היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 5/12/2012 12:58 ● ערב ערב 2579
היכל התרבות

המלצת ספר


צופן בסיסי / מותחן מאת אביחי שמידט
בידי מי המפתח אל סוד הצופן שישנה את פני האנושות?...

תמונת כתבה


'צופן בסיסי' מאת אביחי שמידט, בהוצאת הספרים 'אוריון', הוא מותחן פעולה מרתק חובק עולם, שבו העלילה מתפתחת במקביל במוקדים רבים ובאים לכלל ביטוי כוחות אדירים. בסיסו מדעי פילוסופי ומתרחש במקביל בהווה - אך גם ב'פלש בק' - במקומות שונים בעולם (ישראל, אירופה, ארצות-הברית ואמריקה הדרומית). הספר מספר על גילוי ארכיאולוגי מדהים שגורם למרוץ עולמי, שבו מעורבים ארגוני ביון, מחתרת, דת וכלכלה בעולם כולו - כשכולם כאחד מנסים למנוע את הפרסום ולהשתלט על הגילוי, מתוך חשש שהוא עלול לשנות את פני האנושות.

הספר נועד לבחון דעות מקובעות ונחרצות בכל הנוגע לדת, לאמונה ולהיסטוריה האנושית, להעניק לקורא אפשרויות לזוויות התבוננות וחשיבה שונות מן המקובל (על אף שמדובר בספר מתח ולא ספר הגות), ולגרום לו לחשוב אולי אחרת מכפי שחשב עד שנטל את הספר לידו.

גיבור הספר, דוד שטרן, איש עסקים בינלאומי, לא העלה בדעתו כי החיפוש אחר הקבר של אבי סבו בברלין יסחוף אותו אל מסכת אירועים שתאיים על חייו ותעורר מרבצם ממשלים, ארגוני ביון, מחתרת, דת וכלכלה בעולם כולו – כשכולם כאחד מאמינים כי בידיו בלבד מצוי המפתח אל הסוד שישנה את פני האנושות. האם יעז היחיד לגלות לאנושות מה שרבים כל כך שקדו להסתיר מפניה?

במהלך ההתרחשויות נתקל שטרן בטיפוסים יוצאי דופן, בהם דוגמנית צמרת גרמנייה, ניאו נאצים המנסים להחזיר את הרייך לגדולתו, צרפתייה ממוצא וייטנאמי, צייד ירושות, מתווך איראני בבני ערובה, איל ספנות, יוצר של זהויות בדויות בשירות הסי-אי-איי ועוד רבים אחרים.

בצד העלילה גם ויכוח עקרוני: האם יש ערכים אנושיים הראויים להגנה גם במחיר אובדן חלק מהחירות האנושית? האם שליטה מוחלטת של האדם בסוד מוצאו ובאריכות שנותיו אינה מאיימת עליו בחורבן? האם האנושות מוכנה להתמודד עם האמת בדבר מוצאה?

אביחי (אבי) שמידט נולד בתל-אביב וגדל בירושלים. מגיל צעיר נלווה אביחי אל אביו במסעות עסקיים בחוץ לארץ, ושם שהה תקופות שונות. את שירותו הצבאי עשה אביחי שמידט בחיל המודיעין. אחר כך נמנה עם סגל הטלוויזיה הישראלית (הערוץ הראשון) במשך עשרות שנים, ובמהלכן ביקר במדינות רבות והתגורר בהן.

חגיגה של בלט קלאסי


מתנ"ס 'בית רובין' אירח כמיטב המסורת של השנים האחרונות את הבלט הישראלי ב-5 מופעים: 1,200 תלמידים כתות א'-ב' צפו במופע שלגיה ושבעת הגמדים וכ-950 איש צפו במופע מפצח האגוזים בעלות סמלית מסובסדת של 55 ₪ בלבד. המופעים התקיימו ב'תיאטראות אילת', והקהל נהנה ממופעים איכותיים וממוסיקה נפלאה. המופעים באילת התאפשרו הודות לסבסוד של תרבות לישראל, סל תרבות ארצי, קרן שי לישראל של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה. תודה לכולם ובמיוחד לקהל האילתי שמילא את האולם.

המלצת סרט


שומרי האגדות
בכורה ארצית 6.12.12


תמונת כתבה


סרט אנימציה תלת ממד בו הדמויות יוצאות למלחמה על תמימותם ודמיונם של ילדים מכל הגילאים, כשהן משתמשות בכוחות המיוחדים שלהן. פיית השיניים, סנטה קלאוס, סנדמן וארנב הפסחא מגייסים לצידם את איש השלג ג'ק, שהיה מעדיף לבלות בשלג מאשר להציל את העולם, אבל לאור הנסיבות החשובות מסכים להצטרף למשימה.

ג'ק פרוסט (כריס פיין) הוא נער חסר דאגות שאחריותו היחידה בעולם היא הבאת החורף לכל מקום אליו הוא הולך. אבל הכל משתנה כשאופל (ג'וד לואו), מלך הסיוטים, מתחיל את תוכניתו להציף את העולם באפלה. השומרים, סנטה קלאוס (אלק בולדווין), פיית השיניים (אלייזה פישר), ארנב הפסחא (יו ג'קמן) ואיש החול - סנדמן מגייסים את ג'ק להצטרף לקבוצתם כדי לעצור את אופל ולהגן על ילדי העולם.

שומרי האגדות מנהלים מלחמה עולמית כנגד הבוגימן המרושע (ג'וד לאו) – מפאתי הקוטב הצפוני ועד לגגות העיר שנחאי שבסין ולעיר קטנה באמריקה. בעוד הבוגימן זומם לכבוש את העולם על ידי השרשת הפחד, משתמשים שומרי האגדות בכוח האמונה והקסם שלהם


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש