טור יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 6/8/2014 09:58 ● ערב ערב 2666
בס"ד / מאת: הרב דוד שנה
טור יהדות

פרשת 'ואתחנן' – שבת נחמו


כמה לא מפתיע היה לשמוע מכל העולם הצבוע גינויים נגד מדינת ישראל על ה'תוקפנות' הישראלית בעזה, וממש לא מפתיע היה לראות את כל גילויי האנטישמיות המתפרצים בכל אירופה- שוב שרפו בתי כנסת כמו ב'ליל הבדולח'. הגויים שונאים אותנו! נקודה. זה בכלל לא משנה מה נעשה, הגויים תמיד שנאו אותנו ותמיד ישנאו אותנו. כיום התירוץ הרשמי להתפרצות השנאה העולמית היא מדינת ישראל, אבל לפני 70 שנה לא הייתה מדינה ובכל זאת הייתה מדיניות של השמדה טוטאלית נגד עם ישראל, והיה ברור לכולם שדם היהודים הוא הפקר. למזלנו ולשמחתנו יש לנו היום את מדינת ישראל ואת צה"ל שיגנו על חיינו. לעולם לא נאפשר יותר לשום אומה להוביל אותנו כצאן לטבח. גם אם כולם יתעצבנו עלינו מאוד, עדיין לא נאפשר להם לשחוט אותנו כמו כבשים. ואפילו אם הנשיא האמריקאי , האיש הכי צבוע בעולם, שבבוקר מודיע שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה ובצהריים הוא מגנה את ישראל על תוקפנותה ובערב הוא מאיים על ראש הממשלה שיפסיק את האש לאלתר באופן חד צדדי, כן גם אם הנשיא הזה יכעס מאוד, נמשיך להגן על חיינו ולא נאפשר לארורים לפגוע בנו. השבת נקרא בתורה את פרשת 'ואתחנן'. בפרשה משה רבנו שב ומזכיר לעם ישראל את מעמד הר סיני ואת עשרת הדיברות. חז"ל שואלים מדוע נקרא שמו של ההר שעליו ניתנה התורה לעם ישראל בשם- 'הר סיני', ומסבירים חז"ל "מפני שירדה ממנו שנאה של אומות העולם על עם ישראל". סיני מלשון שנאה. כל מי שמנסה להסביר במאמצי שכנוע גדולים שמגובים בהרבה כסף מהאיחוד האירופי, שאם רק נוותר לערבים על הקרקע ונחזור לגבולות 67 מיד יפרוץ שלום עולמי ויתפתח כאן מזרח תיכון חדש, כל ההזויים הללו טועים ומטעים. הסכסוך איננו על אדמה. המלחמה היא מלחמת דת.! תקשיבו לקריאות של האיממים במסגדים בכל מקום בעולם - הם מפצירים בשומעם- "הרגו את היהודים בכל מקום בו הם נמצאים". שנאה. כולם יודעים שהכלים של בית המקדש נמצאים במרתפים של הוותיקן, אבל ראשי הכנסייה מסרבים בתוקף להחזיר לעם ישראל את הכלים שנשדדו מאתנו, מדוע, מה מפריע להם ? שנאה !!!
ה' מפציר בנו בתורה בכלל ובפרשת 'ואתחנן' בפרט – אל תתייחסו לגויים, אל תלמדו ממעשיהם הרעים והמקולקלים, אל תנסו להידמות להם בשום אופן, תשמרו על הייחודיות שלכם, כי אתם עם סגולה. בחרתי בכם מכל האומות להיות העם שלי ואני האלוקים שלכם. את התורה אתם יכולים לקיים בשלמות רק בארץ ישראל, ולכן כאשר תבואו אל הארץ שהבטחתי לאבותיכם לתת לכם, אני ה' אומר לכם "אל תפחדו מהגויים". לא מאלה שגרים כאן ולא מאלה שמסביבכם. תלחמו על הארץ ותדעו שאני ה' נלחם אתכם. "לא תיראום". הרב מרדכי אליהו זצ"ל אמר שכאן רמז לנו הקב"ה – לא תירא – או"ם, אל תפחדו ממה שיגידו עלינו באו"ם. אל תוותרו על הארץ. אמנם אנחנו המעט מכל העמים, אבל ה' אתנו. השבת נקראת גם בשם 'שבת נחמו' על שם ההפטרה, שבה הקב"ה מנחם ומעודד אותנו אחרי כל הצער שעובר על עם ישראל, ואנחנו קוראים את ההפטרה הזאת תמיד בשבת שלאחר הצום של תשעה באב על חורבן בית מקדשנו. וכך אומר לנו הנביא ישעיהו: " נחמו נחמו עמי יאמר אלוקי-כם.. הן גויים כמר מדלי וכשחק מאזניים נחשבו. כל הגויים כאין נגדו, מאפס ותוהו נחשבו לו".
אם היינו צריכים לעמוד לבדנו מול הגויים, אולי היינו צריכים לפחד, אבל ה' אתנו והוא מצווה אותנו אל תפחדו מהגויים. "אל תיראום" ובשם ה' נעשה ונצליח.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש