אמנים עלייך אילת

מאת: רותם ג'קסון ● 5/12/2012 13:49 ● ערב ערב 2064
אירוע אמנותי ראשון מסוגו יערך ביום שישי הקרוב בחוף ה'בר ביץ' בעיר. שנים עשר יוצרים נבחרים מאילת והערבה, נאספו יחדיו, בניצוחה של קרן-מרי אלמוזנינו, מורה לאמנות בבית ספר 'יעלים' ואמנית בפני עצמה, להציג את מרכולתם ביריד מעצבים ולייף סטייל. המשותף לכולם - האהבה לאמנות, והרצון להוליד מסורת של תרבות חדשה בעיר.
אמנים עלייך אילת

כל מי שביקר בנחלת בנימין בתל אביב, בשווקים המקומיים של המושבים בארץ, ב'יארד סיילים' או 'גארז' סיילים' שנערכים באירופה, אמריקה, אוסטרליה וכו', חווה את התופעה התרבותית של יריד אמנים המשלב בין אמנות לפאן. חוויה המאפשרת לאמנים המקומיים מחד להציג את מרכולתם ולמבקרים מאידך, להתרשם ממבחר אחר ואיכותי של מוצרים 'הנד מייד' ובמקביל ליהנות מההפנינג סביב האירוע עצמו. ביום שישי הקרוב ה- 7.12.12 בין השעות 10:00-17:00 זה יקרה גם באילת! יריד ראשון מסוגו, אותו מקווים האמנים האילתים להפוך למסורת חדשה בעיר. מתחם ה'בר ביץ' 'שבחוף הדרומי (צמוד ל'אקווה ספורט') יהפוך ליריד אמנות עיצובי וצבעוני שיציג מעבר למבחר היצירות המשובחות של האמנים הנבחרים, גם אווירה חדשה שעוד לא נראתה בעיר. שנים עשר דוכנים שופעים באומנות שימושית, מקורית ומגוונת יעמדו בגאווה אל מול הרי אדום, לצלילי מוסיקה נעימה ותחושה של חו"ל באילת. היוצרים, אמנים (מוכרים יותר ופחות) מאילת ומהערבה, ואפילו כמה אילתיות לשעבר שעושות חיל במרכז הארץ והגיעו במיוחד לרגל המאורע לאילת.

מי אמר תרבות האמנות?

השעמום התרבותי וחוסר הסיפוק היצירתי היו הטריגרים שהביאו את קרן- מרי אלמו זנינו (34), נשואה ואם לשירה בת ה-4, להרים את הכפפה הכי מיובשת בעיר- תרבות האמנות! אחרי שנים שופעות תרבות במגורים בחו"ל ולימודי אמנות במרכז הארץ, אין פלא שהיא חשה מחסור בעיר ילדותה הדרומית, אליה שבה יחד עם בעלה הטרי, מייקל, לפני כחמש שנים כדי להקים כאן משפחה. "מאז ששירה נולדה, אני חושבת על איך לממש את היצירתיות שלי", מתוודה קרן, "כשגרתי בתל אביב- הצגתי את עבודותיי בוידאו ארט, תחום ההתמקצעות שלי באמנות, בתערוכות קבוצתיות ובגלריות נחשבות, ואפילו בתערוכת יחיד ב'בית האומנים' בירושלים. כשהגענו לאילת, חיפשתי את עצמי, מן הסתם, ברמה היצירתית. התחלתי ללמד אמנות בבית ספר 'יעלים' והרגשתי סיפוק אדיר מזה- להעביר הלאה את חיידק האמנות, לראות את הנכונות והתוצרים של הילדים, את החיוך שלהם, את האהבה שלהם לאמנות. כל אלו הם בונוס אדיר בעבודה, אבל היצירה האישית שלי והחיים שסובבים את האמנות, חסרו לי מאוד". איך הגיע הרעיון ליוזמה מסוג כזה? "אחרי תקופה ארוכה בחו"ל ובמרכז הארץ, שם הביקורים בירידי אמנות היו חלק משגרת יומי, הרגשתי בחסך אדיר של התרבות הזו באילת ולמען האמת, חבל שכך, כי זו עיר קטנה ויש בה המון קהילות שצמאות לתרבות כזו. אלא שמשום מה, אף אחד עוד לא הרים את הכפפה. אחרי שהתלוננתי מספיק באוזני הקרובים לי, החלטתי גם לעשות. זה קרה איפשהוא בשנתיים האחרונות, כשהחלטתי למצוא דרך לעשות משהו שיקדם אותי וייתן לי משמעות וסיפוק יצירתי, מלבד העבודה בבית ספר. בכל התקופה הזו, היו המון רשימות, רעיונות ופטפוטים עם קולגות, עד שהתיישבה דעתי בנוגע להפקת יריד מעצבים. מניסיוני, זו סכמה שעובדת בכל מקום בעולם, ואין סיבה שהיא לא תעבוד גם כאן. כשהתחלתי לעשות עבודת מחקר על אומנים באילת ובערבה, גיליתי עולם שלם של יוצרים ואמנים שעוסקים באומנות לא שגרתית- אם זו אמנות לבית, לתינוקות, לנשים, לילדים, והכל מתחת לאף". לא חששת מלקחת על עצמך הפקה כזאת? "קל להתלונן ולהגיד שחסר פה ואז לנסוע ולקנות בתל אביב, אבל זה שאנחנו רחוקים, לא אומר שאנחנו לא יכולים להיות מעודכנים באופנה ובאמנות, בייחוד כשמדובר באמנות שימושית. מי שבאמת נתן לי את הדחיפה והאומץ להרים את הרעיון היו אסנת ועידו בוכמן מה'בר ביץ'' שפתחו בפניי את הדלת להפקה של אירוע כזה. את מועד היריד בחרנו בכוונה לפני החג כי זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת גם לקניית של מתנות מקוריות וייחודיות לחנוכה וגם לבילוי עם הילדים. מבחינתי, אני מגשימה חלום ישן באמצעות דרך חדשה. וכן, יש לי עוד הרבה תוכניות לעתיד. היריד הזה הוא רק יריית הפתיחה".

נעים להכיר- האמנים שיציגו ביריד:

הגר קדמי, מעצבת בגדים אורבנית, אילתית לשעבר, תציע בגדים עם דגש על הפרטים הקטנים ושילוב של חומרים שונים. ענבר היימן BUBA משלנו, תגיע גם היא לעיר לפנק את בנות אילת עם מגדלי הפורצלן והאהילים המהממים ועוד הפתעות שוות במיוחד לתינוקות. קרן כץ-נובל, ממושב פארן שבערבה, תגיע עם המותג ""talking tables אותו היא מייבאת מלונדון. כלים ואביזרים לאירועים, מסיבות וימי הולדת. הרואה בעץ- שים והוריה, ממושב חצבה שבערבה, יחזירו אותנו הגדולים לילדות עם צעצועים כמו פעם ולילדים יתנו ילדות אותנטית. גלית בר ממושב פארן, צורפת ובעלת בוטיק בערבה, תביא ליריד תכשיטים, צעיפים, גרביונים של המותג "זוהרה" ועוד... עמית ורד מאילת- יוצרת בויטראז' אהילים, מוביילים וחפצים יפים, כל יצירה היא בעלת משמעות עבורה והיא עוברת הלאה עם האנרגיה של היצירה שלה. רוז מ"עוגות מעוצבות"- תגיע לפנק אותנו במארזי עוגיות וקאפקייקס(עוגות אישיות) לכבוד השבת. דפני פלאי, סטודיו ידיים, אמנית אילתית מוכרת, תביא ליריד כלי קרמיקה צבעוניים ושימושים לכל בית. עינת שטקלר, אמנית סביבתית רב תחומית ומוכרת באילת: יוצרת בפסולת תעשייתית וביתית ועובדת בשיתוף פעולה בארץ ובחו"ל, תמכור ביריד שעוני מדף עשויים מקופסת אריזה של וויסקי משובח ועוד הפתעות... אסנת בוכמן- מעצבת גרפית בעלת טאץ' ייחודי תביא תמונות וגלויות.. לירז מדמון, מעצבת אופנה, בעלת המותג ״חלומלה״. תציג אופנה לנשים מהמגזר הדתי(מכירת חיסול של בגדי קיץ ועונת מעבר) טליה אגסי, אילתית חדשה, תביא ליריד חגורות, שרשראות, אקססוריז ועוד... וקרן -מרי אלמוזנינו, יוזמת האירוע- תמכור ביריד מילים מעץ בעלות אופי מיוחד וצבעוני.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש