טור יהדות

מאת: או-מד מדיקל ● 10/7/2013 09:46 ● ערב ערב 2610
בס"ד / מאת: הרב דוד שנה
טור יהדות

פרשת 'דברים – שבת חזון'


מצרים בוערת. מלחמת האחים שמתחוללת שם מגשימה במלואה את נבואתו של יחזקאל שאמר בשם ה': "וסכסכתי מצרים במצרים". כאשר אנחנו שומעים את החיזבאללה מכנים את מחבלי 'אל קעידה' בשם "בני השטן", ולעומתם עונים להם- "אתם בני השטן", שניהם צודקים ואין ביניהם מחלוקת. כאשר רואים בכל יום איך מחבלים מארגון x הורגים מחבלים מארגון y אני עומד נפעם וקורא עליהם את הפסוק מתהילים: "חרבם תבוא בליבם". תורתנו הקדושה היא תורת חיים, והנבואות שנכתבו בתנ"ך אינם משאלות לב אלא דברי אלוקים חיים. חז"ל לימדו אותנו כלל: כל נבואה שיש בה צורך לציבור - נכתבה (בתנ"ך) ונבואה שאין בה צורך לא נכתבה. הכל בתנ"ך מדויק ואמיתי במאה אחוז, ולכן כאשר הנביא מבטיח לנו שיום אחד יהיה מצב של מלחמת אחים במצרים, אז בוודאי שתהיה, גם אם נראה כביכול שמצרים היא מדינה רגועה ועשירה, הנבואה אכן תתקיים, כפי שאנו רואים ממש בימים אלו. מי שרוצה לעצום את עיניו ולא לראות איך יד ה' מנהיגה את כל המאורעות המתרחשים סביבנו, שייהנה מעיוורונו, אבל אפשר גם אחרת.
כאשר ראינו לפני מספר שנים את נשיא עירק, סדאם חוסיין, נכלא באזיקים ומוצא להרוג, את נשיא לוב מועמר קדאפי צורר ישראל, נשחט כמו כבש ונתלה כמו בהמה באטליז וכל עמו עומדים בתור בשביל לירוק עליו, ואת נשיא מצרים, חוסני מוברק, מושם מאחורי סורגים ונידון למאסר עולם, האם אין כאן התגשמות הפסוק מתהילים: "לאסור מלכיהם בזיקים ונכבדיהם בכבלי ברזל, לעשות בהם משפט כתוב הללויה"? אני מאמין באמונה שלמה שכשם שאנו רואים כיצד כל הנבואות בתנ"ך מתגשמות מול עיננו, כך בוודאי יתגשמו כל נבואות הנחמה, המדברות על בניית בית המקדש וביאת המשיח.
השבת נקרא בתורה את פרשת 'דברים'. פרשת 'דברים' נקראת תמיד בשבת שלפני תשעה באב, ולכן היא נקראת גם בשם 'שבת חזון' על שם ההפטרה שלה "חזון ישעיהו". בפרשת 'דברים' משה רבנו מוכיח את עם ישראל על כל חטאיהם במדבר. ברגעים שלפני פטירתו, עורך משה רבנו חשבון נפש נוקב לעצמו ולכל העם. משה מזכיר לעם ישראל שמרוב שהם קיטרו והתבכיינו הוא ביקש מה' שיעזור לו למצוא אנשים שייעזרו לו בהנהגת העם. לשונו של משה רבנו: "איכה אשא לבדי טרחכם ומשאכם וריבכם". פסוק זה מדבר לכאורה בגנותם של עם ישראל, אך חז"ל דורשים פסוק זה לשבח. כיצד? בליל תשעה באב אנו קוראים את מגילת 'איכה', מגילה זו נכתבה על ידי ירמיה הנביא בשעה שהוא ראה את חורבן בית המקדש. הפסוקים במגילה מסודרים על פי האלף בית. הפסוק הראשון שפותח את המגילה מתחיל במילים "איכה ישבה בדד העיר רבתי עם", כלומר איך נותרה בודדה ועזובה העיר הגדולה, ירושלים, שהיו בה הרבה אנשים. חז"ל אמרו במדרש שהיפוכו של פסוק זה, הוא הפסוק מפרשתנו "איכה אשא לבדי טרחכם וכו'", למרות שעל פניו פסוק זה מדבר בגנותם של עם ישראל, הרי שבאמת יש כאן שבח גדול. השבח הוא- העובדה שיש לנו מנהיג יהודי, הוא אשר דואג לנו, ואנו נתונים תחת חסותו ומרותו של בר ישראל, דבר זה עדיף עשרות מונים מאשר להיות עזובים, בודדים הנתונים לחסדיהם של מלכים גויים אשר יכולים לעולל ככל העולה על רוחם. אשרינו ומה טוב חלקינו שזכינו לחיות בדור אשר בו מתקיימות כל הנבואות של אחרית הימים: שבנו לארץ, יש לנו הנהגה יהודית בארץ, הארץ נותנת יבולה והברכה מצויה בכל מעשי ידינו. בעזרת ה' כשם שזכינו לראות את התחלת הגאולה כך נזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו , אמן.

הטור מוקדש לעילוי נשמתה הזכה והטהורה של התינוקת טליה לובר ז"ל.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש