הסרת שיער

מאת: או-מד מדיקל ● 20/2/2013 16:34 ● ערב ערב 2590
הסרת שיער

חלב ואקנה- והקשר ביניהם


על הקשר בין תזונה לבין מחלת העור אקנה (פצעי בגרות)

האקנה- פצעי בגרות, הינה מחלת עור נפוצה בעולם המערבי ומופיעה אצל כ- 85% מהמתבגרים וממשיכה ב- 50% באנשים שעברו את גיל העשרים.
שכיחות האקנה פחותה משמעותית באוכלוסיות אשר אינן חיות בסגנון העולם המערבי וכמעט אינן צורכות חלב ומוצריו כמו גם פחמימות עם ערך היפרגליקמי גבוה.
הרגלי התזונה של הצעירים והמתבגרים, ובעיקר מזון מתועש מצק מעושר בגבינה, מאפים, חלב פרות, קמח לבן וגבינות על בסיס חלב, יכולים לגרום להחרפת האקנה והתפרצותה. מחקרים מעידים שיש קשר בין צריכת חלב ותחליפי חלב לעליה ברמת ה-IGF– עלייה בהפרשת בלוטות החלב בעור.

השפעות הורמונליות


לעיתים האקנה מתלווה או נגרמת בעקבות בעיות הורמונליות כגון שחלות פוליצסטיות המתאפיינת בעודף הורמונים אנדרוגנים(הורמונים גבריים), המשפיעים על הפרשת בלוטות החלב ומחמירים את האקנה. וכן יש הופעות הורמונליות של עודף או התנגדות לאינסולין אשר גורמת לעליה בהפרשת בלוטות החלב בעור ועל ידי כך שוב להחמרת האקנה.

נערים ונערות הסובלים מאקנה לעיתים סובלים מביטחון עצמי נמוך. אכילת ממתקים ושוקולדים מהווה לעיתים סוג של פיצוי על רקע זה. ידוע ששוקולדים מכילים סירטונין אשר עוזר לשפר את מצב הרוח, אבל לא ברור אם יש השפעה ישירה של השוקולד על האקנה. במחקרים בנושא הדעות עדיין חלוקות.
במחקרים האחרונים מטעם ארגון הבריאות הבין עולמי השתתפו כ- 112 אלף נשים בגילאים שבין 25-45 ונמצא קשר ישיר בין האקנה וצריכת מוצרי החלב.
השינוי בהכנת החלב בין העבר להיום הינו שבעבר היו מוסיפים ויטמין D על ידי הקרנת החלב באור ועל ידי כך היה מפרק את ההורמונים הגבריים האנדרוגנים בחלב מה שגרם לחלב להכיל הרבה פחות הורמונים אנדרוגנים. להבדיל מהיום ויטמיןD מוסף ישירות לחלב ובנוסף בעידן התיעוש החקלאי הפרות מקבלות במזונן תוספת של הורמונים ולכן החלב היום מכיל יותר הורמונים אשר גורמים ליצור עודף של בלוטות החלב שהתפתחו לאקנה (פצעי בגרות).
אותו חלב אשר מכיל הורמונים עובר עיבודים שונים והופך לתוצרת גבינות ומוצרי חלב אותם כולנו רוכשים.
לסיכום-
האקנה הינה תופעה נפוצה. נושא התזונה קשור בטיפול בבעיה ולכן בנוסף לטיפולים המקובלים לתופעת האקנה- תכשירים נטולי שומן, משחות, ומכשירי לייזר ipl ופותוטרפיה, וכן תרופות ממרשם רופא עור, תזונה נכונה והימנעות מצריכה גבוהה של מוצרי חלב, יכולים לסייע בהפחתת תופעת האקנה (פצעי בגרות).
בהצלחה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש