מאפייה שכולה משפחה

מאת: אביבה דקל ● 29/5/2014 15:13 ● ערב ערב 2656
מאז הגיע השף ניר אבוטבול ל'מאפיית המשפחה' המיתולוגית, רק דברים טובים קורים בה. המאפיה שופצה מהמסד עד הטפחות, החזית ודלפקי המכירה לבשו פנים חדשות, שלט מואר נתלה בחזיתה והיא נראית נפלא. אבל השינוי הגדול באמת הוא דווקא בתחום המאפים- כ- 60 מאפים חדשים נוספו לאלו שכבר כולם מכירים ואוהבים, וכל עובדי המאפיה עברו הכשרה מקצועית נוספת כדי להתאים את המאפיה לקהל היעד המחפש ריגושים ומוצרים חדשים
מאפייה שכולה משפחה

השף ניר אבוטבול הגיע למאפיית המשפחה המיתולוגית לפני שנה, כשברזומה שלו 22 שנות קריירה כשף מוביל במלונות בארץ ובעולם כמו מלון 'קראון פלאזה אילת', 'נובוטל גר-דה ליון' בפריז ועוד. השף ניר אבוטבול הוא בוגר בית הספר היוקרתי לקולינריה 'קורדן בלו' בפריז, והשתלמויות במוסדות כמו ה'פרנץ' קולינרי סקול' בניו יורק. הוא סיים בהצלחה קורס ניהול מלונות למנהלים בכירים. ניר אבוטבול התמחה במלונות אקור-כלל ברחבי העולם ובמסעדות גורמה מובילות כמו זו של אלן דוקאס בלאס וגאס. באמתחתו שלוש מדליות זהב בהן זכה בתחרויות בישול בסין ומספר שיאי גינס כמו אוזן המן הגדולה בעולם, הבלינצ'ס הארוך בעולם הגפילטע פיש הגדול בעולם, והוא ידוע ומוכר כאחד השפים הישראלים המובילים ששמם יצא לתהילה בעולם הקולינריה.

איך קרה שהגעת לאילת?
"אחרי שנים בהן המקצוע משך אותי לכל קצווי תבל, קיבלתי בשנת 2002 הצעה מרשת מלונות גדולה לעבוד באילת. החלטתי לקבל את ההצעה ולרדת לאילת לשנה. נשארתי 10 שנים. התאהבתי בעיר הזו בגלל אופייה, הנגישות לכל מקום תוך דקות, ה'אין פקקים' והרוגע ונשארתי".

ואיך קרה שהגעת למאפייה?
"לאחר שנות פעילות רבות ומעייפות בתחום הקשה הזה, לאחר ההקרבות המרובות שנדרשו מהמשפחה, חגים, שבתות ושעות עבודה ארוכות של היעדרות מהבית, הגעתי לנקודה בה אני רוצה לבלות קצת יותר עם המשפחה. צריך הרבה אורך רוח על מנת להישאר ולהצליח במקצוע התובעני הזה. זהו חיידק שקשה להפטר ממנו בעיקר למי שאוהב את העשייה והיצירתיות האינסופית של המקצוע בו אתה נדרש לחדש וליצור כל הזמן. אני הייתי בין אלה שיצאו מגבולות הארץ ונחשפו כמעט לכל דבר בתחום המקצועי ונדרשנו להמציא כל הזמן אטרקציות חדשות ולהתאים את המטבח שלנו לגלובליזציה העולמית.
זה לא היה קל לא לי ולא למשפחה. אני נשוי פלוס שלושה. בני הבכור הגיע לגיל 18 והתגייס ליחידה קרבית. כשליוויתי אותו לבקו"ם הבנתי פתאום שלא נהניתי מהשנים שבהן גדל והפך מילד קטן לחייל. לא הייתי שותף לשנים אלה. הייתי אבא שמגיע הביתה לעשר דקות איכות וזה בהחלט לא מספיק. החלטתי שזה לא יקרה לילדיי שטרם הגיעו לגיל בו עוזבים את הבית – האחד בן 17 בתיכון 'בגין' והקטנה בת התשע בבית הספר 'צאלים'. הבנתי פתאום שאני רוצה להיות חלק מחייהם ולא רק אבא ברקע כשהכל מוטל על כתפיה של אמא.

החיבור שלי עם סימה ויחיאל פרשט היה חיבור דרך המקצוע, החיבור הצליח ועבר לרמות של משפחתיות. כאשר התבקשתי לחבור אליהם שמחתי שאוכל להעשיר ולהעצים את המאפיה ולמצב אותה במקום קולינרי בקנה מידה מוביל, החלטתי לקבל את ההצעה ואני כבר שנה במקום. המאפיה שודרגה והגיעה לרמה של קונדיטורית בוטיק – טרנד עולמי וגם ישראלי, והיא מייצרת איכויות גבוהות מאד של מוצרים ומאפים חדשים וישנים תוך שמירה על חמרי גלם איכותיים ועל מחירים שפויים. בשיתוף פעולה יצרנו במאפיה מוצרים חדשים כגון ה'קרונאטס' הניו יורקי (שילוב של קוראסון ודונאטס בטיגון במילוי קרם פטסייר צרפתי ובציפוי פונדנט צרפתי) שנכנס לראשונה לישראל לאחר הטרנד העולמי בעולם המאפים. כרגע אני משקיע את כל המרץ והאנרגיה שלי במאפיה ובונה מוצרים חדשים שיובילו את המאפיה לשיאים חדשים. אני מאד אוהב את מה שאני עושה".

בתכנית החיסכון האחרונה של ערוץ שתיים ביקר מנחם הורוביץ בחמש מאפיות בארץ, כאלו שתושבי המקום המליצו עליהן. מנחם ביקר בחמשת המאפיות הטובות בארץ, הגיע למאפית המשפחה ובחר בה כבמאפיה המובילה בישראל בשטח הבורקס והמאפים המלוחים.

מספר רב של מוצרים חדשים מוצעים לכם על דלפקי המכירה של מאפית המשפחה, ביניהם:
*טארטים פריזאיים של אוכמניות, פירות יער, פירות העונה על קרמים מיוחדים כמו קרם פטסייר, קרם לוטוס ועוד.
*פטשו- בצק פחזניות מטובן במילוי קרם וניל.
*קנאפה, בקלאווה ומבחר עוגיות מזרחיות.
*סופלה.
*כוסות דקורטיביות של מוסים למיניהם לאירוח.

"בכל נושאי הבצקים החדשים נעשה בשיתוף פעולה עם סימה ויחיאל. ניסיונם הרב בתחום מאפשר לחבר בין החדש לישן תוך שמירה על רמה בינלאומית".

'מאפית המשפחה' מספקת מאפים מכל סוג ובכל כמות לאירועים לפי דרישה.

תמונת כתבה


תמונת כתבה


תמונת כתבה


מאפית המשפחה
כתובת: שד' התמרים 133.
שעות פתיחה: 24 שעות ביממה למעט ימי שישי, שבת וחגים.
טלפון::08-6375804.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש