ד"ר אהרון מנור- יועץ גינקולוגי ומנתח

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 12/12/2012 12:45 ● ערב ערב 2580
ד"ר אהרון מנור, מומחה במיילדות וגינקולוגיה למעלה מ-30 שנה, שהגיע ממרכז הארץ לעבוד במחלקת נשים ויולדות בבית החולים 'יוספטל' באילת, פתח לאחרונה קליניקה פרטית לשירותכם. ד"ר מנור מומחה בכל סוגי הניתוחים הגינקולוגיים, לידות פרטיות, ניתוחים קיסריים, צוואר הרחם, פאפ + קולפוסקופיה, הפסקות הריון לא רצוי, מעקב הריון, דימומים לא סדירים, גלולות, התקן תוך רחמי וכל שאלה גינקולוגית שמטרידה אתכן.
ד''ר אהרון מנור- יועץ גינקולוגי ומנתח

מהו סרטן איברי המין הנקביים?


סרטן איברי המין הנקביים בישראל מהווה כ- 13% מכלל הגידולים הממאירים, והוא מהווה את אחת הסיבות השכיחות לתמותת נשים ממחלה ממארת. מתוך כל סוגי הסרטן הנ"ל, הבולטים בממאירותם הם סרטן צוואר הרחם וסרטן השחלות.

גורמי הסיכון העיקריים להתפתחות סרטן צוואר הרחם הם שלושה: א. התחלת קיום יחסי מין בגיל צעיר, בהקשר לכך – יש לציין שהמחלה כמעט ולא קיימת אצל נשים בתולות, ב. נשים שקיימו יחסי מין עם מספר רב של בני זוג. ג. נשים עם מחלות מין למיניהן.

הסיכונים להתפתחות סרטן השחלה: סקרים בעולם הראו, כי שיעור המחלה גבוה יותר בקרב נשים שאף פעם לא הרו ולא ילדו. כמו כן, נצפתה עליה בשיעור הופעת הגידול השחלתי אצל בנות אותה משפחה. אין לשכוח, שגידולים שחלתיים יכולים להופיע גם אצל ילדות ונערות בתקופת ההתבגרות. אחת התלונות השכיחות אצל אותן נערות היא כאבי בטן שלא נמצאה להם אבחנה מדוייקת על ידי רופא הילדים. כאבי בטן אלה ממשיכים אצלן, למרות הטיפול המומלץ. אצל ילדות ונערות מתבגרות אלה מומלץ לפנות לייעוץ גינקולוגי ולבדיקת על –קול (אולטרא סאונד) לשלילת ממצא שחלתי.

בזכות הגישה הנוחה והלא פולשנית אל חלק מאיברי המין, כגון הערייה, הלדן וצוואר הרחם, ניתן לאבחן מצבים טרום סרטניים, בהם הטיפול המיידי יכול להביא למעשה להיוותרות של עד כ- 100%.
מחקרים שנעשו במקומות שונים ביולם הראו, ללא צל של ספק, שבדיקת פאפ – PAP , שמתבצעת אחת לשנה, הורידה בכ- 90% את תמותת הנשים מסרטן צוואר הרחם, ובדיקה גינקולוגית תקופתית לגילוי מוקדם של סרטן השחלה העלתה באופן משמעותי את תוחלת החיים אצל אותן נשים.

לאור כל זאת, מומלץ לכל אישה, מרגע שהחלה לקיים יחסי מין, לעבור את הסריקה לגילוי מוקדם של צוואר הרחם והשחלות.
יש לזכור - הבדיקה פשוטה לביצוע, אינה כואבת, קצרה ולא פולשנית.
הסריקה כוללת – 1. בדיקת פאפ לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, בדיקה המבוצעת לאחר סיום הווסת, ובה יילקח משטח מצוואר הרחם לבדיקה ציטולוגית. 2. בדיקה גינקולוגית ידנית נרתיקית – לגילוי מוקדם של סרטן הרחם והשחלות.

לאחרונה, מסתמנת בקהילה הגינקולוגית, המתעסקת בנושא ספציפי זה, נטיה לשלב בו זמנית את בדיקת ה- פאפ הרוטינית הידועה עם בדיקה קולפוסקופית - בדיקה בה נצפה צוואר הרחם תחת הגדלה של עדשה טלסקופית, דבר המאפשר לאתר מיד אזורים על צוואר הרחם, הנראים כחשודים לממאירות.
לסיכום, אין ספק, שהשילוב בין שתי השיטות הללו מעלה את אחוז הדיוק האבחנתי.

טלפון לייעוץ: 054-4555609 (בין השעות 07:00-24:00). כתובת: שכונת שחמון, רחוב עין נטפים 16, דירה 27.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש