יוגה

מאת: או-מד מדיקל ● 30/1/2013 11:54 ● ערב ערב 2587
מאת: לידר זיתון
יוגה

לא פעם ולא פעמיים התרוממנו מהכיסא או משולחן העבודה והרגשנו צורך עז לקום ולמתוח את הגב והכתפיים. לאפס את עצמנו ולהזרים את הדם בגוף, בדרך כלל פעולה קצרה זו תהיה מלווה בנשימה עמוקה אלא שזה לא מספיק לגוף שלכם!
הגוף עשוי משרירים אלסטיים הקשורים בגידים ועורקים שדרכם עובר דם, דרך הדם החמצן מועבר לאיברי גופינו מכף רגל ועד ראש. פעמים רבות אנו מרגישים תחושה של גוף כואב ולא משוחרר מהסיבה הפשוטה שאנו לא נותנים נחת פיזית ומנטאלית לעצמנו. על ידי יצירת התארכות של שרירינו ונשימה יציבה ועמוקה ניצור השקטה של תנודות התודעה והשקטה של כאבים פיזיים בגופינו- לזה קוראים יוגה.

כיצד מומלץ להתחיל לתרגל יוגה?
צריך להחליט על יום ושעה פעם בשבוע שמתרגלים!גם אם עייפים וגם אם לא ממש מתחשק לא מוותרים!!יוצרים התחייבות אישית בינכם לבין עצמכם!
השבוע אלמד שני תרגילים טובים לשרירי הגב והרגליים:
תרגיל כלב ראש מביט למטה:
שכבו על הבטן על מזרן יוגה או שטיח עם הפנים כלפי מטה. אפשרו לרגליים להיות בפיסוק קליל.
הניחו את כפות הידיים לצדי החזה כשהאצבעות ישרות ומופרדות בכיוון הראש.
קחו נשימה ובהוצאת האוויר הרימו את החלק העליון של הגוף מהרצפה. ישרו את הזרועות ותאפשרו לבית החזה להיפתח לכיוון הרצפה, הקפידו כל הזמן לאסוף את הבטן התחתונה פנימה. תלחצו חזק את הידיים, הרימו את האגן מעלה ותדחפו את העקבים כמה שניתן כלפי מטה.(למתרגלים שסובלים מכאבים בגב הברכיים אבקש לכופף מעט את הברכיים).
השפעות התרגיל: תנוחה זו משחררת מעייפות ומחזירה אנרגיה אבודה, התנוחה טובה במיוחד לרצים מכיוון שהתנוחה מפתחת קלילות ועוצמה ברגליים. התנוחה משחררת כאבים ונוקשות בעקבים ועוזרת במקרים של דורבנים בעקבים. התנוחה מחזקת את הקרסוליים ומחטבת את הרגליים. תרגיל זה עוזר לסלק נוקשות בשכמות, שרירי הבטן מתארכים לעבר עמוד השדרה, מתחזקים ומתגמשים. תנוחה זו מחדשת ומחזקת את המוח על ידי שחרור מעייפות. מומלץ לבצע את התרגיל כ-30 נשימות בוקר וערב!
כדי לסיים את התרגיל כופפו ברכים לרצפה ומשכו את האגן לעקבים והוציאו את הבהונות החוצה,ידיים לצידי הגוף.

כלב ראש מביט למעלה:
שכבו על הבטן, פנים כלפי מטה ופסקו את הרגליים. הבהונות צריכות לפנות לאחור. הניחו את כפות הידיים לצידי הצלעות כשאצבעות פונות לכיוון הראש.
הוציאו אויר ובנשימה הרימו את הראש ואת החלק העליון של הגוף כולל הברכיים. הקפידו להרחיק את הכתפיים מטה, ולהצמיד את המרפקים אל גופכם. השאירו את הרגליים ישרות ומהודקות בברכיים, אל תניחו את הברכיים על הרצפה!.עמוד השדרה, הירכיים והשוקיים צריכים להיות מתוחים לחלוטין, הישבנים מכווצים היטב ועצם הזנב מגולגלת פנימה. בטן אסופה אל הגב התחתון, דחפו את בית החזה לפנים, מתחו את הצוואר מתיחה מלאה וזרקו את הראש לאחור.

השפעות התרגיל:
התנוחה ידועה כמרעננת את עמוד השדרה והיא מומלצת במיוחד לאנשים הסובלים מגב נוקשה. תנועה זו טובה לאנשים הסובלים מפריצת דיסק או מצניחת דיסקים בעמוד השדרה. התנוחה מחזקת היטב את עמוד השדרה ומרפאת כאבי גב. כתוצאה מפתיחת החזה הריאות מתגמשות וישנה מתיחה של השרירים הקדמיים של הגוף. מומלץ להישאר בתרגיל כדקה ולהשלימו עם כלב ראש מביט למטה.
אם יש ילדים בבית מעל גיל 4 אפשר לבצע את התרגילים יחד איתם!!

אשמח לענות על כל שאלה בנושא היוגה,שתהיה לכולנו שנה ספורטיבית נמסטה.

חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש