איטליקה – איטליה הקטנה ב'אייס פארק'

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 12/12/2012 16:23 ● ערב ערב 2580
דמיינו ביס מפיצה עסיסית. הבצק הרך, הגבינה המשתלבת עם הרוטב העשיר והתוספות, לביס בלתי נשכח. דמיינו רביולי גבינת עיזים ובזיליקום שוחה להנאתו ברוטב שמנת אלפרדו עשיר בטעמים וניחוחות, כל ביס מזמן מיד את הביס שאחריו. ועכשיו, תפסיקו לדמיין, ותנו קפיצה ל'איטליקה' בכניסה הדרומית ב'אייס מול' (מול משטח ההחלקה). זהירות- ממכר
איטליקה – איטליה הקטנה ב'אייס פארק'

יש פיצה ויש פיצה, בדיוק כמו שיש פסטה ויש פסטה, ואת זה יגיד לכם כל מי שמבין משהו באוכל איטלקי. לא צריך להיות מומחה גדול כדי לתת ביס ולהבין מה זה טוב, וכשמדובר ב'איטליקה' זה לא יכול להיות פחות מטוב מאוד. ככה זה כשהבעלים של הבר פסטה הראשון והייחודי בעיר הוא גיל סתם, שמביא איתו ל'בייבי' התורן שלו לא פחות מ – 20 שנות עבודה וניסיון במלונאות ובמזון ומשקאות ברמות הכי גבוהות בעיר ובמסעדנות. וכשגיל הוא הטועם והסנן, אין פלא שב'איטליקה' עובדים עם החומרים הכי טובים, הכי טריים ואיכותיים, ואין פלא שכל ביס כאן גורם לכם פשוט לרצות עוד. יחד עם אבי פלדמן שותפו, על עמדת השף, אין פלא שב'איטליקה' יורדים לפרטים הכי קטנים ולא מתפשרים. והרי לכם סודות ההצלחה.

על איכות לא מתפשרים


ונתחיל בעובדה החשובה- כל המוצרים ב'איטליקה'- כשרים. החל מהקמח המיוחד והכשר שמגיע כל הדרך מאיטליה, וכלה בכל שאר החומרים מהם יוצרים כאן את המעדנים. לכאורה, דוכן פאסט פוד בקניון, אלא שבפועל, ב'איטליקה' אתם מקבלים אוכל משובח ברמה גבוהה, במחירי פאסט פוד לכל דבר ועניין.
את הפיצה ב'איטליקה' מכינים בכל בוקר מחדש. שף אפיה מתייצב במחסן האפייה המיוחד הממוקם בקומה התחתונה של ה'אייס מול' ויוצר במו ידיו את בצק הפיצה. בצק חי, רטוב, שנפתח ביד ולא על ידי מערוך כדי לשמור על הקפיציות והאווריריות הייחודית לו. 24 שעות יבלה הבצק במקרר לטובת התפחה ואז יפתח על התבנית המלבנית ויעלה לדוכן הממכר. כאן הוא יעטה את אחד הרטבים הטריים שנעשים במקום (אפילו העגבניות מגיעות מאיטליה), גבינת מוצרלה איכותית ושלל תוספות על פי דרישת הלקוח. כמה דקות בתנור והרי לכם פיצה משולשת שלא תזכו לטעום בכל יום, במחיר של דוכן פאסט פוד ממוצע. ולא רק פיצות רגילות תמצאו כאן, אלא גם שלל פיצות מיוחדות: הלהיט- פיצה ארבע גבינות הכוללת גבינת רוקפור, פרמזן, מוצרלה וגבינה צהובה על בסיס רוטב אלפרדו. ריקוד בארבע טעמים על משטח החלקה לבן. הפיצה הבלקנית כוללת חצילים, עגבניות מיובשות, זיתים שחורים וקוביות גבינה בולגרית, ואלו רק כמה דוגמאות.
גם מחלקת הפסטות כאן זוכה לציון גבוהה מהממוצע, עם מגוון עשיר של פסטות טעימות במיוחד. הפסטות עשויות קמח 'דורום', המאפשר לפסטה להיות אל דנטה. אלו מגיעות היישר ממפעל פסטה ישראלי, כשר למהדרין, שמייצר פסטה טרייה. אחת לשבוע מגיע משלוח הפסטות ל'איטליקה'. לא פסטה קפואה, כי אם מצוננת, טרייה, היישר למקררים ומשם למתקן הבישול המיוחד. כמה דקות והפסטה חמה וטעימה מוקפצת בתוך מחבת הרוטב הסמיך ואח...הריח, הריח...
תרשמו לפניכם: רביולי ארבע גבינות, רביולי חיטה מלאה וארטישוק, רביולי ריקוטה עם עגבניות מיובשות ואגוזים ומגוון רטבים גדול, כאשר במקרה הזה הרוטב כבר כלול במחיר. והמחיר, איך אמרנו- מתאים לכל כיס.
תוסיפו לרשימה את מגוון המיוחדים שמשתנה אחת לשבוע כדי ליצור כאן גיוון ועניין: רוטב ארטישוק ותרד, רוטב פוטנסקה על בסיס שמן זית עם אנשובי, זיתים שחורים, עגבניות, שום וכדומה, רוטב רוקפור ואגוזים ועוד.
ועדיין לא דיברנו על הסלטים: סלט קיסר המככב כאן ביד רמה וכולל מגוון חסות, רוטב קיסר עם מרכיבים סודיים ומנצחים, פרמזן טרי וקרוטונים וסלט גורגונזולה (רוקפור), המגיע עם ויניגרד, חרדל, דבש ואגסים פרוסים.
מחלקת הסנדוויצ'ים כוללת סנדוויץ בלקני וסנדוויץ מוצרלה ועגבניות על לחם מדהים שנאפה במקום ושלא נשכח את עוגת הטירמיסו שתגרום לכם לא לשכוח את המקום.
באתם עם הילדים? נהדר. גם להם תמצאו כאן אפשרויות אחרות למעט הפיצה- מנת 'איטליקידס' הכוללת מנה עשירה של פסטה, שתייה והפתעה ב – 25 ₪ בלבד.

לא כל המעוצב יקר הוא


כשאני שואלת את גיל סתם, שניהל בין השאר את מלון 'אגמים', מרשת 'ישרוטל' והיה מנהל תפעולי של מלון 'הרודס', ניהל שני מלונות מרשת 'פתאל', פתח וניהל את מסעדת ה'פאפאגיו' מה לו ולאוכל איטלקי, הוא צוחק ומגלה כי נולד באיטליה. אבל לא משם הגיע הרעיון, אלא מתוך רצון אמיתי ליצור משהו איכותי וטוב בניחוח איטלקי. יחד עם שותפו לעסק, השף אבי פלדמן, "הוא חבר ופרטנר אמיתי", אומר גיל על השף שמלווה אותו עוד מימי 'פאפאגיו', "אנחנו משלימים יחד את התמונה בדרך הטובה ביותר". יחד יצרו השניים קונספט מיוחד, מנצח, ראשון מסוגו בארץ. בר פסטה – דוכן מיוחד, שכולל על שטח מצומצם יחסית את כל מה שצריך כדי להפעיל את העסק. יחד עם המיתוג הנכון, המכשור המיוחד, השם והלוגו, מתכננים השניים לפרוץ החוצה מגבולות אילת ולהפוך לרשת המזון האילתית הראשונה, שתוציא מאילת את הבשורה לשאר חלקי הארץ. "אנשים רואים את השיטה שלנו, את הפשטות וטועמים את האוכל הנהדר ומתלהבים", הוא אומר ומבטיח שכבר נוצרים הקשרים במקומות הנכונים.
תוסיפו לכל אלו רחבת ישיבה נעימה ויפה, מפות משובצות על שולחנות באווירה של איטליה הקטנה, והנה לכם כל מה שצריך בדרך להצלחה. ולמרות העיצוב והמוצרים האיכותיים, המחירים מפתיעים ומתאימים לכל כיס. כי אם משולש של פיצה עולה כאן 12 ₪, מחירי הפסטות נעים בין 32-38 ₪, סלטים בסביבות ה –20-30 ש"ח, הרי שהעיצוב היוקרתי משהו בהחלט לא צריך להרתיע. ויש גם יין אם תרצו להעשיר את הארוחה.
רוצים קינוח? קפה איכותי ופרוסת טירמיסו יעשו את העבודה.
ואם תיאורי המזון חידדו לכם את החושים, וכבר נדמה לכם שאתם יכולים להריח את ריח הפסטות נישא באוויר, אל תחשבו פעמיים, תנו קפיצה ל'איטליקה' ב'אייס מול' ותנו לאנשי המקצוע לעשות לכם את הפסטה או הפיצה הכי טעימות שטעמתם. ועם הביסים שאני חוויתי, לא מתווכחים.


'איטליקה'
מיקום: פארק הקרח, כניסה דרומית, קומת ההחלקה.
ימים ושעות פעילות: כל יום מ – 11:00 בבוקר עד 23:00, שישי- 11:00-16:00, שבת- 12:00-24:00
טלפון להזמנות: 053-3337536

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש