בעלי חיים

מאת: או-מד מדיקל ● 4/4/2014 08:05 ● ערב ערב 2648
מאת: ד"ר אלעד רביד
בעלי חיים

כלבים קשישים – בדיקות, מחלות ותזונה


בתקופה זו של החיים מתגלות מחלות שונות הקשורות בזיקנה, בדיוק כמו בבני- אדם, ולכן יש צורך במעקב קפדני יותר אחר מצב הבריאות.

לכל סוג של בעל חיים יש תוחלת חיים משלו – כלומר, אורך חיים שאליו מגיעים רוב בני מינו, בתנאי סביבה נאותים, אם לא איתרע מזלם ליפול קורבן למחלות או לתאונות. חלק מהן יגיעו למלוא תוחלת החיים ואף יעברו אותה. אחרים עלולים שלא למצות אותה, גם אם ניחנו בבריאות טובה ולא נחשפו לתאונות.
תוחלת החיים של כלבים נעה בין 14-12 שנים. היחס בין גודל הכלב לתוחלת חייו הוא יחס הפוך, כלומר – כלבים קטנים בדרך כלל נוטים להעריך חיים יותר מכלבים גדולים.

הכלב הקשיש הוא נינוח יותר, פחות סקרן ופעיל, ומוגבל בשטחי הפעילות שלו. הוא עשוי להיות חששן יותר, פחות בטוח ולעתים קפריזי ונוח לכעוס. גם צורתו החיצונית משתנה עם הגיל . כלבים קשישים אינם מגיבים טוב לשינויים סביבתיים. שינוי בשתייה או בתזונה עלול לגרום להם למתח.

חלק מבעיות/מחלות הזקנה שאנו חוששים מהן במיוחד הן סרטן, מחלות כליות, מחלות לב, בעיות פרקים ובעיות שיניים וחניכיים. לכלבים קשישים אין הרבה רזרבות. כאשר כלב קשיש נתון תחת לחץ, הרזרבות שבגופו, עלולות להיות בלתי מספקות כדי להתמודד עם המצב. במצבי לחץ כמו פציעה, ניתוח, שינוי סביבתי או שינוי קיצוני בתזונה – עלולות הרזרבות לא להספיק. גם יכולתו של העור להגליד יורדת עם הגיל. נזק לעור כתוצאה ממחלה, פציעה או ניתוח עלול לא להגליד במהירות כמו אצל הכלב הצעיר.

שינויים פיסיולוגים מתרחשים בגיל המבוגר: עליה במשקל כתוצאה מירידה בפעילות הגופנית, הידלדלות מסת שריר, ירידה ביעלות מערכות ואיברים כגון לב, כליות, מערכת העיכול, מערכת החיסון- הגורם להגברת הרגישות למחלות, ירידה בכושר הריפוי העצמי וכושר הבניה- הגורם לעודף שחיקה ולבעיות במפרקים.

הדרך היעילה ביותר לזהות בעיות קיימות (סמויות) היא בבדיקה רפואית כללית פעם בשנה. הבדיקה כוללת א.ק.ג., בדיקות דם, בדיקות שתן, צילומי רנטגן (במידת הצורך) ובדיקה גופנית מקיפה (משקל, טמפרטורה, לב וריאות, עיניים, שיניים, אוזניים ועור).

לאחר קבלת תוצאות הבדיקות, נשוחח על מצבו הבריאותי של הכלב ועל הטיפול הרצוי, ואשמח לענות על כל השאלות שיתעוררו.

המטרה היא לתת לך ולכלבך את הטיפול האישי הטוב ביותר כדי ששותפך לחיים יוכל ליהנות משנים רבות ובריאות ככל האפשר.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש