טור רפואה סינית

מאת: או-מד מדיקל ● 31/7/2014 09:16 ● ערב ערב 2665
מאת: גלעד גפן
טור רפואה סינית

גזעים שמימיים וענפים ארציים (אסטרולוגיה סינית)
בניגוד לרפואה המערבית שרק בשנים האחרונות החלה להתקדם לעבר תפיסה של אורח חיים נכון ורפואה מונעת, הרפואה הסינית עוד בימיה הראשונים, לפני אלפי שנים, דגלה ברפואה מונעת.
בכתבים העתיקים נכתב כי המטפל הטוב מצליח לרפא את מחלות מטופליו, אך המטפל המצוין מטפל במטופליו לפני שפורצת מחלה.
כיוון שהרפואה הסינית הבינה כי הסוד לחיים בריאים טמון בהרמוניה שבין האדם לקוסמוס, ניתן היה לכוון את הטיפול לפי התנאים הסביבתיים (עונה, אקלים, תזונה וכד') וכך לשמור על הבריאות לאורך השנה. בנוסף לתנאים הסביבתיים למטפלים הגדולים היה גם היבט נוסף שלקחו בחשבון כשרצו לשמור על הבריאות (ובמקרים שכבר התפרצה המחלה לטפל בצורה הנכונה בחולים מורכבים) - תאריך הלידה. היבט זה ברפואה הסינית העתיקה נקרא תורת הגזעים השמימיים והענפים הארציים (stens and branchrs).
בצורה פשטנית ניתן לומר כי הגזעים והענפים משולים לאסטרולוגיה סינית, אך זה לא יהיה מדויק. בגדול התפיסה אומרת כי בכל שנת לידה יש השפעה שמימית אחת מתוך חמשת האלמנטים אשר מהווה בעצם את בסיס התמיכה האנרגטית של הנולדים בשנה זו, ואליה מצטרפת השפעה ארצית מתוך האיברים, כפי שמתבטאים ברפואה הסינית. כך שלדוגמא אם ניקח את שנת 2014 נראה כי ההשפעה השמימית היא של אלמנט האדמה, וההשפעה הארצית היא של איבר כיס המרה (צריך להבין בשלב הזה שמדובר בתפיסה הסינית של כיס המרה שלגמרי לא חופף את התפיסה המערבית שלו). להשפעות הללו יש מרכיב עיקרי בשמירה על בריאות האדם, שכן אלו האנרגיות הדומיננטיות של אלו שנולדו בשנה זו. מבחינת המטפל, כל עוד מדובר ברפואה מונעת, יש לדאוג לתמיכה שוטפת של אנרגיות השנה של כל אדם, שכן אלו האנרגיות המתאימות ביותר לשמירה על בריאות האדם. אם זאת בגלל הדומיננטיות של אנרגיות השנה של כל אחד, במקרים רבים אלו האיברים הראשונים להיפגע בזמן מחלה (במיוחד מחלה מורכבת), וכך הבנתה של תורת הגזעים והענפים מאפשרים פתרון מהיר ויעיל לבעיות המורכבות ביותר. זאת על ידי הבאה לאיזון של אנרגיות השנה המתאימות לכל אדם.
ניתן לפנות אלי בכל שאלה, אז שנהיה בריאים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש