תלויים על חבל בין מדבר לשמיים בחוות הגמלים

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 7/8/2013 09:55 ● ערב ערב 2614
אטרקציית האקסטרים המאתגרת ביותר שקיימת באילת היא ללא ספק פארק חבלים ענק הנמתח באוויר לאורך 600 מטרים מעל ראשיהם ודבשתם של הגמלים בחוות הגמלים. 'פארק החבלים' החדש שבחוות הגמלים אילת הפך לגימיק היסטרי בעיר וגם בקנה מידה ארצי, מדובר באטרקציה הגדולה ביותר מסוגה בישראל.
תלויים על חבל בין מדבר לשמיים בחוות הגמלים

פארק החבלים מחולק לשלושה מסלולים:


המסלול הירוק- מסלול קליל (עאלק) שמתאים לכל המשפחה.
המסלול האדום- ברמת קושי בינונית מתאים למחפשי האתגר.
המסלול השחור- מסלול אקסטרימי אתגרי, הדורש כוח חשיבה וסיבולת כדי לעבור אותו.
בשלב ראשון, מקבלים את הציוד הדרוש לפעילות ומשם למתקן ההדרכה, לקבלת הסבר מפי מדריך מוסמך, המסביר את אופן ודרך הפעילות בפארק. אם תהיתם מי עוזר או מלווה במהלך הפעילות בפארק, התשובה פשוטה - אתם לבד, למעט מדריך אשר מפקח, מסביר ומתקן את הדרוש וזאת תוך כדי שמירה על נוהלי הבטיחות, במשך כל הפעילות בפארק. לדברי דני שריון, איש אקסטרים האילתי, ממולידי האטרקציה, אין צורך במדריך מלווה, כיוון שהמשתתף מאובטח במשך כל זמן הפעילות לא במאה אחוז, אלא ב- 200%. הפארק מאפשר מעבר חופשי בין המסלולים השונים. מומלץ להשתמש בצבעים השונים המסמלים את קושי המסלול (ירוק, אדום ושחור). ייעודו של פארק החבלים - אטרקציה פעילה בעיר תיירות, המאפשרת פעילות ליחידים ולקבוצות, למשפחה המחפשת עניין וכמובן לתיירים ולמבקרים באילת.

חלום שהתגשם


מבחינתם של טל וגיורא פרי-טל, בעלי חוות הגמלים בעשרים ושבע השנים האחרונות, זהו חזון שמתגשם. "חיפשנו משהו, אטרקציה החסרה בעיר לתושבים ולמבקרים בה, ומכאן נולד הרעיון לפארק החבלים. מכיוון שאין פארק מסוג זה בארץ, נסענו לגרמניה, צרפת ושוויץ, כדי ללמוד איך מקימים פארק חבלים בסדר גודל כזה. מדובר בפארק עם 32 עמדות שונות, כולל 6 עמדות גלישה באומגה, הפרושות, והמחוברת במסלול אתגרי לאורך מסלול של כ- 600 מטר . כשהגענו לשלב העשייה, חברנו לחברת 'גליץ'', בהנהלתם של דני ואדריאן המתמחים בסנפלינג ובפעילויות אתגר, החלטנו על שיתוף פעולה בהקמת הפארק". ישבה החבורה האילתית ותכננה את המשימות השונות בפארק. זה היה שלב ארוך, שבסופו של דבר עלה על הכתב והוגש כמפה לביצוע וזאת בזכותה של דונה פריטל האדריכלית (האישה שאיתו). "היא הצליחה להעביר את כל הפנטזיות שלנו לנייר, כתוכנית מפורטת לפרטי פרטים. כל צוות החווה נרתם לבנייה ולהקמה של הפרויקט הזה, כאשר בכל שלב ושלב ליוו את הקמת הפרויקט מהנדסי קונסטרוקציה ובטיחות. אין ספק שהאטרקציה 'פארק החבלים' תרקיע שחקים. תוך זמן קצר יוקמו בארץ פארקים נוספים מסוג זה. אנחנו למעשה קבענו את התקן הישראלי וזאת על סמך התקן האירופאי".
"החוכמה היא, שכל בני המשפחה יעלו על המסלול ביחד. החוויה המשותפת של התמודדות מול פחדים, משימות, החלטות וביצוע מאוד מעצימה. יש סיפוק אדיר וכיף גדול להצליח לעבור משהו אתגרי בין שמיים וארץ, קשור לרתמה בלבד. ההצלחה וההתגברות על הקשיים והחשש הם אלו שמעצימים את התחושה, לפעול בפארק כמשפחה, כקבוצה עוזרת ותומכת, זו המתנה שמקבלים בסוף - עשינו את זה!".

הפעילות בפארק בנעליים/ סנדלים סגורים, בגדים נוחים ושיער אסוף לבעלי שיער ארוך. הכניסה לילד, לפארק האתגר מותרת מגובה 1.20 מטר.
ילד עד גיל 9 חייב בליווי צמוד של מבוגר.
בגילאי 9-12 חייבים בליווי הורה.
בגילאי 12-16 השימוש בפארק החבלים מותר לילדים באישור ההורים.
כמה עולה התענוג? 78 ₪ למבוגר תושב אילת ו-65 ₪ לילד אילתי עד גיל 12.

בקרוב ניתן יהיה לרכוש כרטיס חבר מועדון (במחיר עלות) שמקנה כניסה ישירה לפארק החבלים, עבור מי שכבר היה פעם אחת, ללא צורך במסלול ההדרכה פעם נוספת. המיקום: חוות הגמלים בנחל שלמה אילת. פתוח: כל השבוע (פרט ליום א') בקיץ: בין השעות 16:00 - 23:00 (כניסה אחרונה בשעה 20:30).
בחורף: משעה 10:00 ועד 18:00 (כניסה אחרונה בשעה 16:00). משך הפעילות בפארק: משעה ועד שלוש שעות.

טלפון להזמנות למידע נוסף 08-6370022 בחווה: מסלולי רכיבה על הגמלים, מזנון ופינות ישיבה.
הכניסה לחווה ללא תשלום.



חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש