דרך חדשה

מאת: או-מד מדיקל ● 12/12/2012 16:34 ● ערב ערב 2580
מאת: רותי בן דוד
דרך חדשה

לנשום לרווחה (כלכלית)


לפי הנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עומד הפער הממוצע בין הכנסות להוצאות במשק בית ישראלי על כ-1,500 שקל בחודש. בעוד ההכנסה הכספית הממוצעת נטו למשק בית ב-2010 עמדה על 12,010 ש"ח, ההוצאה הממוצעת למשק בית היתה כ- 13,500 ש"ח כך, יוצרת כל משפחה בממוצע פער של כ- 18,000 ₪ בשנה .

אז איך מגיעים מזה לרווחה כלכלית?
*רצון עז לשינוי
הדרך לעשות זאת היא לקבוע מטרות ויעדים ברורים. קובעים אותם כשעונים לעומק על שאלות כמו: איפה אתם רוצים להיות בעוד עשר שנים, תתארו את התרחיש הכלכלי שהייתם רוצים להיות בו בעוד עשר שנים, ו-מה חשוב לכם בחיים?
כעת, שימו לב למצבכם היום. תשאלו את עצמכם "האם אני מוכן לשנות את מצבי הכלכלי?". רק במידה והתשובה היא "בוודאי!" - אתם מוכנים לשינוי.
שינוי של הרגלים, שינוי של דרכי חשיבה, שינוי של רצונות וצרכים.

*ניהול נכון של התקציב המשפחתי
כלכלת המשפחה – הוא נושא חשוב ומרכזי בייחוד בעולמינו. בדיוק כפי שמנהלי חברות גדולות וארגוני ענק בינלאומיים מנהלים את ההתנהלות הכלכלי שלהם, כך גם משקי הבית וראשי משפחות צריכים לעשות. התנהלות נכונה או יציאה מאוברדרפט רצחני , תלויה ביכולת לאזן בין ההכנסות שלנו לבין ההוצאות.
אנשים שלא חוסכים לא יגיעו לרווחה כלכלית
אחד מגורמי המפתח לחופש הכלכלי שלך הוא לפתח את ההרגל לחסוך. זו משימה לא פשוטה בחיים, כשגם בלי חסכון ההוצאות גדולות מההכנסות.
למרבה הצער, רוב האנשים מתחילים להבין את חשיבותו של החיסכון כשמאוחר מדי. לעומת זאת מתכננים פיננסים טובים, יודעים לשמור על הרווחים של היום, להוצאות שיצטרכו להתמודד איתן בעתיד.
הקצאת כסף לתוכנית חיסכון שמה אתכם במקום נכון יותר מבחינת התכנון הפיננסי. חיסכון מאפשר לכם להסתכל קדימה ולתכנן את העתיד שלכם או של משפחתכם כמה שנים קדימה, או אפילו לחשוב על הפנסיה עשרות שנים מראש. שימוש בחסכונות בעת הצורך גם מאפשר לקחת פחות הלוואות בלתי צפויות ולשלם פחות עמלות.
יידע שווה כסף-יועצים ומלווים מקצועיים בלתי תלויים.
*השתמשו ביועצים ומלווים כלכליים בתחומים השונים שלהם הידע והניסיון. לדעת לקבל עזרה כשצריך- לא להיות לבד בתהליך.
המציאות הכלכלית אינה קלה – המחירים באמת יקרים, נדרשות משכורות רבות כדי לקנות דירה, השכר נשחק וכו', אבל אם נחכה באופן פסיבי לשינוי, מצבנו רק ילך ויורע. בכדי לשפר את המצב שלנו, עלינו להחליט לקחת אחריות על מצבנו הכלכלי, להפסיק להאשים אחרים, להפסיק לחפש (ולמצוא) הצדקות למצב היום, ובמקום זה, לפעול ליצירת שינוי.
אם נכיר במציאות ובכל החסמים שעומדים בפנינו, ניקח אחריות על המצב, נחפש פתרונות וניישם אותם, נוכל להביא את עצמנו למקום טוב יותר כלכלית, תוך מספר חודשים. כל אחד מאתנו צריך לבחון מדוע הוא נשאר עם האוברדרפט בחשבון, מה המחיר שהוא משלם והאם הוא מוכן להמשיך לחיות ככה. ן
אם לא, אין זמן טוב יותר מההווה כדי לעשות את השינוי ולשפר את המצב הכלכלי.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש