היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 14/11/2012 11:57 ● ערב ערב 2576
היכל התרבות

לקראת הצגה

סטמפניו



תמונת כתבה


סטמפניו הוא מוזיקאי מחונן. יש לו להקת כליזמרים והוא מופיע איתה בחתונות. אנשים באים מכל רחבי פולין ורוסיה כדי לשמוע אותו ואת להקתו. מלבד היותו נגן נערץ, סטמפניו הוא גם שובר לבבות ידוע. נשים רבות נופלות ברשתו. יום אחד מתאהב סטמפניו ברוחל'ה היפה אך הנשואה. הסיפור מתחיל להסתבך כשרוחל'ה מתאהבת בו בחזרה.

'סטמפניו', של תיאטרון 'הקאמרי', הוא מחזה חדש מאת עדנה מזי"א על פי סיפור מאת שלום עליכם, בהפקת הקאמרי. שלום עליכם כתב אותו ב-1866 ושלח אותו בצירוף מכתב למנדלי מוכר ספרים אותו העריץ. הוא מודיע לו שזה הרומן היהודי הראשון שלו והוא שונה מהרומנים של עמים אחרים בכך שהוא מתאר את החיים היהודים השונים בתנאים, מנהגים והרגלים משאר אומות העולם. הרומן מסתמך על דמותו של הכליזמר יוסל'ה דרזנר (1822 - 1879) שסיפורים רבים סופרו עליו בקשר לנגינתו המהפנטת ויכולתו לכבוש את ליבן על נשים חסודות, בתולות ונשואות. זהו סיפור אנושי נוגע ומשעשע שכולו תיאטרון ומחול, על שלל דמויות צבעוניות שחלקן לא מוצאות את מקומן הנכון, ולכן, לרוב, מגשימות עצמן דרך אחרים.

משתתפים: יחזקאל לזרוב (גם בימוי), אורלי זילברשץ, ליאת הרלב, עדנה בליליוס, אלון דהן, מתן זרחיה, ערן מור, יובל סגל, אסף סלהוב, הילה עופר, עודד צדוק, רונה-לי שמעון.

ימי שני ושלישי, 19 ו- 20 לנובמבר, 21:00, 'תיאטראות אילת'.
כרטיסים: 08-6343343 שלוחה 1.
הצגה במסגרת מנוי תיאטרון עירוני של מתנ"ס 'בית רובין' בשיתוף מתנ"ס חבל אילות.

לקראת מופע

הפרויקט של רביבו באילת



תמונת כתבה

צילום: יובל שי

מפעל הפיס עורך זו השנה השנייה ברציפות עשרות מופעי תרבות למען רווחת הקהילה בישראל בכל רחבי הארץ בהשתתפות מיטב האמנים. המופעים יתקיימו בעשרות ערים וישובים בפריפריה ובהם ישתתפו אמנים מהשורה הראשונה.

הפרויקט ראה אור לראשונה אשתקד, כאשר ציין מפעל הפיס 60 שנה להיווסדו ונענה ליוזמתו של שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר השלטון המקומי, להעניק מתנה לקהילה ולקיים 60 מופעים ברחבי הארץ. מטרת הפרויקט הייתה לאפשר לתושבי הפריפריה ליהנות ממגוון מופעי תרבות איכותיים. לאור הצלחת הפרויקט וההיענות הגבוהה מצד הציבור שפקד את המופעים, הוחלט לקיים את המיזם מדי שנה. לאור הדרישה העצומה מהרשויות, החליטה המועצה לתרבות ואמנות של מפעל הפיס, להוסיף משאבים להגדיל את המיזם בעוד 30 מופעים.

יו"ר מפעל הפיס, אלוף (מיל') עוזי דיין מציין: "הכפלת תקציב התרבות ואמנות בחמש השנים הבאות, מאפשרת לנו לקדם ביתר שאת את התרבות הישראלית למען הקהילה ומיזם 90 המופעים מוכיח זאת. אני מברך את חברי למועצה לתרבות ואמנות על ההחלטה להעצים את הפרויקט המבורך שמשיג שתי מטרות חשובות: מאפשר לציבור הישראלי, גם בישובים מרוחקים מהמרכז, ליהנות מהתרבות הישראלית על כל רבדיה ומעניק הזדמנות לאמנים הישראלים להביא עצמם לידי ביטוי בפני קהל רחב יותר".

שלמה בוחבוט יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מעלות תרשיחא:" הגדלת התמיכה במופעי פריפריה היא מחויבת המציאות . נכון לשתף את כלל החברה הישראלית ביופי היצירה הישראלית. התרבות בישראל אינה נחלת חלק גיאוגרפי מסוים במדינת ישראל וחובת כולנו לפעול לכך שכך יחושו כל תושבי ישראל. הלוואי וימצאו המשאבים המתאימים בשנה הבאה להרחיב את התמיכה במופעי היצירה לטובת האזרחים".

ביום רביעי, 21.11.12 בשעה 19:00 תופיע להקת הפרויקט של רביבו באילת (פארק שחמון). לפני המופע, מזמינה עיריית אילת את ילדי אילת לחגוג עם קופיקו במופע מוסיקלי חדש לכל המשפחה. המופעים יתקיימו החל מהשעה 18:00. הכניסה חופשית.


קצרים

EVO


ברוכים הבאים לאטרקציית הדגל במתחם 'איימקס' בניצוחו של הבמאי אנדריי טומסקי, בליווי ווידאו ארט מרהיב על מסך ענק עם מוסיקה מקורית. אמנים מרחבי העולם, 28 במספר, מבצעים תרגילי אקרובטיקה אוויריים נוצצים, מתוחכמים ועוצרי נשימה ממש מעל ראשיכם! בואו לחוות חוויה ברמה מודרנית ברמה בינלאומית.
לרגל השקת המופע, תושבי אילת נהנים ממחיר היכרות של 75 ₪ בלבד.
זמני המופע: ימים א' – ה' – 20:00, שישי - 15:00.

הורים, ילדים ומה שביניהם


מפגש ראשון 'הורים משפיעים'
מפגש מרתק עם ערן שחר, חוקר ומרצה בכיר 'ד"ר התלהבות' מדע וטיפים מעולם ההתלהבות. על בסיס מחקר של שבע שנים בנושא ושש עשרה שנות ניסיון בארגונים מכל הסוגים בעולם.
קבלת פנים בשעה 20:00, המפגש יחל בשעה 21:00.
כניסה: 35 ₪ יחיד, 50 ₪ זוגי.
יום א', ד' כסלו, 18.11.12, בשעה 20:00, במתנ"ס 'שחמון'.

שעת סיפור לגילאי 4-7


'אריה בלילות' / מאיר שלו
מספרת: יעל סנדרוסי
כניסה: 10 ₪.
יום ג', ו' כסלו, 20.11.12, בשעה 17:00, בספריה העירונית.

אורח חיים בריא


הרצאה: 'נופים ועליות'
תחרות אופני כביש בהרי האלפים Transalp - 900 ק"מ.
תחרות בת שבעה ימים המתחילה בגרמניה דרך אוסטריה ומסתיימת באיטליה דרך נופים עוצרי נשימה.
בהנחיית: עידו גולדסמן
מחיר: 15 ₪. לחברי קבוצת 'אילתים' הכניסה חופשית
כולל כיבוד קל.
יום ג', ו' כסלו, 20.11.12, בשעה 20:00 במתנ"ס 'שחמון'.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש