ג'אז חורפי

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/12/2012 16:24 ● ערב ערב 2580
'פורטיקו קווארטט', הרביעיה שאמורה הייתה להשתתף בפסטיבל ג'אז חורף בים האדום שיתקיים באילת בין התאריכים 17-19 בינואר (חמישי- שבת),הודיעו בסוף השבוע למפיקי הפסטיבל כי הם מבטלים את הגעתם לארץ. הסיבה: החלטת ממשלת ישראל לבנות 3000 יחידות דיור בשטחי E1. בימים אלו שוקדת ההפקה על מציאת מחליפים
ג'אז חורפי

במכתב שהעביר מנהלו של ההרכב 'פורטיקו קווארטט' נמסר כי ההחלטה על ביטול הגעת ההרכב לישראל נובעת ישירות מהחלטת ממשלת ישראל לבנות 3000 יחידות דיור בשטחי E1. דובי לנץ, מנהלו האמנותי של הפסטיבל לא התרגש וכבר בימים אלו הוא שוקד על מציאת הרכב חילופי להשלמת המופעים בפסטיבל.
כך או כך יתקיים בעיר פסטיבל ג'אז חורף כמתוכנן זו השנה השלישית ברציפות ויכלול לצד מגוון הופעות ראויות כתות אמן, בר ג'אז וג'אם סשן לילי כמיטב המסורת. רשימת האמנים שיופיעו בפסטיבל השנה כוללת את: שלישיית סטנלי ג'ורדן, רביעיית אריק טרופז, רביעיית פורטיקו , רביעיית יורי הונינג, איתמר דוארי ו- The Unipulse בנג'מין טאובקין וחברים, רביעיית עמית פרידמן, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת. פסטיבל "ג'אז חורף בים האדום" מנוהל אמנותית על ידי דובי לנץ, איש הרדיו הוותיק, עורך, מגיש, כותב, ומומחה בינלאומי למוסיקת עולם אשר במשך 15 שנה שימש ראש מחלקת המוסיקה של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל ומזה שלושה עשורים שהוא עורך ומגיש את התוכנית "הכל זורם" המוקדשת למוסיקת עולם ולג'אז. לנץ, אוסף בכל פסטיבל מחדש הרכבים משובחים וחיבורים ייחודיים לפסטיבל באילת, מכל קצוות תבל, ושילב גם השנה סגנונות והשפעות שונים בין ענקי סצנת הג'אז בעולם לבין מוסיקאים ויוצרים ישראליים. הרכבים מהארץ ומחו"ל ישתתפו השנה בפסטיבל ויקיימו מופעים מוסיקליים חווייתיים לאורך שלושת ימי הפסטיבל.
"לפי דעתי כבר אפשר לכנות את פסטיבל ג'אז חורף בים האדום המתקיים זו השנה השלישית כמסורת. במהלך השנתיים האחרונות גיליתי שלפסטיבל הזה יש קהל מדהים שבא עם ראש פתוח ואוזניים פעורות לרווחה כדי לספוג מוסיקה טובה, צלילים מוכרים מן העבר וכאלה שעצם המפגש החדש עימם מרחיבים את הלב ומעצימים את הנפש.
גם במהדורה הזו דאגתי לשלב מוכר וחדשני, ג'אז טהור ומוסיקה הנוגעת בג'אז, וכך נאסף מקבץ מגוון ביותר של אמנים. ג'אז חם בלילות החורף הקרירים של אילת, אלא שהפעם לא תקפאו – כל המופעים באולמות הסגורים והאינטימיים של מתחם המלונות", כל לנץ על הצפוי להתרחש באילת בעוד כחודש.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש