16 מלאו לישרוטל קלאסיקאמרי

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 6/2/2014 16:03 ● ערב ערב 2640
פסטיבל 'ישרוטל קלאסיקאמרי', הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קלאסית, מיסודן של רשת מלונות 'ישרוטל' והתזמורת הקאמרית הישראלית, התקיים באילת בסוף השבוע האחרון. האירוע, עם מיטב היצירות המוסיקליות של המלחינים הגדולים בכל הזמנים, נערך בניהולו האמנותי של המנצח החדש של התזמורת הקאמרית הישראלית, יואב תלמי. היה מ ד ה י ם (כרגיל)
16 מלאו לישרוטל קלאסיקאמרי

תמונת כתבה
צילום: סימונה סולומון שאואט


"דבר אחד לגבי מוסיקה: כשהיא מכה בך, אתה לא יודע כאב" (בוב מארלי)
כך נפתחת חוברת הפסטיבל. ואכן לסופשבוע ארוך, לבשו מלונות 'רויאל ביץ'' ו'רויאל גראדן' חג ואירחו את הפסטיבל ה'קלאסיקאמרי' המסורתי כשהמוסיקה מסירה כל פינה קטנה של כאב מהמאזינים לה. אורחי הפסטיבל נהנו גם השנה מתוכנית קונצרטים מושלמת, אך גם מבופה עשיר של גבינות, סלטים, ממרחים, לחמים ויין מבית 'יקבי רבת הגולן' שקידם את פניהם בפתח אולם הכנסים רגע לפני הכניסה לקונצרטים, יחד עם סמול טוק, ליצירת חוויה מושלמת.
הפסטיבל, שחגג השנה 16 חורפים, הוא פסטיבל שהתקבע בנוף האילתי, פסטיבל שהקהל מביע בו אמון מדי שנה מאז ייסודו, שבחלקו מלווה אותו למן יומו הראשון. מנכ"ל 'ישרוטל', ליאור רביב: "כשקיימנו ב- 1997 את פסטיבל המוסיקה הראשון במלונותינו באילת, התבוננו בנו רבים בספקנות, אם לא בחוסר אמון. באותם ימים רווחה הסברה שמלון הוא מלון הוא מלון ואין מקומם של פסטיבלים בבתי מלון...מסתבר שהמחשבה שעמדה בבסיס אותו אירוע רחוק היא נכונה, והקהל צמא לשילוב שבין חופשה איכותית לאירוע תרבותי מהנה ומרחיב אופקים".
גם השנה, הייתה תוכנית הפסטיבל מגוונת מאד, התפרשה על כל היום ושילבה יצירות קלאסיות בביצוע התזמורת הקאמרית הישראלית בשילוב אמנים אורחים מהארץ ומחו"ל, שניגנו את מיטב היצירות המוסיקליות של מלחינים, כגון: מוצרט – הפתיחה של דון ג'ובני, אריות מאופרות ואריות קונצרטניות (עם זמרת הסופרן המופלאה – קלייר מגנאג', שהופיעה בשנה שעברה כאן באילת יחד עם ג'ון מלקוביץ'); פולנק – סונטה לחליל ופסנתר; מנדלסון – הקונצ'רטו לכינור; בטהובן – הסימפוניה ה-4 והסימפוניה ה- 8; באך – קונצ'רטו כפול לשני כינורות; ויצירות של תלמי, שומאן, גריג וסן סנס וכן מוסיקה צוענית ומוסיקת עולם שמחה ומלהיבה עם הנגנים הווירטואוזים. במהלך ימי הפסטיבל, הועלו אף מופעים שונים, ביניהם: נורית הירש בתוכניתה "נורית הירש והחברים הטובים"- מופע מלהיב המספר סיפור של 50 שנות זמר, בליווי קטעי ווידאו נדירים, מופע שנסונים צרפתיים משולבים בקטעי קריאה ומשחק שהוגש על ידי השחקן-זמר פייר עמנואל חנון: מופע מרגש של אהבה צרפתית, כפי שהיא באה לידי ביטוי ביצירתם של איב מונטאן, ז'אק ברל, נפוליאון, אדית פיאף, נוגארו, רג'יאני, מוסטקי, פאניול, הרצאות, טעימות יין ועוד. מרבית הקונצרטים התקיימו באולם הכנסים במלון 'רויאל ביץ'', למעט שני הרכבים קאמריים – שריתקו את הקהל בקפה 'בולבארד' ב'ישרוטל רויאל גארדן' בשישי ובשבת בבוקר.
האירוע התקיים בניצוחם של יואב תלמי- המנהל המוסיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית (ישראל), בר אבני (ישראל)- מנצחת צעירה, תלמידתו של תלמי, שזו לה טבילת האש הראשונה, והיא צלחה אותה), פטריק גלואה - המנצח ואחד מטובי החלילנים בעולם (צרפת) והמנצח האוסטרי מרטין סיגהארט; ובהשתתפותם של הכנר האמריקאי הנודע רוברט מקדאפי, דוראל גולן (פסנתר) ועוד.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש