נלחמים בעומס

מאת: רותם ג'קסון ● 29/8/2012 10:17 ● ערב ערב 2064
חדר ילדים הוא חדר עמוס בחפצים, צעצועים, מכשירים וספרי לימוד על אחת כמה וכמה כשבבתים רבים נאלצים אחים לחלוק את אותו החלל. לפיכך רצוי להפנות משאבים למציאת פתרונות לניצול מרבי של שטחי אחסון, ולאפשר אחסון חכם וחבוי של מצעים, צעצועים ומכשירים, באופן שייצור פינות ישיבה חכמות הנשלפות מהמיטה ושטחי משחק.
נלחמים בעומס

אחסון חכם

כיצד מנצלים כראוי שטחי אחסון? בשלב ראשון חובה להתייחס לפינות ולחללים השונים על מנת לנצל באופן מרבי את החדר ומקומות האחסון בו. ניצול מקסימאלי של חלל אפשר לרוב להשיג רק באמצעות שינוי התפיסה לגבי המיטה. הזמנים בהם מיטת הילדים הייתה רהיט שמשמש לשינה בלבד חלפו עברו ונדמה שמדובר ברהיט שיש בו אמירה עיצובית ומעמדית. כיום קיימות בשוק שלל אפשרויות של מיטות שיכולות להפוך גם לארון, ספריה, מדף, שולחן ובעתיד אולי גם לחללית. מיטות ילדים עם שטחי אחסון מהוות פתרון טוב לאחסון חפצים שפחות משמשים את הילד בחיי היומיום. כאשר יש יותר מילד אחד בחדר כדאי להשקיע מחשבה במיטת קומתיים מודולארית הניתנת להפרדה למיטות רגילות, או מיטה משולשת, המאפשרת שילוב של שלוש מיטות על שטח רצפה של מיטה אחת. המיטות המודולאריות המודרניות הביאו את הפתרון האידיאלי בניצול מרחב בחלל קטן והרחיבו את שימושן מלינה בלבד. המיטות הפונקציונאליות משמשות לשינה בלילה וביום מתקפלות כל אחת ומשמשות את הילדים למטרה שונה. מיטה אחת, בעלת מדף אשר עולה מעלה עם פתיחת המיטה ויורד למטה לגובה נוח ביום כאשר המיטה סגורה. מיטה שנייה, נסגרת לארון מדפים ומאפשרת מקום רב לאחסון. מיטה שלישית שיש בה גם ספרייה קטנה לאחסון צעצועים, פיצ'פקס וספרים, מגירות נסתרות למצעים, כריות ועוד. ומיטות קומתיים סטנדרטיות המוצבות ניצבות זו לזו, ועל ידי כך מתקבל משחק בהפרשי הגבהים ביניהן, המאפשרים מרחב אישי ושונה לכל ילד, וגם ניצול חלל מתחת למיטה הגבוהה יותר למשל לשולחן כתיבה. לילדים בגילאי גן - ארגז משחקים יפה ומקושט יכול להפוך את מלאכת הסידור למהנה יותר, וכך ילדכם גם ירוויחו משטח נוסף למשחקים. ילדים גדולים יותר, בגילאים 6-8 כבר הספיקו לצבור הרבה צעצועים. תוכלו לעודד אותם להיפרד מחלקם על ידי תרומתם לילדים נזקקים. אם בכל זאת ילדכם עוד לא בשל לפרידה תוכלו להעביר צעצועים ובגדים ישנים לאחסון בבוידעם. מה שחשוב לזכור הוא לפנות מקום לחיי היומיום של הילד.

מעצבים? לא חייבים חדש

ניתן לשדרג חדר ילדים בצורה מדהימה באמצעות שימוש באביזרים וסטיילינג בלבד. צביעה דקורטיבית, טפטים, תאורה נכונה ועוד, יכולים להפוך את החדר לחלום ובעלות נמוכה יחסית. ידוע למשל שטקסטיל מוסיף הרבה לחימום האווירה בחדר, וגם ידוע שעם השנים אנחנו אוספים פריטים ומאחסנים אותם ושוכחים שהם נמצאים שם. לכן לפני שאתם רצים לקנות חדש, העיפו מבט במחסן/במגירות/במדפים העמוקים ותראו מה מצאתם ולא ידעתם...

אלמנטים רצויים

שטיח גם בקיץ ועל אחת כמה וכמה בחורף, השטיח מחמם את האווירה ונוח בישבן כשיושבים ומשחקים על הרצפה. הוא ממלא את החדר ועוזר ליצור אשליה של חדר גדול יותר אם מציבים אותו לאורכו. השטיח יכול לעזור ליצור חלוקה בחלל לאזורים שונים לדוגמא: איזור משחקים על השטיח הפרוס ואיזור נפרד לפינת הצביעה והציור. וילונות אפשר לאוורר את הוילונות הישנים שיש לנו במגירה ולתלות מחדש, או, לקנות וילון חדש לבן, פשוט ונקי ועליו לחבר סיכות שבוודאי תוכלו למצוא במגירות של הילדים: פרפרים, פרחים, דובים או פיות. אם אין משהו כזה במגירה, אפשר להכין יחד עם הילדים קישוטים לוילון. בובות שימו על המדף כמה בובות חמודות שקניתם בעבר או שקבלתם מתנה ללידה כשהילדים נולדו: פיל, דובי, ארנב. סדרו אותן יפה אחת ליד השנייה, והנה לכם פינת חי יפה. כריות בטוח כבר קניתם המון כריות עד היום ואפסנתם חלק מהן. אז קדימה, להוציא ולפזר על הרצפה באיזו פינה, והנה לכם פינת קריאה/משחקים או סתם פינה כייפית להקריא ספר לילדים מדפים ועליהם ספרים, רדיו, או דיסקים. צבע חדש ידוע שצביעה מחודשת מעניקה לחדר את השינוי המיוחל. אם קשה לכם לבחור צבע חשבו על אלמנט מרכזי שילדכם אוהב - פיות, מלאכים, כדורגל, ים וכו וכך תקלו על עצמכם את מסע החיפוש. חשוב לא לבחור בצבע כהה מדי או דומיננטי מידי שיימאס כעבור זמן קצר אלא ללכת על כיוון ניטראלי ונעים יותר. מדבקות קיר מציעות פתרון קליל וגמיש לעיצוב חללים שיעוררו את הדמיון ושמחת החיים. מדבקות הקיר מאפשרות לכם לקבל פריט עיצובי במינימום מאמץ או מחשבה מרובה, פשוט הסירו את כיסוי המדבקה והדביקו אותה על כל משטח.


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש