶלַח מָרִיר
וַאֲנִי כְּגַפְרוּר שָׂרוּף
בְּפִנְכָּה אֲכוּלָה
עֵת יָדִי כּוֹתֶבֶת
אֶת חֲצִי הַכּוֹס הָרֵיקָה,
וַחֲצִי הַכּוֹס הָרֵיקָה.

מתוך הספר 'הכול מיהר לדרכו הסודית', פרדס הוצאה לאור, 2014
באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com.

כוכבים ירח ואהבה בערבה ט"ו באב בפארק תמנע



תמונת כתבה


חגיגה אסטרונומית לכל המשפחה עם מתחמי פעילות
בתוכנית: תצפיות בטלסקופים, מתחמי פלנטריום, טיולי ליל ירח לאתרי פארק תמנע המוארים, מתחמי יצירה לילדים ולהורים, מתחם מוזיקה – צלילים של אהבה.
המחיר למשתתף מגיל 3 – 60 ₪ כולל כל הפעילויות במתחמים ולינת קמפינג חינם בפארק תמנע.
פרטים: 08-6316756.

המלצת ספר: מבצע לורנס / שי חיון



תמונת כתבה


"אם זכרוני אינו מטעה אותי, פלאחים בשדה מצאו אותי. הם הביאו אותי אל הכפר. אבל איך הם ידעו לקחת אותי לנדיה? יכול להיות שזה שם שאמרתי להם לפני שהתעלפתי...אני חי ויש סיכוי גבוה מאוד שבעוד זמן קצר איאלץ להתעמת עם לוחמי חיזבאללה. אני חייב את האקדח שלי". (ע"מ 112)

לאור ידיעות על מצבור טילי סקאד בעלי ראש נפץ כימי בלבנון מקבל הדרג המדיני החלטה: להנחית לוחמי סיירת בעומק האויב למבצע מורכב – היטמעות באוכלוסייה המקומית ופיצוץ המצבור באופן שלא יהיה ניתן לקשור את הפעולה לישראל.

זהו סיפורו של גדי שליו, סגן אלוף במילואים, שעזב את צבא הקבע בתחושה שאין הוא זוכה להערכה המגיעה לו, אך נקרא למלא תפקיד בכיר במילואים כמפקד גדוד הסיירת.
זהו סיפורה של משימה נועזת בעורף האויב שהוטלה על הגדוד של גדי. המשימה מתפתחת למסע גדול יותר, שעובר בין רגעי משבר לאופטימיות ומחבר בין גורלות וערכים, בין מדינות ועמים, בין אויב לאוהב ובין עבר לעתיד.
תוך כדי מילוי המשימה, כשגדי ניצב מול סכנת חיים, הוא מקבל עזרה מכיוון לא צפוי, ועושה הכל כדי להחזיר טובה לאלה שהאמינו בו.

ביום יום לא תמיד מוצאים זמן לשבת ולשחק עם הילדים בנחת. והנה כאן בעומק הלבנון, אני מוצא את עצמי מעביר את כל אחר הצהריים במשחק עם סמיר, שהוא בעצם הבן של חאלד. הבן של דמות הכיסוי שלי". (ע"מ 136).

כשמג"ד, מנכ"ל, אבא ומדריך טיולים נפגשים.
שי חיון מתגורר במושב גאליה שבגן רווה. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים, סגן אלוף במילואים אחרי תפקיד מג"ד, מנכ"ל ובעלים של חברת SQ השביל שלך להצלחה, ומדריך טיולים מוסמך. חונך להעצמה אישית ולמנהיגות ניהולית ומלווה במסעות אל עבר הייעוד לפי מדריך מסע, שהגה אחרי ניסיון אישי שעבר. ספרו, 'מבצע לורנס', נהגה לפני 18 שנים, אך מצא את דרכו מהאקוויפר אל הנביעה רק בהגיעו לגיל בינה.

לקראת ג'אז


הנהלת פסטיבל ג'אז בים האדום מודיעה: הפסטיבל מתקיים כמתוכנן בין התאריכים 24-27 באוגוסט באילת.
לאור פניות רבות מצד הקהל והתעניינות בדבר קיום פסטיבל הג'אז, הנהלת הפסטיבל מודיעה כי הפסטיבל יתקיים כמתוכנן בין התאריכים 24-27 לאוגוסט.
בסוף השבוע האחרון, ביטלו טרנס בלנשרד ומרקוס סטריקלנד את השתתפותם בפסטיבל.
המנהלים האמנותיים, דובי לנץ ואלי דג'יברי, מקבלים בימים האחרונים פניות רבות מאמני ג'אז בינלאומיים אשר מביעים את רצונם להגיע לארץ ולהופיע מתוך הכרה בחשיבות קיום הפסטיבל.

תמונת כתבה


בימים הקרובים תצא הודעה מסודרת על הופעות אשר יחליפו את המופעים שבוטלו.
אמני הפסטיבל : דיאן שור, ד"ר לוני סמית, לני אנדרדה, פרד הרש, חמישיית עומר אביטל, אנטואן רוני, מוריס אל מדיוני עם עומרי מור, קלי לי אוונס, לוס הצ'רוס, יונתן אבישי, איריס ועופר פורטוגלי עם יוסי פיין ובן אילון, שלישיית עופר גנור, מארינה מקסמיליאן והרכב הוטל חליג'י של עמוס הופמן ורחלה.
פרטי התוכנית המלאה ופרטים נוספים: באתר פסטיבל הג'אז http://www.redseajazzeilat.com

מועדון הסרט הטוב: מלון גרנד בודפשט



תמונת כתבה


הסרט מגולל את הרפתקאות גוסטב H, שוער אגדי של בית מלון אירופאי מפורסם בין שתי מלחמות העולם, ושל מוסטפה, נער המעלית ההופך לידידו הקרוב ביותר. הסיפור נע סביב הגניבה וחשיפת הפושעים ששדדו יצירת אמנות מתקופת הרנסאנס והמאבק על ירושת ענק של משפחה עשירה – וכל זה קורה על רקע השינוי הדרמטי ברחבי היבשת האירופאית.
יום שני, 11.8.14, בשעה 19:05 ויום שלישי, 12.8.14, בשעה 21:05.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש