אתר המורשת שלנו

מאת: ראובן זלץ ● 13/9/2012 23:26 ● ערב ערב 2567
החודש, תתקיים בישראל (ובמקביל בעוד 30 מדינות) תחרות 'ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת', פרויקט בינלאומי לצילום ותיעוד של אתרי מורשת
אתר המורשת שלנו

במהלך חודש התחרות (14 בספטמבר – 15 באוקטובר), מוזמן הציבור לעלות תמונות (ישנות וחדשות) של אתרי המורשת המשתתפים בתחרות ולזכות בפרסים. צוות שיפוט מיוחד, בראשו יעמוד הצלם רונן אקרמן ויכלול צלמים ישראלים נוספים, נציגים מקהילת העורכים ב'ויקיפדיה', אנשי תרבות ונציגים מטעם נותני החסות, יבחרו מתוך מגוון התמונות שיעלו במסגרת התחרות את עשר התמונות הטובות ביותר. שלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים בגובה 1,500 ₪ 3,500 ₪ ו-5,000 ₪ אשר יוענקו להם באירוע סיום מיוחד. בנוסף, עשר התמונות המובילות ימשיכו לתחרות הבינלאומית, בה צוות השיפוט הבינלאומי יבחר את התמונות הטובות ביותר מבין כל המדינות המשתתפות ויעניק פרסים נוספים.

אתר המורשת היחידי מאילת המשתתף בתחרות הוא אתר משטרת אום רשרש. אום רשרש, להזכירכם, הייתה תחנת משטרה שהקימו הבריטים באילת. דוד בן גוריון ביקר במקום ב-1943 וחלם על הפיכת העיר לעיר נמל בינלאומית. במסגרת מבצע עובדה במרץ 1949, נכבשה משטרת אום רשרש, והנפת דגל הדיו במקום ציינה את סיומה של מלחמת העצמאות.

אמנם באילת קיימים עוד אתרי מורשת, אך אלה לא הוגדרו עדיין רשמית כאתרי מורשת (באילת עדיין לא הוקמה ועדת שימור כפי שנדרש החוק, ולכן אין רשימת אתרים), אך במועצה לשימור אתרים מזהים גם את שדה התעופה באילת, משטרת אילת, בית ויליאמס, 'בית פיליפ מוריי' ואחרים, כך שבשנה הבאה, אולי אלה כבר יוגדרו באופן רשמי ויוכנסו לרשימת האתרים בתחרות. עד אז, אתם יכולים לשלוף כל תמונה של אום רשרש שיש לכם בבוידעם או ללכת לצלם חדשה, ואולי תזכו באיזה פרס.

התחרות מופקת בישראל על ידי מתנדבי עמותת 'ויקימדיה' ישראל, בשיתוף עם המועצה לשימור אתרים בישראל, ומידע נוסף עליה תוכלו למצוא באתר http://www.wlm.org.il

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש