חוק משפט

מאת: או-מד מדיקל ● 4/7/2012 21:40 ● ערב ערב 2557
עורך הדין, רפאל חזן
חוק משפט

הביטחונות המקובלים כיום הם:
- ערבות בנקאית - חסרונה טמון בכך שהיא בדרך כלל מוגבלת לתקופת זמן מסוימת. אולם ניתן לממש אותה בקלות.
- שטר חוב או צ'ק ביטחון - הבעייתיות הכרוכה במימוש בטוחה זו נובעת מהצורך לנקוט הליכי הוצאה לפועל, על מנת לממש הבטוחה .
- רשימת ערבים המתחייבים להבטחת חובו של השוכר. אם תנקטו שיטה זו, יש לברר היטב כי הערבים מודעים לאחריותם. מומלץ להשתמש בשיטה זו בנוסף לשיטות האמורות .
לפני עריכת החוזה יש לתעד את מצב הדירה באמצעות רישום פרוטוקול וצילום הנכס. ההליך חיוני בעיקר כאשר הדירה נמסרה לאחר שיפוץ או צביעה, או כאשר יחד עם הדירה נמסרים אביזרים שונים.
זכויות הצגת הדירה לשוכרים עתידיים
בנוסף לזכויות הרגילות שמאפשרות לבעל הדירה להיכנס אליה מעת לעת ולבדוק אותה, מומלץ לכלול בהסכם השכירות הוראה בדבר כניסה לדירה לצורך הצגתה לשוכרים חלופיים או אפילו לרוכשים פוטנציאליים.
אחריות על נזקים
הסכם השכירות חייב לכלול גם הוראות הקובעות את תחומי האחריות שבין השוכר והמשכיר בנוגע לנזקים או תקלות בדירה. לרוב, אחריותו של המשכיר באה לידי ביטוי במחויבותו לתשתיות בדירה, בעוד שכל גרימת נזק בדירה היא באחריות השוכר.
ביטוח
מומלץ לרכוש פוליסת ביטוח לדירות מגורים הכוללות את המרכיבים הבאים: אחריות בפני נזקי רכוש, גניבה, נזקי צנרת והצפה, וכן ביטוח נזקי גוף לצד שלישי. חלוקת תשלומי הביטוח בין השוכר למשכיר הוא נושא בעייתי, שיש לסגור אותה בשלב החוזה לשביעות רצונם של הצדדים.
תשלום דמי השכירות
אחד הדברים החשובים הוא להבטיח כי תשלומי השכירות ישולמו במועדים הקבועים, ברורים וידועים בהסכם השכירות. יש אינספור שיטות להגדיר את נושא התשלום, כמו תשלום מלא מראש (תוך מתן הנחה מסוימת), תשלומים מרוכזים מראש לתקופות של כמה חודשים, מתן צ'קים דחויים לכל חודש או הוראת קבע.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש