היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 30/1/2014 20:10 ● ערב ערב 2639
היכל התרבות

שיר לשבת


לֵיצָן נוֹפֵל / דן אלבו

תמונת כתבה


מַה שֶׁחָסֵר לִי עַתָּה הוּא צְחֹק גָּדוֹל,
לִצְחֹק סְתָם, כְּמוֹ לִפְנֵי הַסְּתָו, לִפְנֵי בֹּא הַגְּשָׁמִים הַגְּדוֹלִים,
כַּאֲשֶׁר הַדְּבָרִים בְּשֵׁלִים לְהִתְבָּרֵר מִתַּחַת לִירִיעַת הָאוֹר
כְּמוֹ בֹּהַק מְסַנְוֵר, כַּאֲשֶׁר מַשֶּׁהוּ לֹא בָּרוּר אֲבָל חִיּוּנִי,
יַלְדּוּתִי מַמָּשׁ, מִתְלַקֵּחַ בְּךָ כִּצְחוֹק יֶלֶד לְמַרְאֶה לֵיצָן נוֹפֵל.

באדיבות האתר של נילי דגן nillydagan.com

לקראת הצגה


האמת – תיאטרון בית ליסין

תמונת כתבה


קומדיה רומנטית מאת פלוריאן צלר בכיכובו של ליאור אשכנזי. דרמת יחסים מתוחכמת ומותחת, שזכתה להצלחה בימתית גדולה בפריז
לאליס יש נקיפות מצפון: היא מתלבטת האם לסיים את הרומן הסודי שהיא מנהלת עם מישל. היא דורשת ממנו שיגלה את ה'אמת' לאשתו, פלורנס, כי אם לא - היא תספר אותה לבעלה פול, חברו הטוב של מישל. אלא שמישל מעדיף לחמוק מה'אמת' וליהנות מכל העולמות, מישל המאהבת הנחשקת ופלורנס, אשתו הנבונה. מה רבה הפתעתו לגלות שבזמן שהוא בגד עם אליס, פלורנס ניהלה מצידה רומן עם פול. האם זאת 'האמת'? מישל נבהל, זועם, מאבד את העשתונות -הוא רץ אל אשתו כדי לברר את ה'אמת' ולהתוודות, רק כדי לגלות שה'אמת' על הבגידה שלו הוצאה ממנו במרמה.
לגלות או לא לגלות? זאת השאלה! האם עדיף לגלות לבני זוג על בגידה או שעדיף להגן עליהם?
יום שני, 03/02/2014 ב- 21:00, 'תיאטראות אילת'.
כרטיסים והזמנות: 08-6372257.
וואוו בפעם ה-11

מופע חדש יעלה בסוף השבוע בתיאטרון 'ישרוטל': WOW 11 - Mad Mad WOW



תמונת כתבה


תמונת כתבה


עד כה ראו כשני מיליון צופים את מופעי WOW השונים, סדרת המופעים היחידה בישראל שרצה 11 שנים
מופע WOW חדש יעלה בסוף השבוע (30.1.14) בתיאטרון 'ישרוטל', בשם WOW11-Mad Mad WOW.
הפעם ינוע המופע, בבימויו של חנוך רוזן, סביב סיפורם של דיירי בניין תוסס וצבעוני, אשר עובדים קשה לפרנסתם ביום ועם רדת החשיכה, מתגלים ככישרונות יוצאי דופן בריקוד, אקרובטיקה, 'ברייק-דאנס', מעוף אווירי, משחק וליצנות.
מדובר במופע בידורי ברמה ובסגנון התואמים מופעים בלאס-וגאס, ברודווי ופריז, שבהפקתו הושקעו
כ-2.5 מיליון ₪; בו ישתתפו 15 אמנים וירטואוזים מהונגריה, מרוסיה, מקובה, מגרמניה, מסין ומאתיופיה, וכן להקת 12 רקדנים מובילים מקולומביה, הידועה ביכולת הריקוד המהירה ביותר בעולם.
בסיפור הבימתי תיאטרלי, בו יוצגו מופעי אקרובטיקה, ג'אנגלינג, קומדיה וריקוד סוחפים, ישולבו תפאורה מרשימה ומתחלפת, תלבושות מרהיבות, מסכי וידאו ענקיים, אנימציית תלת מימד ותאורה חדשנית.
המופע יעלה מדי ערב (למעט ימי ראשון), בשעה 20:30, ויהיה פתוח לקהל הרחב (הכניסה מגיל 4 בלבד).
המחיר לאילתים יהיה 95 ₪, במקום – 120 ₪.

הג'אז בדרך לאילת


פסטיבל ג'אז חורף בים האדום 2014

תמונת כתבה


חמישי – שבת, 6-8 בפברואר = מהדורת החורף של פסטיבל ג'אז בים האדום תתקיים גם השנה באולמות בתי המלון באילת ותכלול מופעים, כיתות אמן, בר ג'אז וג'אם סשן לילי

פסטיבל 'ג'אז חורף בים האדום' יתקיים זו השנה הרביעית ברציפות. אלפי המבקרים אשר פקדו את הפסטיבל במתכונת החורף שלו בשלוש השנים האחרונות נהנו משלושה ימים של אווירה ייחודית, מוסיקה משובחת ומופעי ג'אז ייחודיים והתחברו לפסטיבל החורף שהופך למסורת סוחפת וחמימה במיוחד המצטרפת למסורת פסטיבל ג'אז בים האדום הוותיק המתקיים בקיץ.

'ג'אז חורף בים האדום' מנוהל אמנותית על ידי דובי לנץ, איש הרדיו הוותיק, עורך, מגיש, כותב ומומחה בינלאומי למוסיקת עולם אשר במשך 15 שנה שימש ראש מחלקת המוסיקה של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל ומזה שלושה עשורים שהוא עורך ומגיש את התוכנית 'הכל זורם' המוקדשת למוסיקת עולם ולג'אז.
לנץ אסף מכל קצוות תבל הרכבים משובחים וחיבורים ייחודיים לפסטיבל זה ושילב גם השנה סגנונות והשפעות שונים בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראליים. הרכבים מהארץ ומחו"ל ישתתפו השנה בפסטיבל ויקיימו מופעים מוסיקליים חווייתיים לאורך שלושת ימי הפסטיבל.

דובי לנץ: "שנה רביעית של פסטיבל ג'אז חורף בים האדום מגיעה אלינו עם כל מטעמיה המוסיקליים. לקהל המובחר שמגיע לאילת ברגעיה הנעימים והקרירים מזומנים מופעים של אמנים מוכרים ופחות מוכרים שנושאים את דגלה של המוסיקה המשובחת – ג'אז וכל הנוגע בו. הגיטריסט הנודע לארי קוריאל במפגש עם נגן גיטרת הפלמנקו חואן קרמונה, שלישיית העל של הפסנתרן הפולני לשק מוז'דר, הבסיסט השבדי לארס דניאלסון ונגן כלי ההקשה הישראלי זוהר פרסקו, שישיית אסקלנדרום בראשות המתופף דניאל פיאצולה שלוקחת את הטנגו של סבו של המתופף למקומות אחרים בביצוע מבריק של כלי נשיפה, פסנתר ותופים, רביעייתו החדשה של סטיב שיהאן הידוע כאחד המקישנים המדהימים בעולם והפעם הוא מתרכז בנגינת ההאנג (חפשו בגוגל), הזמרת הפורטוגזית לואיזה סוברל שמתרחקת בסגנונה מהפאדו של מולדתה, אלא מתרכזת בשירת הג'אז והפסנתרן האתיופי הצעיר והמבריק סמואל יירגה שמביא את צלילי הג'אז המאפיינים את מולדתו. ומהארץ הרי אלה הפסנתרנית ענת פורט במפגש ראשון עם נגן הגיטרה והעוד עמוס הופמן, חמישיית הסקסופוניסט אורי גורביץ', וחשיפה לזמרת אירית דקל ולפסנתרן אוריאל הרמן, כשכל הרכב מציין בקטע אחד לפחות את יום הולדתו ה- 100 של המלחין סשה ארגוב". הביאו עמכם ראש פתוח ואוזניים כרויות כי יש הרבה מה לשמוע ומה לראות.
מסורת הג'אמים המפורסמת של הפסטיבל נמשכת. מדי לילה יתקיים במועדון Mike's Place ג'אם סשן פתוח לקהל הרחב בהשתתפות אמני הפסטיבל. מועדון ה- Mike's Place אף ישמש כנקודת מפגש לבאי הפסטיבל משעות אחר הצהריים ובין המופעים ובו יציג הפסטיבל הרכבי ג'אז מגוונים בבמה פתוחה.
כיתות האמן המסורתיות של הפסטיבל יתקיימו במלון 'ישרוטל המלך שלמה' עם האמנים: לארי קוריאל, חואן קרמונה, לואיזה סוברל וזהר פרסקו. מחיר כרטיס לכתת אמן: 40 ₪.
הנחה לתושבי אילת: מחיר כרטיס - 100 ₪ לכל מופע, ישראלי או מופע של אמן מחו"ל (הנחה של בין 25 -50 ₪ לכל הופעה).
משרד הזמנות ארצי : http://www.eventim.co.il/
לפרטים והזמנות : 9991* ובאתר : www.ortaltour.co.il
האתר הרשמי של הפסטיבל : www.redseajazzeilat.com

צ'רלי צ'פלין בשדה התעופה



תמונת כתבה


תמונת כתבה


תמונת כתבה


הצייר והאמן מוריס דנה לא נח לרגע. מיד לכשסיים לתלות את הציור האחרון שלו של נופי מרקש, החל לצייר את סדרת הציורים החדשה שלו בנושא – צ'רלי צ'פלין וליצנים שמוצגת בימים אלה בשדה התעופה באילת. אתם טסים למרכז, רגע לפני העליה למטוס, הרימו עיניים ותהנו מהתמונות.

קצרים


שבת בטיילת

תמונת כתבה


עיריית אילת מזמינה את תושבי אילת ואורחיה לחגיגה בטיילת: תיאטרון בובות, זומבה וריקודי שורות עם נעמה בתנועה, דוכני יצירה ומשחק, בובות ענק לאורך הטיילת. על הבמה: מיקי – הבדרנית של הילדים במופע בידור מוסיקלי, הזמר לירן דנינו במופע, בובות ענק בדמויות פחי מיחזור – לעידוד הפרדת פסולת ומיחזור.
יום שבת, 1.1.2014, בין השעות 11:00-15:00 בטיילת (סמוך לגשר). הכניסה חופשית.

שני משפחתי
"חיות מלמדות" עם שני גלילי
קוסקוס ונקניקיות מהמטבח של 'קולייר'.
כניסה: 15 ₪ לילד ראשון, 10 ₪ לילד שני, כל ילד נוסף חינם!
יום ב', ג' אדר א', 3.2.14, בשעה 17:00, במתנ"ס 'קולייר'.

"פלמנקו בנעלי בית"
הרקדנית והכוריאוגרפית נטע שיזף במופע סוחף, מרגש, אינטימי ומעורר השראה המשלב את סיפור חייה בקטעי פלמנקו.
כניסה: 35 ₪. מס' המקומות מוגבל.
מכירת כרטיסים מוקדמת במתנ"ס 'יעלים' 6333281.
יום ב', ג' אדר א', 3.2.14, בשעה 20:00, במתנ"ס 'יעלים'.

תיאטרון 'אגדה' מציג:הצגת ילדים - "סוד מראת הקסם"

תמונת כתבה


הצגה חינוכית וערכית בנושא חברות, מעשים טובים ונימוסים לגילאי 3-9.
הצגה נוספת תתקיים בשעה 17:30.
כניסה: 20 ₪ לילד להצגה, 20 ₪ למלווה. מספר המקומות מוגבל.
ניתן לרכוש כרטיסים מראש גם באשראי בטלפון 6301730.
יום ג', ד' אדר א', 4.2.14, בשעה 16:30, בספריה העירונית.

חגיגה משפחתית בסימן יום המשפחה
הפעלה בתנועה ושיר בהנחיית יוני אלמוג,
סדנאות יצירה, הפעלה עם צוות מעון חלומותיי, פעלתון עד גיל 3, מכירת מזון עם המד"צים.
כניסה: 5 ₪.
יום ד', ה' אדר א', 5.2.14, בשעה 17:00, במתנ"ס 'שחמון'.

המלצת ספר-חיי הכפרים בסין העתיקה

תמונת כתבה


ספר חדש: 'סיפורי גאו שו' מאת אמנון בוים
סיפורי עם אודות החיים בכפרים הסיניים, מתובלים בהומור ומחורזים, כונסו לספר ייחודי שיצא בימים אלה. כל סיפור שמתחיל "בכפר סיני קטן", מיד מעורר סקרנות ועניין. עולם מסתורי, מרוחק ומוזר, אך באופן מפתיע, נראה קצת מוכר. בספר 'סיפורי גאו שו' מאת אמנון בוים, בהוצאת הספרים 'אוריון', מובאים 18 סיפורי עם סיניים. הסיפורים מתארים את מציאות חיי הכפריים בסין העתיקה, על האדם הפשוט, על החיים בכפר, הפחדים, השמחות, מציאות שבחלקה מתקיימת עד היום. הסיפורים נאספו, תורגמו ונכתבו בחרוזים שנונים על-ידי אמנון בוים, או כפי שהוא כונה בסין 'גאו שו' שזה בעברית 'עץ גבוה'. בסוף כל סיפור, הכולל גם הומור, ישנו מסר קטן, ברור ופשוט. הסיפורים מוגשים מנוקדים ומיועדים לגילאי 8 ומעלה. הסיפורים המקסימים מספרים, בין היתר, על חשיבותה של עזרה הדדית, כוחה של תדמית, משפט החמור והסלע, העכברה שרצתה להתחתן, האיכר ומוט הבמבוק. "חיפשתי סיפורים שקשורים לחיי הכפריים ולמסורות הסיניות, שכוללים גם הומור וגם מוסר השכל בצדם, ויתאימו ל'ראש הישראלי'. השוני התרבותי בין העמים מאפשר הבנה ופרשנויות שונות למאורעות ולסיפורים שונים. מה שמצחיק את הסינים, לעיתים קרובות, אינו מובן לנו".


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש