בדורבלק - החיים הם סוכרייה

מאת: אביבה דקל ● 4/10/2013 08:49 ● ערב ערב 2622
צילום: זוהר רביבו / אין ילד וגם לא מבוגר שלא אוהבים סוכריות. על אחת כמה וכמה אם הן מיוחדות, יפות ומתוקות. 'דורבלק', עסק אילתי עם שורשים, ייצר עבורכם חלומות מתוקים שכולם סוכריות – החל מסוכריות בצורות שונות עם כיתובים שונים ועד בר מתוק מסוכר בצורות דמיוניות ובטעמים נפלאים
בדורבלק -  החיים הם סוכרייה

'דורבלק' הוא עסק אילתי, נקודה. שהתחיל אצל האמא ועבר לבת ועל כך גאוות היחידה. במפעל של 'דורבלק', שעבר בחג האהבה האחרון בחודש יולי מביתם של דורית וחגי בן שושן, הבעלים, למשכנו החדש ליד 'איטליז בצלאל', לא תמצאו אפילו מכונה אחת. כל הסוכריות המופלאות הן עבודת יד, עשויות בחום ואהבה מחומרים טבעיים, ללא חומר משמר. גם צבעי המאכל בהם משתמשים ב'דורבלק' הם מסוג E124 שעברו בדיקה תברואתית. המפעל כשר למהדרין והחומרים שמשתמשים בהם להכנת הסוכריות הם בד"ץ למהדרין.

סיפור מתוק


תחילתו של מפעל 'דורבלק' בתפוחי סוכרייה אדומים, טעימים ומגרים כמו אלו הזכורים לרבים מאתנו מימי ילדותנו, אותם יצרו ומכרו אמה של דורית בן שושן וסבה לפני כשש עשרה שנה. כשדורית ובעלה חגי, החלו לחשוב שהגיע הזמן לעשות משהו כדי להמתיק קצת את החיים, הם החליטו שאין טוב מללכת בדרך בה הלכה אמה של דורית, ולפניה הסב, ולהכין תפוחי סוכרייה. ברגע שהחליטו שהרעיון להמשיך את המסורת המשפחתית הוא הדרך בה ילכו, החל הרעיון קורם עור וגידים ו'דורבלק' נולד. כנראה יש משהו בעניין הזה של מסורת משפחתית, עובדה, דורית נולדה גם היא, ממש כמו סבה ואמה עם כשרון ליצור סוכריות.
תפוחי הסוכרייה אותם הכינה היו טעימים לחך, מפתים למראה ומגרים את התיאבון במיוחד.
האם את זוכרת את הפעם הראשונה בה ניסית למכור תפוחי סוכרייה? אני שואלת את דורית שמשיבה: "אני זוכרת את זה כאילו היה היום. היה הפנינג בשחמון, הגעתי עם מגש עמוס תפוחי-סוכרייה והכל נחטף, קיבלתי המון מחמאות, זה עשה לי כל כך טוב, שהחלטתי שאני הולכת על זה בכל הכוח. כך, במשך ארבע שנים מכרתי תפוחי סוכרייה", היא מספרת בגאווה.
מאז תפוח- הסוכרייה, עבר 'דורבלק' שדרוגים רבים, ונוסף קו מוצרים מגוון. "יום אחד", מספרת דורית, "הלכתי למכולת וקניתי כמה מסטיקים עגולים, בצבעים שונים. הגעתי הביתה – ועלה בי רעיון, אמרתי לבעלי 'ראה כמה צבעוניות יש במסטיקים, למה שלא נצפה אותם בסוכרייה?'. בעלי אהב את הרעיון, ומאז – הכל היסטוריה".
עד מהרה החלו לראות את ממתקי ותפוחי 'דורבלק' בכל הפנינג ובכל אירוע. כל תושבי אילת והמבקרים בה החלו לפגוש את דורית והתפוחים המסוכרים בכל פינה בכל פעם שירדו לטיילת, ומי שטעם מהם פעם אחת, חיפש אחריהם שוב ושוב.
השדרוג הטבעי הבא היה למכור את מרכולתם המתוקה בכל שכונות העיר, "כמו אוטו גלידה של פעם", מחייכת דורית, "עברנו עם רכב ומכרנו סוכריות בשכונות. היו לנו מסטיקים מצופים וסוכריות לב עם פרצוף, וזה הלך יופי. כששאלו אותי לקוחות אם אפשר לרשום כל מיני דברים על הסוכריות, אמרתי שאין בעיה ורשמתי על הסוכריות כל מה שהם ביקשו. כך נוספו לנו סוכריות עם משפטים לרוב: בובי שלי, קוקי וכד', כינויים בלי סוף, הכל על פי בקשת הלקוחות".

כבר שנים, ש'דורבלק' מקשט את הנוף האילתי, והוא חלק בלתי נפרד ממנו. אמרת טיילת – אמרת 'דורבלק'. לעגלה המפורסמת נוספו עיצובים ורעיונות ממוחה הקודח של דורית המקסימה וגם כתוצאה מהזמנות מיוחדות של לקוחות שרצו משהו אישי או לאירוע מסוים.
במשך שנים פעל ה'מפעל' בביתם של הזוג בן שושן, שם רקחו בשבילכם סוכריות באהבה אינסופית, עד שעברו למפעל שלהם ליד 'איטליז בצלאל'. דורית וחגי לא נחים על זרי הדפנה ובמפעל 'דורבלק' כבר מזמן לא מסתפקים בתפוחי סוכרייה. היום תוכלו למצוא כאן סוכריות גדולות לחתן כלה, סוכריות ענק לבר/בת מצווה, קערות לסוכריות עשויות מסוכרייה, עציצים שהם בעצם סוכרייה – כל זאת בנוסף לאלפי הרעיונות המצופים סוכריות – רעיונותיה של דורית וגם של הלקוחות - כל רעיון שעולה על דעת הלקוח מגשימים כאן:
בראש השנה למשל קיבלו רבים מתלמידי אילת סוכריות אדומות שעליהן הכתובת 'שנה טובה', סוכריות אותן הזמינו עבורן המורות.
חיילים מקבלים ב'דורבלק' מחירים מיוחדים, ולאילתים מחכים כאן פינוקים רבים. אז אם חשבתם על מתנה מתוקה במיוחד ומקורית לחגים, לימי הולדת או ככה סתם למישהו שאתם אוהבים- קחו בחשבון את 'דורבלק'- סוכרייה מתוקה לכל הזדמנות.

'דורבלק'
מיקום: רח' ציון 620 ליד איטליז בצלאל.
פתוח: ימים א'-ה' 09:00-14:00, יום ו' 17:00-20:00 יום שישי 09:00-14:00
ליצירת קשר ולהזמנות לאירועים: 054-3401835,
052-4463727.






חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש