מופע שכולו כיף

מאת: אסטר שטרית ● 13/6/2012 09:03 ● ערב ערב 2554
שבוע הבא זה קורה. 200 תלמידות מוכשרות מבית הספר המקצועי לריקוד בראשות ענבר כהן תעלינה על הבמה למופע 'כיף', מופע סוף השנה שיחזיר לכם את האנרגיות לגוף. יום רביעי, 20.06.12, תיאטראות אילת - תרשמו לפניכם
מופע שכולו כיף

בגדים, מוסיקה ותאורה צבעונית - וכל זה על במה אחת. 200 בנות תעלינה על הבמה ביום רביעי הבא להציג בפני הקהל הרחב את מופע סוף השנה, 'כיף', שעבדו עליו כל כך קשה במהלך השנה. במופע אחד אפשר יהיה לראות את כל התלמידות, בכל הגילאים ובכל סגנונות הריקוד, ואם לא די בכך, גם ענבר כהן (27), בעלת הסטודיו, תעלה להופיע עם הבנות לריקוד מסחרר. "אני לא מוכנה לוותר על הבמה", מספרת כהן. "לרקוד עם התלמידות על במה אחת מהווה דוגמה עבורן וכך גם הקהל יוכל לראות אותי בפעולה".

הרקדן האוטומטי


חמש שנים עברו מאז פתחה ענבר כהן את הסטודיו לריקוד במערב שבע. ענבר, שרקדה כל חייה, החלה ללמוד באופן מקצועי את כל סגנונות הריקוד רק בשנת ה-20 לחייה, וכיום, יחד עם עוד שישה מורים מוכשרים (קרי סמית, תות מולאור, איתן שטרית, אביגיל לאו ושיר שקרוקה), היא מנהלת סטודיו לריקוד, בו רוקדות 200 תלמידות בכל הגילאים את הסגנונות השונים: בלט קלאסי, בלט מודרני, היפ-הופ, סטריט-ג'אז, פרי-סטייל, פופינג, מחול מזרחי וסטפס. "יש תלמידות מבוגרות ממני", מודה כהן. "כל מי שרוצה לרקוד ולא מפחד מאתגר מוזמן לבוא. תלמידות המודרני והסטפס נבחנות מידי שנה על ידי בוחנת שמגיעה מהאקדמיה הבינלאומית למחול IDTA עובדות מאוד קשה ומשיגות ציונים מעולים. הבנות שמקבלות את הציון הגבוה ביותר-90, מקבלות ממני מלגת לימודים לשנה הבאה. אני אוהבת לתת מעצמי למי שמשקיעה".

בדצמבר האחרון, פתחה כהן את להקת הייצוג של הסטודיו 'קולפס', המורכבת מ-12 תלמידות שבחרה. התחרות הראשונה בה השתתפו היתה תחרות 'רקדן נולד' של משרד החינוך ולהפתעתן הגיעו לשלב הגמר הצפוי להיערך בחודש אוגוסט הקרוב. "פתחתי את הלהקה כדי שיהיה לתלמידות מטרה אליה תשאפנה להגיע וכדי שתהיה לסטודיו להקה מייצגת", מסבירה כהן. "הלהקה מורכבת מבנות בגילאים 12-28. מדהים לראות ילדה בת 12 רוקדת לצד חיילת בת 20 ולא להרגיש בהבדל ברמה, כולן טובות. גם המראה של ילדה לצד אישה מרהיב. כל אחת מהרקדניות מוסיפה את הצבע שלה לריקוד וזה מאוד מיוחד בעיניי". מעבר לשיעורי הריקוד האינטנסיביים, עוברות בנות הלהקה שיעורי פילאטיס המחזקים ומייצבים את הגוף. "לדעתי, כל רקדנית צריכה את זה ולכן כל מי שמייצגת את הלהקה מחויבת להשתתף בפילאטיס התורם לחיזוק הגוף", מסבירה כהן.

רוקדים בכיף


לאחר שעות ארוכות של חזרות אינטנסיביות בסטודיו, מופע סוף השנה של בנות הסטודיו לריקוד בראשות ענבר כהן יוצא לדרך. במופע זה, להבדיל מרוב מופעי המחול השנה, אין חלוקת מופעים לפי גיל. במופע אחד תעלינה כל 200 התלמידות לרקוד ולרגש את הקהל. "כל עוד אני מצליחה לא לפצל את המופע אני מעדיפה את כולן יחד", מספרת כהן. "כך הבנות מרגישות את האיחוד והגיבוש ביניהן יותר והכימיה על הבמה נהדרת, כולנו משפחה אחת גדולה. במופע זה ההורים יכולים לזכות לראות גם את הילדות וגם את הבוגרות, ולהבין את ההתפתחות המקצועית שנעשית עם השנים".

למה בחרת לקרוא למופע 'כיף'?
"השם נובע מסוג של תהליך שאני עוברת בחיים", היא מסבירה. "החיים הם מתנה ולא מובנים מאליהם. אנשים לרוב שוכחים לעצור לרגע ולהסתכל על מה שיש לנו. אנחנו 'שמים דגש' על מה שפחות טוב לנו ולדעתי צריך להגיד תודה על מה שיש, על כל יום שאנחנו פה. לפעמים צריך לעצור בתוך כל השגרה ולשים לב לפרטים הקטנים היפים בחיים ולא לקחת אותם כמובן מאליו. בעקבות זאת, כל המופע צבעוני וגם השירים שבחרתי מסתדרים עם המסרים שאני רוצה להעביר. הכנסו לפרופורציות ועשו כיף, זאת הגישה שלי לחיים".

יום רביעי, 20.06.2012
תיאטראות אילת, שעה: 18:30
כרטיסים ניתן לרכוש בקופות ובטלפון מספר: 08-6315554, 054-6554884
עלות כניסה: 35 שקלים

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש