בשביל הבריאות

מאת: או-מד מדיקל ● 31/7/2014 09:14 ● ערב ערב 2665
יניב גולדשטיין נטורופת N.D. R.Na ומאמן כושר בכיר .לשאלות ותגובות ניתן ליצור קשר בטלפון 08-9400-614 ובמייל Bishvilhabriut@hotmail.com

על תזונה נכונה – ירידה במשקל ומה שביניהם (חלק א')



גוף רזה, גוף חטוב, גוף שרירי, נחשב לגוף המושלם ונמצא בראש סדר העדיפויות של כל גבר ואישה באשר הם. לא משנה מין האדם, ב-99% מן המקרים האדם המודרני יחתור להשגת הגוף המושלם, כזה שיהיה לו כיף ונעים להתבונן בו במראה, כזה שיוכל להסתובב ברחוב וליהנות מנעיצת מבטים של העוברים ושבים, גוף כזה שיקנה לכל איש או אישה תחושת ביטחון ובמקרים מסוימים אף לתחושת עליונות.
החברה היא זו שקבעה כי הגוף המושלם הוא הגוף הרזה, החטוב, המוצק והשרירי. גוף שאפשר לסכם כ - "גוף הבריא". לא משנה איך תקראו לזה, עובדה שאתם חושבים רק על המראה החיצוני, אך כאשר תחתרו להשגת הגוף הבריא, תרוויחו ערך מוסף שהוא המראה הטוב.
כך או כך, בתהליך המייגע להשגת ה- "הגוף המושלם", חשוב תמיד לזכור שלתזונה נכונה חלק מכריע בהשגת מטרה זו, ולפעילות גופנית ערך חיוני לא פחות.
לצערי, ברוב המקרים תצאו מתוסכלים בדרך להשגת מטרתכם, וכאן הבעיה!

תזונה ופעילות- גופנית הם חלק בלתי נפרד מהדרך להשגת תוצאות, אך להתמדה יש משקל כבד ביותר בדרך להשגת המטרה, והיא היא זו שתקבע אם תגשימו את חלומכם או שתרימו ידיים ותתאכזבו בכל פעם מחדש. האם על המושג "ויתור עצמי" שמעתם פעם??
הבעיה המרכזית של רוב ה"תקועים" בתהליך המייגע הזה של ירידה במשקל ועיצוב הגוף, הוא הויתור העצמי!

מרכיב חשוב בשמירה על תזונה נכונה לאורך זמן הוא זיהוי והתייחסות למהמורות שעלולות לגרום לנו למעוד, כלומר לזנוח את הרגלי התזונה הנכונים שהחלנו לרכוש – וכמובן התמודדות נכונה איתם. לדוגמה, רובנו נוטים "לוותר" לעצמנו כשאנחנו בחופשה או באירוע, בין אם כזה מיוחד (חתונה) ובין אם שגרתי יותר (ארוחה משפחתית ביום שישי). הרי לכולם יש תירוצים מדוע אפשר ומותר קצת לוותר על התזונה הנכונה אליה התרגלנו לאחרונה. "הוויתור" לכשעצמו אינו בעיה, אבל מי שיודע כי ויתורים כאלה גוררים עוד ועוד ויתורים, וכל התרופפות קלה של המשמעת התזונתית עלולה להוביל להתרת הרסן, טוב יעשה אם יקטין את מינון המקרים בהם הוא מרשה לעצמו לחרוג מתבניות התזונה הנכונה. עוד חשוב עבורו לתרגל חזרה לתלם במהירות (כמובן בעזרת איש מקצוע) ועוד יותר חשוב כמה שיותר מהר כי ככל שעובר הזמן, החזרה לתלם קשה הרבה יותר ומתסכלת.

המשך בגיליון הבא

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש