הגן הבוטני של אילת – פלא ירוק במדבר

מאת: אביבה דקל ● 6/2/2014 11:33 ● ערב ערב 2640
יער הגשם צולם על ידי י. שרון התמונות האחרות על ידי הגן הבוטני / בין אם אתם מגיעים לאילת לביקור ובין אם אתם גרים באילת, אל לכם להחמיץ את הגן הבוטני – גן אורגני, אקולוגי, היחיד מסוגו בעולם.
הגן הבוטני של אילת – פלא ירוק במדבר

תמונת כתבה


בלב המדבר בתנאים שלכל הדעות אינם מתאימים להם, צומחים ומשגשגים עץ באובב ענק שהגיע הנה כזרע לפני שש עשרה שנים מאפריקה, עצים מברזיל, פנמה, קובה, ארגנטינה, אפריקה ומכל קצווי תבל ולמרגלותיהם סחלבים, שרכים וצמחים אחרים - שמעולם לא גודלו בתנאי מדבר. כאלף מיני עצים וצמחים צומחים כאן ויוצרים פינות חמד מוצלות ופורחות. גם יער גשם יש בגן המופלא הזה והוא מתכסה מדי שמונה דקות בערפילי מים.

תחילתו של הגן הבוטני בחלומו של אייל ארנן, שאליו חברו רצון כהן ויורם נדל, ויחד הם פתחו במקום בשנת 1998 משתלה אורגנית על שטח שבו לא צמח מאומה עד אז. החווה האורגנית המגדלת צמחים בשיטות אורגניות וגם קונה צמחים ומאקלמת אותם לתנאי המדבר, הינה משתלת הגידול הגדולה ביותר בדרום, מבאר שבע ועד אילת. בשיתוף פעולה מדעי עם משרד החקלאות, מכון הערבה ללימודי הסביבה ומכון ויצמן למדע ומחקר, השותפים הפכו שטח מדברי ושומם לגן פורח מיוחד במינו – לפלא ירוק בלב המדבר – הגן הבוטני של אילת.

כיום מהוה הגן הבוטני אטרקציה בינלאומית שאין כמותה בעולם, בה גדלים כמשפחה למעלה מאלף זנים של עצים מכל העולם שכולם הובאו לכאן כזרעים. הגן הבוטני המשתרע על שטח של כ-60 דונם, בנוי על טראסות אבן בסגנון תנכי עתיק ובו מסלולי הליכה מפתיעים, פינות ישיבה בהן כל הרהיטים עשויים מעץ טבעי שעובד במקום, נחל זורם, מפלי מים, מצפורים, טרמפולינה, מרכז מבקרים ומשתלה אורגנית, בה אפשר לקנות צמחי בית וצמחי גינה, מתנות ומזכרות, מוצרי נוי סולאריים ועוד. ברחבת הכניסה - פינות ישיבה, גם מוצפות שמש וגם מוצלות, בהן תוכלו לשבת וליהנות ממשקאות קלים, קפה אורגני משובח, חליטת החווה, גלידות, טוסטים ועוד.

החווה פתוחה למבקרים תמורת תשלום של 25 ₪ למבוגר והיא מקום מצוין למשפחות לבלות בו יום כיף ולראות במו עיניהן פלא מיוחד במינו - איך צומח יער, ג'ונגל בלב המדבר.

הגן הבוטני נמצא בכניסה לאילת
פתוח: ימים א'-ה' 08:00-17:00 ובקיץ - עד 18:00.
שישי 08:30-15:00, שבת וחג: 09:00-15:00.
טל: 08-6318788.
WWW.BOTANICGARDEN.CO.IL
bgeilat@gmail.com




חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש