מחול לתוך הנשמה

מאת: אסטר שטרית ● 12/6/2013 10:43 ● ערב ערב 2606
שבוע הבא זה קורה. למעלה מ- 200 תלמידות מוכשרות מבית הספר המקצועי לריקוד בראשות ענבר כהן יעלו על הבמה למופעWE R THE PEOPLE , מופע סוף שנה סוחף ומרגש שייתן הרבה נקודות למחשבה בנושא מימוש עצמי. יום רביעי, 19.06.13, תיאטראות אילת – תרשמו לפניכם
מחול לתוך הנשמה

הקהל מחכה, האורות כבים, הרקדניות עולות לבמה, תלבושות, מוסיקה מגוונת מכל הזמנים ותאורה צבעונית וסוחפת – כל זאת ועוד מצפה לכם ביום רביעי הבא על במה אחת. למעלה מ- 200 בנות יציגו בפני הקהל הרחב את מופע סוף השנה,
We R the people, מופע שעמלו עליו כל כך קשה במהלך השנה בנות בית הספר המקצועי לריקוד בראשות ענבר כהן.

השנה, בשונה משנים קודמות, יתחלק המופע לשניים: מופע בוגרים ומופע צעירים, בהם אפשר יהיה לראות את כל התלמידות, בכל הגילאים ובכל סגנונות הריקוד, ואם לא די בכך, לחגיגה המדהימה ממילא, יצטרף גם מתופף.

תמונת כתבה


תמונת כתבה


תרבות מקומית


בלט קלאסי, היפ-הופ, סטריט-ג'אז, פריסטייל, פופינג, מחול מזרחי וסטפס, הם רק חלק ממגוון סגנונות הריקוד שיוצגו במופע, סגנונות הנלמדים בסטודיו לריקוד בראשותה של ענבר כהן. יחד איתה, מלמדים ארבעה מורים מקצועיים לריקוד נוספים – קרי בן שמואל, תות מולאור, איתן שטרית ואביגיל לאו, למעלה מ-200 תלמידים מכל הגילאים. "יש תלמידות מבוגרות ממני", מודה כהן, שפתחה את הסטודיו לפני שש שנים, "כל מי שרוצה לרקוד ולא מפחד מאתגר, מוזמן לבוא. מופע הצעירים מורכב מתלמידים בטווח הגילאים 3 וחצי ועד כיתה ו', ואילו מופע הבוגרים מורכב מתלמידים מכיתה ז' ומעלה. אני מאוד אוהבת להראות במופע אחד גם את הצעירים וגם את הבוגרים, אך השנה נאלצנו לחלק אותם לשני מופעים. זה בלתי אפשרי להעלות על במה אחת למעלה מ-200 תלמידים", היא מוסיפה ואומרת, "כמו בכל שנה, התלמידים עברו דרך קשה מאוד והגיעו בכבוד לקו הסיום לו ציפו. אני גאה בהם".
לדברי כהן, המופע רחוק מלהיות עוד מופע סיום שנה. היא דואגת להזכיר מדי יום לתלמידיה כי מדובר במופע מחול לכל דבר, ועליהם להישאר מקצועיים ככל האפשר. "מדובר בתלמידים תושבי העיר ובתרבות מקומית", היא אומרת, "חשוב כי תושבי העיר ייקחו בזה חלק ויגיעו לפרגן לאילתים, זה מופע של מקומיים. מלבד כל הכישרונות האילתים שהתאגדו יחד בכדי ליצור משהו, כל אדם שנכנס למופע מפרש את מה שהוא רואה בדרכו שלו, והמופע יכול להאיר לצופים בו מחשבות על החיים".

מימוש עצמי


לאחר שעות ארוכות של חזרות אינטנסיביות בסטודיו, יוצא לדרך מופע סוף השנה של בנות הסטודיו לריקוד בראשות ענבר כהן. גם במופע זה, בהמשך למסורת המופעים של כהן, נבחר נושא שעוטף את הריקודים, והפעם – המופע מבוסס על תאוריית הצרכים של מסאלו. "'המופע מדבר עלינו, האנשים. על תהליכים שונים שכל אחד עובר במהלך חייו, ובין היתר על השוני וההבדלים בינינו", מסבירה כהן, "רציתי למצוא משהו שיספר איך אדם מגיע למימוש עצמי. משהו שיעביר לקהל את כל השלבים שאנשים עוברים, החל ממכשולים, משברים, ועד להתפתחות והגשמה עצמית בחיים. כשראיתי את פירמידת הצרכים של מסאלו אמרתי 'בינגו', ידעתי שזה זה והחלטתי לשלב את התאוריה שלו יחד עם הרעיון שלי".

מאיפה שאבת את הרעיון?
"זה התחיל מזה שאני קמה בבוקר ועובדת במקצוע שאני אוהבת, שזה ממש לא מובן מאליו. רוב האנשים קמים לעבודה כיוון שצריך להתפרנס. איני יודעת אם הגעתי למימוש העצמי שלי, אך תמיד האמנתי כי אנשים צריכים לנסות לממש את עצמם. על אף ולמרות שזה לא קל, הקשיים, הציפיות והאכזבות שבדרך – אסור להתייאש עד שאתה קוצר פירות ומגיע לאן שאתה רוצה. כדי להגיע למקום שבו אני נמצאת כיום, היה עליי להיות סבלנית וסובלנית, תמיד לשאוף קדימה ולא לשכוח את המטרה. רוב האנשים לא באים לידי מימוש עצמי ורציתי להביא את זה לידי ביטוי דרך הריקוד. המסר עובר דרך סדר המופע, התלבושות ושמות הריקודים, וכמובן מה שכל ריקוד מספר ומביא עמו".
מתרגשת?
"מאוד", היא מחייכת, "ירדתי כמה קילוגרמים רק מהחזרות ומהלחץ, אני לא ישנה בלילות. אני חושבת שבחתונה שלי אני לא אתרגש ככה. אני מקווה שהמופע יצליח להעביר את המסר, שכל אחד בקהל יקבל נקודה למחשבה. שכל אחד ייקח לעצמו משהו מזה כי מעבר להנאה והמוסיקה המגוונת, חשוב שינסו להבין בין השורות".

WE R THE PEOPLE


מופע מחול של בית הספר מקצועי לריקוד ענבר כהן
תיאטראות אילת, יום רביעי, 19.06.13
מופע צעירים – בשעה 17:30 (פתיחת דלתות בשעה 17:00).
מופע בוגרים – בשעה 20:30 (פתיחת דלתות בשעה 20:00).

כרטיסים ניתן לרכוש בבית הספר המקצועי לריקוד – ענבר כהן (כיכר צנינית 1, מערב 7) או בטלפון: 08-6315554 , 054-6554884
ביום המופע ניתן יהיה להשיג כרטיסים בקופות (על בסיס מקום פנוי).
עלות כניסה: 35 שקלים.

המופע בחסות: סיפורי בדים, פראו, פאב הדובים, עולם הצבעים, נתן ולדמן, תיווך יוסי כליפה, אדר טובול, רון בננו- עריכה מוסיקלית, אנה לוגבינסקי, גל ורבורג – תופים וכלי הקשה, מטאור, ישראייר, י.ד שיפוצים, א.ד.ו עיצובים.


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש