טור יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 22/5/2014 10:02 ● ערב ערב 2655
מאת: הרב דוד שנה
טור יהדות

פרשת במדבר


בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת תופעות הזוגות בישראל אשר מסרבים להתחתן דרך הרבנות כדת משה וישראל. כמו כל דבר שיכול לעזור לפוליטיקאים לתפוס כותרות, מיד נמצא שרים וחכי"ם שירוצו לחוקק חוקים שיעזרו לזוגות הללו לממש את זכותם להתחתן כאוות ליבם. כזה הוא "חוק ברית הזוגיות". משמעותו של חוק זה היא הרת אסון לעם היהודי. קשה מאוד לנהל דו שיח עם אנשים שמזלזלים בכל דבר שקשור לתורת ישראל. בעבורם התורה היא סתם 'ספר טיפשי וחשוך' מימי הקוקוס, שאין לו שום משמעות בימינו. חס ושלום. תורתנו הקדושה היא חיינו ואורך ימינו, ובלעדי התורה אנחנו כלום. בלעדי התורה אין עם ישראל, ואין לנו שום זכות לחיות כאן בארץ ישראל. הרב סעדיה גאון אשר חי לפני 1400 שנה הגדיר זאת בסיפרו "הדעות והתבונות" במשפט הקצר והקולע- "אין אומתנו אומה אלא בתורותיה" ( התורה שבכתב והתורה שבעל פה ). בלי התורה אנחנו לא אומה, בלי התורה אנחנו כלום!!!
כאשר גבר ואישה מחליטים להקים בית בישראל, יש לכך השלכות מרחיקות לכת. מהרגע בו הם מתחתנים, האישה מותרת אך ורק לבעלה ונאסרת על כל הגברים האחרים בעולם, וכנ"ל גם הבעל, שאם הוא לא שם לב, הרי שבכתובה הוא חותם ונשבע שלא תהיה לו בשום אופן עוד אישה חוץ מאשתו. האיש מקודש לאישה והאישה מקודשת לבעלה. אין בגידות אין "ריגושים דיסקרטיים" לא לבעל ולא לאישה. חז"ל מלמדים אותנו "איש ואשה - זכו שכינה ביניהם, לא זכו – אש אוכלתם". באיש יש את האות י' ובאשה יש את האות ה', אם הם זוכים וחיים באהבה באמון ובכבוד זה עם זו אז הם משלימים ביחד את שם ה' י- ה והשכינה ביניהם, אך אם חלילה הם פוגעים אחד בשני בכל דרך ה' מסלק את האותיות שלו מתוכם ונשאר רק 'אש' לאיש ו'אש' לאשה. כאשר מחליטים בני זוג להיפרד , להתגרש, הם חייבים לעשות זאת בבית דין על פי דין תורה. אם חלילה יחסר פרט כלשהו מדיני הגירושין , הרי משמעות הדבר היא שהאישה עדיין נשואה , היא עדיין אשת איש ואם היא תביא ילדים מגבר אחר מתוך בורות ומחשבה שהיא פירקה את נישואיה הקודמים אזי לדאבון הלב כל הילדים שיולדו לה יהיו ממזרים חס ושלום. זהו האסון הגדול והשבר הנורא ביותר שיכול לגרום ' חוק ברית הזוגיות '. כל אחד יוכל להקים בית ולפרק בית כראות עיניו , בכל בית משפט , מבלי " עיכובים מרגיזים " של הרבנים המעצבנים, ולמעשה עלול חוק זה להביא לחורבן של עם ישראל, וירבה ממזרים בעם ישראל. זהו גם אחד מאבני הנגף העיקריים אצל הרפורמים והקונסרבטיבים אשר אינם מתגרשים כדת ומרבים ממזרים בישראל. נישואין זה לא משחק ילדים באבא ואימא, וזה לא מיועד לצבירת הון פוליטי של פוליטיקאים חסרי אחריות.
השבת נקרא את פרשת במדבר. חומש במדבר נקרא גם בשם ' חומש הפקודים ' משום שלכל אורך החומש החל מפרשתנו הקב"ה מבקש למנות את עם ישראל " למשפחותם ולבית אבותם " שוב ושוב עם ישראל נספרים ומגיעים למספר " שש מאות אלף ושלושת אלפים וחמש מאות וחמישים " . את כולם סופרים לפי בתי אב , מדוע זה כל כך חשוב לספור את עם ישראל ודווקא על פי בתי האב ? מסבירים חז"ל 2 דברים. א – מתוך חיבתם מונה אותם בכל שעה , אנחנו האוצר של הקב"ה ומתוך אהבתו אותנו הוא סופר אותנו שוב ושוב. ב – להודיע שאין בהם ממזרים. למרות שבני ישראל היו עבדים במצרים הם שמרו על עצמם ולא זינו עם המצרים. כל בית אב שמר על משפחתו בדבקות ובקנאות שלא יתערבב זרע ישראל עם זרע מצרי. לפיכך מונה הקב"ה את אבותינו הקדושים שוב ושוב ללמד אותנו לקח לכל הדורות – תשמרו על המסגרת המשפחתית שלא תיפרץ. תחיו בקדושה ובטהרה .



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש