הפורום לשיוויון

מאת: או-מד מדיקל ● 30/5/2012 22:57 ● ערב ערב 2552
אורלי פיסטול נציגת הפורום באילת
הפורום לשיוויון

בזמן האחרון אנחנו שומעים הרבה על שרות שווה לכולם, שוויון בנטל וכולם מדברים על חוק טל.
בואו נעשה סדר בבלאגן כדי שכולנו נדע ונבין מה בדיוק קורה
איך הכל התחיל? שאלה זו הפניתי למירי בראון, יו"ר ומקימת הפורום שהסבירה לי:
"ביולי 2007 נדהמתי לשמוע כי הכנסת החליטה להאריך שוב את חוק טל, המאפשר רק לציבור החרדי פטור מגיוס ושרות, וזאת שנה לאחר מלחמת לבנון השנייה בה נהרגו מעל 100 מחיילי צה"ל. כבר אז הוכח שכמות המשתמטים מגיוס נמצא במגמת עלייה מתמדת: החלטה זו נוגדת את חוק שירות ביטחון חובה וגרמה לי ולחבריי, הורים לחיילים קרביים, לצאת למאבק נגד תופעת האי שירות על מגוון סיבותיה ולדרוש את חלוקת הנטל באופן שוויוני על כלל הציבור".
אלה הסיבות שהניעו את מירי, אמא לארבעה ילדים מהמרכז, גננת במקצועה, ואת חבריה, כבר לפני קרוב לחמש שנים, להקים את עמותת הפורום לשוויון בנטל. עמותה המובילה בימים אלה את המאבק בעד שירות שווה לכולם, עמותה הנמצאת כעת בכותרות בפעילותיה להסדרת חוק אלטרנטיבי משמעותי לחוק טל שבוטל, בין השאר בעקבות הבג"ץ שהעמותה עם ארגונים נוספים הגישה.
הפורום לשוויון בנטל הינה עמותה חברתית, א- פוליטית שהוקמה על ידי אזרחים מודאגים במדינה. כולם פועלים בה בהתנדבות. העמותה חרתה על דגלה להביא לשוויון אמיתי בין אזרחי מדינת ישראל בכל הנוגע לחובת הגיוס לנוכח נתונים שמראים כי רק 47% מבני ה-18 מתגייסים. אנו נותרנו מעטים אך נחושים הנושאים בנטל השירות הסדיר והמילואים שמתנדבים במהלך חיינו למען חברה צודקת, מתוקנת ושוויונית, סוחבים על גבנו רבים אחרים הן מבחינה ביטחונית והן מבחינה כלכלית.
אנו בעמותה טוענים כי כל שכבות האוכלוסייה בישראל נדרשים לתרום למדינה בה הם חיים ונהנים מזכויות אזרח ומשרותי מדינה.
על פי התחזית בעוד פחות משני עשורים מגזרים שלמים במדינת ישראל יכפילו את מספרם מפאת ריבוי טבעי. האם גם אז נמשיך לשאת אותם על כתפינו? אנו מאמינים כי רק שינוי שיבוא מהעם יצליח לחולל את המהפכה החברתית הנחוצה כל כך ורק חקיקה היא הדרך היחידה לעשות כך.
מגזר שלם לא לוקח חלק בנטל תחת חסות החוק, בגלל סחיטות קואליציוניות .
יש בפורום חבר'ה חרדים ששרתו בנחל החרדי והם עצמם אומרים שזה ניצול ציני של כח פוליטי. הם עצמם מודים שהמצב הנוכחי הורס גם אותם כלכלית.
זהבה אלון, אחת מתוך שלוש הנשים שמובילות את פורום השוויון בנטל, מורה לתנ"ך ומתמטיקה מספרת שכאשר היא נכנסה להריון בעלה רצה שזה יהיה בן, אך היא התפללה לבת רק בגלל הגיוס הצבאי. "לא ישנתי בלילות בגלל הדאגה לבני. הוא שירת בהנדסה קרבית והתעסק עם חומרים מסוכנים". זהבה מספרת ומוסיפה "שיו אני שוב לפני התחרפנות. עברה שנה מאז שהשתחרר ותיכף יקראו לו למילואים..."
אני רוצה להדגיש שהמאבק לשיתוף בנטל מופנה לא רק נגד החרדים, אלא גם כלפיי ערביי ישראל וסתם משתמטים. אנחנו דורשים שכולם יישאו בנטל: חילונים, חרדים, ערבים ונשים. מי בצבא ומי בשירות לאומי/ אזרחי.
בהמשך אסביר מה הוא חוק טל והשלכותיו גם במגזר החרדי.

אתם מוזמנים למסור את פרטיכם במייל המצוין למעלה כדי להשתייך לכל עשרות אלפי תושבים בארץ שכבר חתמו על העצומה (שמופיעה השבוע בעיתון 'ערב ערב') ורוצים שינוי.

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש