ד"ר לייף

מאת: או-מד מדיקל ● 20/2/2013 16:32 ● ערב ערב 2590
 ד''ר לייף

החורף בעצומו ואנו מרבים לשמוע על מספר רב של אנשים החולים בשפעת זו או אחרת.
לעיתים אנו נוטים לבלבל בין מחלות השפעת (מחלות ויראליות) לבין מחלות אוטואימוניות.
הצטננות היא המחלה השכיחה בעולם, מחלה הנגרמת על ידי וירוסים הקרויים רינו-וירוס. ההדבקה נעשית באמצעות רסיסי רוק ונזלת, הנגיף משתכפל בתוך 12 שעות. בהדרגה, מתחילה המחלה לתת את אותותיה, ואורכת כחמישה ימים. התסמינים כוללים בעיקר נזלת צלולה, עיטוש וגרון כואב. במקרים קשים של הצטננות עשויים להתלוות סימני עייפות, חולשה, כאב ראש, איבוד תיאבון וכאבי שרירים.
= שפעת חורף: הוירוסים
שפעת חורף המכונה גם שפעת עונתית, היא הגורם הוותיק והמשמעותי ביותר בתחלואה בשפעת ברחבי העולם, הרבה לפני עידן שפעת החזירים. מדובר במספר נגיפים המאותרים מבעוד מועד על ידי ארגון הבריאות העולמי, מהם מופק מידי שנה חיסון שפעת מעודכן ובו הגנה מפני שלושה או ארבעה תתי זנים של המחלה.
השפעת היא מחלה הנגרמת על ידי וירוסים ממשפחת אורתומיקסו, ובהם אינפלואנזה B, A ו-C. לאחר ההדבקה בווירוס השפעת, משתכפל הנגיף בתוך שבוע, אז פורצים הסימפטומים ביום אחד. אלה כוללים כמעט תמיד חום גבוה, כאב ראש עז, כאבי שרירים ועייפות. תסמינים אחרים כמו נזלת, כאב גרון, או תחושה של לחץ בחזה שכיחים פחות בשפעת.
= שפעת החזירים: וירוסים ותסמינים
שפעת החזירים נגרמת על ידי וירוס H1N1 המכיל מקטעים גנטיים של שפעת חזירים, שפעת עופות ושפעת אנושית. על פי ההשערה, חזירים נדבקו בנגיפים אנושיים ונגיפי עופות, והחלפת מקטעים גנטיים הביאה ליצירת נגיף חדש כמעט לחלוטין.
ההדבקות בשפעת באמצעות רסיסי רוק או הפרשות אף. הנגיף עשוי לעבור בשיעול, התעטשות, או מגע ישיר עם אדם חולה או חזיר חולה. התסמינים הראשונים של שפעת החזירים הם לרוב תחלואה נשימתית קשה המלווה בחום. הנגיף גורם לכאבי שרירים, עייפות, חולשה וכאבי ראש עזים.
= איך אפשר להפחית את סיכון ההדבקה?
הקפדה על היגיינה, והתרחקות מאנשים שאובחנו כנשאי הנגיף. בזמן התעטשות או שיעול יש להפנות את הראש אל המרפק ולקנח את האף באמצעות טישיו, לאחר מכן מומלץ לחטא את הידיים.

מערכת החיסון


תפקידה של מערכת החיסון הוא לייצר עמידות למחלות. על מנת לבצע זאת, המערכת מחפשת אחר כל אויב מקרוסקופי שנקלע לרקמות הגוף, מזהה אותו כזר והורסת אותו. הגוף מגן על עצמו מפולשים זרים כמו בקטריות, רעלנים, וירוסים ורקמות זרות נקרא חיסוניות. חומרים המזוהים כזרים על ידי מערכת החיסון נקראים אנטיגנים-המדע העוסק בתגובות של הגוף, הקוראות תיגר על אנטיגנים נקרא אימונולוגיה-תורת החיסון. באופן נורמאלי, מערכת החיסון מגלה סבלנות כלפי עצמה ולא תוקפת מרכיבים בגוף עצמו. לפעמים סבלות זו נשברת, מה שמביא למחלות אוטואימוניות. מערכת החיסון נכשלת בזיהוי של האנטיגנים של עצמה וגורמת למערכת החיסון הלא מודרכת לתקוף את הגוף עצמו.
במכון 'נאורה תרפיה דוקטור לייף' אנו מטפלים בחיזוק מערכת החיסון על ידי ניקוי הגוף מרעלים, מתכות ופולשים זרים, ובכך הגוף מתפקד בצורה יעילה יותר ונשאר בריא יותר.
כתובתנו: ר"ח אנפה 1 חנות 33 במרכז מור ליצירת קשר אנא התקשרו למס' טל. 050-9005022
לחיים טובים ובריאים יותר

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש