לכל איש יש שם

מאת: או-מד מדיקל ● 30/5/2012 14:29 ● ערב ערב 2552
מאת: דסורית נהלל / שנתנו לו הורי. ונתנו לו עונות השנה. אבל גם כזה שהוא יכול לתת לעצמו במתנה. כל הדברים שצריך לדעת בדרך לשינוי שם על פי הנומרולוגיה
לכל איש יש שם


תמונת כתבה


כאשר מכינים מפה נומרולוגית, עולה לעיתים השאלה האם להשתמש במפה בשם המופיע בתעודת הזהות, או שמא בשם בו משתמשים כלפינו ביום יום. שהרי לא תמיד יש זהות בין השניים. ובכן, הפתרון הנכון הוא כי יש לקרוא את המפה הנומרולוגית של השם המקובל בחברה, כלומר בזה אותו משמיעים בקול, שכן מה שמעניק לשם את תכונותיו, הוא התדר האנרגטי שלו, ואותו מקבלים רק באמצעות הגייה של האותיות ותנודות הקול. השם מקבל את האנרגיה הספרתית שלו באמצעות שני אלו. כך היה למשל עם שמו של יעקב אבינו, שערכו הגימטרי הוא 2, כלומר מספר המסמל רישות, פשרה, סלידה ממריבות ויכולת בתיווך במצבים רגישים. ואכן יעקב מתקשה להתמודד עם אחיו עשיו, ובורח מפניו, עד שאלוהים מתערב ודורש ממנו לשנות את שמו לישראל, שערכו הגימטרי 1 – שהוא מספר המייצג מנהיגות, אסרטיביות וביטחון עצמי. ואכן התנ"ך מציין כי תשעה ירחים אחרי שינוי השם, פסק יעקב מלברוח מפני עשיו, שכן גם זאת יש לדעת, שינוי השם מתרחש, ממש כמו הריון, רק לאחר תשעה חודשים ממועד השינוי בפועל. אחרי הכל זוהי לידה לכל דבר ועניין. דוגמה אחרת היא מאברהם אבינו, ורעייתו שרה, שהתחילו את חייהם כאברם ושריי. מאחר ותעודות זהות לא היו קיימות בימים ההם, ברור כי אנשים קיבלו את משמעותו של שמם באמצעות האופן בו נקראו בקול. בתוספת האות ה' בשני השמות, שהפכום לאברהם ושרה, קיבלו השניים את יכולת הילודה שנבצרה מהם עד אז. האות ה' אכן מסמלת הולדה.
רבים שואלים את השאלה השגויה, "האם שמי טוב?". התשובה על כך היא שאין דבר כזה שם שאינו טוב, יש רק שם שאינו מצוי בהרמוניה עם תאריך הלידה, אותו כאמור לא ניתן לשנות. נקודה חשובה נוספת שעליכם לדעת בטרם תחליטו לשנות את שמכם, היא ששינוי השם אינו משנה את הגורל, אלא רק מעניק לאדם תכונות שיכולות לסייע בידיו להתמודד עם גורלו ועתידו. זו גם הסיבה בעטיה יש לבחור שם לתינוק, רק לאחר שנולד ולא לפני כן, אז הוא עוד מצוי בחזקת אמו.
אז מהי אותה הרמוניה אחריה אנו תרים בין התאריך הקבוע, לשם הניתן לשינוי? בואו נניח לרגע והמספרים המייצגים את תאריך הולדתו ביחד עם מספר 'שביל הגורל' שלו, שניים מהמשמעותיים ביותר שבנתונים הנומרולוגיים על אדם, יוצרים זווית בלתי הרמונית זה עם זה. נניח שהם מצביעים על קושי, או על רגישות יתר כלשהי, במקרה כזה, ניתן לבחור שם 'קליל' יותר שיחייה בהרמוניה עם תאריך הלידה ה'קשה'. המטרה היא שהשם יאזן את תאריך הלידה ולהיפך.

אז למה עליכם לתת את הדעת כשאתם מחליטים לשנות שם או להוסיפו:
*קודם כל, שניתן לעשות כן אחת לשמונה שנים, על פי חוקי מדינת ישראל. אם תחליטו לשנות בתדירות גבוהה יותר, תזדקקו לקבלת אישור מהיועץ המשפטי לממשלה. לכן רצוי שתשקיעו זמן ומחשבה. שם זה לא עניין של מה בכך ולא מחליפים אותו כמו גרביים. זה עלול להיות הרסני ממש כמו ירידה מנכסים. אחרי הכל שם הוא נכס.
*כלל חשוב ומוכר לא פחות הוא זה הדורש כי השם לא ירכיב מילים לא מקובלות על פי הקבלה כמו 'מת'. כך הוא הדבר גם בכל הנוגע לחיבור האותיות הראשונות של שם האם והילד. גם כאן יש לשים לב שצירופן לא יוצר מילה אסורה בשימוש המלמדת על מוות או סוף.
*כמו כן, מומלץ שהשם יורכב מיותר משלוש אותיות, ולפחות שתי אותיות אהו"י, אף שמכאן אין להסיק כי שם בעל שתי אותיות הוא בהכרח רע או בעייתי. לשם בדיקה של זה, נצטרך להצליבו עם עץ החיים הקבלי בהצלבה לשם המשפחה.
*יש להקדיש זמן ולבדוק שהשם יהיה בהרמוניה עם תאריך הלידה
*לא ישנה אדם שם ללא סיבה. הקריטריונים לשינוי שם הנם אלו:
א.אדם שנקרא על שמו של אדם אחר שמת בנסיבות טראגיות או בגיל צעיר.
ב.לילד עד גיל 13 שאינו חש בנוח עם שמו מותר לשנות את שמו.
ג.במידה וגבר הגיע לגיל 40 וטרם התחתן.
ד.במידה ואישה הגיעה לגיל 40 והיא טרם הפכה לאם.
ה.כאשר הוספת השם מטרתה לסייע לאדם בהתמודדות עם מחלה, לשם הענקת שמירה וכוח.
ו.וכמובן, יהודי שעולה לישראל ומבקש לעברת את שמו, גם לו מותר לעשות כן, שכן המעבר ממדינה למדינה משול ללידה מחדש.
*החלטתם לשנות שם? היעזרו במקובל או בנומרולוג מנוסה, ואולם העדיפו תמיד לבוא עם השם שאתם הכי הייתם רוצים עבורכם, אל ברי הסמכה שיבדקו את מידת התאמתו – וזאת משום שבסופו של דבר, כשהדברים מגיעים לבחירת דבר אינטימי כמו שם, אין תחליף לצו הפנימי שלכם, היודע בשכנוע עצמי מלא, מהו השם הנכון לייצג אתכם. בקיצור, האזינו לעצמכם.

אמא יודעת הכי טוב


מעשה הבריאה הוא דבר נפלא ופלאי. כאשר נולד תינוק בתום תשעה ירחים, מבקשים לו הוריו את הטוב ביותר. בקשתם היא להגן ולגונן עליו ולייצר עבורו מצע רך לקראת הבאות. ובכן בחירת השם היא האקט המשמעותי הראשון בדרך לשם. עוד לפני המטפלת או הגן, ואפילו המובייל, מגיעה בחירת השם, שהיא מאורע חשוב בחיי המשפחה. זוהי אחריות גדולה ומחייבת ועל כן אין להקל בה ראש. שם הוא דבר חשוב ביותר עבור תינוק, שכן האותיות הן תדרים, אותם ישלח אל סביבתו בכל יום, באמצעות הקראת שמו בקול. באופן שבו יקראו לנו כך גם נתייחס אל עצמו ולכן גם כך נהיה.

בקבלה היהודית מאמינים כי כל ילד מגיע לעולם עם שמו, והשכינה לוחשת אותו על אוזנה של אמו. כל שעלינו לעשות הוא להתבונן בילד והשם יבוא בעצמו. אנחנו למעשה נתפסים ככאלו שרק מכריזים על השם שהיקום בחר לתינוק. בחירה של ממש אין לנו. לפיכך, ישנם מספר טיפים שיסייעו לכל אם להקשיב לקולות היקום שיסבירו לה מהו שמו של תינוקה:
במידה ואת מיניקה, עשי כן כשאת שכובה בנוחות במיטה, בחדר המנותק מגירויים חיצוניים. זה אומר שדאגי לכך שלא תופרעי ושהנייד יהיה כבוי ומחוץ לחדר. התדרים שלו אינם טובים לתינוק ולך. במהלך ההנקה, בקשי תשובות מהיקום. במידה ויש לך שם שכבר חשבתם עליו, שאלי את היקום האם אכן זהו השם הנכון. במידה ואין לך שמץ, בקשי מהיקום הכוונה בבחירה. במידה ואתם מתלבטים בין כמה אופציות, שאלי איזו מהן המתאימה יותר. וזכרי. לאם יש אוזן טובה יותר מלאב לשמוע את השם הנכון מהיקום, ולכן היא גם זו הפוסקת אחרונה בנושא. היא ולא האב. נסי לנמנם תוך כדי שאת מניקה, אפילו הירדמו יחד את ותינוקך ותראי שתקומי עם תשובה. היקום יעביר לך את השם הנכון במהלך השינה. נשמע הזוי? בדקו. זה עובד. מיליון אמהות שחלמו את שמו של תינוקם לא יכולות לטעות. ומה קורה אם את עדיין לא שלמה עם התשובה שקיבלת? חזרי על הטקס שוב. אחרי הפעם השנייה כבר תדעי בוודאות מהו השם הנבחר. בדוק.

הנה כמה טיפים לבחירת שם 'טוב’


בחרו שם בעל משמעות חיובית. ילדה בשם יפה תרגיש יפה גם אם אינה מלכת היופי, ממש כשם שילד בשם דובי עלול לחוש מסורבל ודחוי גם אם אינו יוצא דופן במשקלו. למילה יש כוח, וכשאתם מכנים את ילדכם בשם, הוא מושפע מכוחו.
טוב לשבץ אותיות אהו"י בשמות, שכן הן אלו המחברות אותנו עם הפנימיות שלנו, שהיא בעצם האלוהות. המלצה זו מקבלת משנה תוקף במקרה שבו אין אותיות אהו"י בשם המשפחה.
שם של נפטר? מאוד לא מומלץ. במיוחד במידה והמוות היה לא טבעי או לא בשיבה טובה. יש דבר כזה קארמה לא טובה שעוברת עם שם של נפטר.
והכי חשוב – אל תבחרו שם בטרם הלידה. הנומרולוגיה בוחנת את שמו של התינוק רק מרגע הלידה, שכן עליו להבחן בצמוד לתאריך הלידה. לפיכך לא ניתן לבחון את המספר הנומרולוגי של השם בטרם הלידה. פשוט שמרו את הרעיונות שלכם לעצמכם, וכשייוולד התינוק, בחנו אותם מול התאריך וראו איזה מהן הוא הטוב ביותר.
יצד נחשב את מספרנו הנומרולוגי?
למספרים ישנה עוצמה, כוח ומשמעות שכולה אנרגיה. היום, החודש והשנה בהם נולדנו מהווים את נתיב חיינו ואת מספר הגורל שלנו:
נתיב החיים מחושב על ידי חיבור יום הלידה, חודש הלידה ושנת הלידה, וצמצום התוצאה לספרה אחת.

לדוגמה:
שאול נולד בתאריך 2.4.1973
לפיכך נתיב החיים שלו יהיה:
2+4+1+9+7+3=17
נצמצם את הספרות:
7+1=8
ולכן נתיב החיים של יששכר הוא המספר 8

כדי למצוא עם זאת את המספר המייצג את שאול, יש להוסיף לכך את שמו הפרטי ושם משפחתו, רק שלושת אלו יחד יהוו את המספר הנומרולוגי המאפיין אותו. אם נניח כי שמו המלא של שאול הוא שאול לוי, הרי שמספרו הנומרולוגי יהא:

שאול:
3+1+6+3=13
נצמצם: 1+3=4

לוי:
3+6+1=10
נצמצם: 0+1=1

ובצרוף תאריך הלידה:
8+4+1=13
נצמצם:
1+3=4 וזהו מספרו של שאול.

חכמת המספרים


אז מהי המשמעות הסמלית של כל מספר בנומרולוגיה?
לכל מספר המאפיינים שלו, אשר מייחדים אותו מכל השאר. מטרת הנומרולוגיה היא להביא מאפיינים אלו לכדי ביטוי באופן שיתרום ויאזן את מושא השם. בין אם הוא אדם או עסק. מאחר וחיינו אינם מאוזנים מטבעם, לעיתים נזהה עודף או חסר בתכונה מסוימת, אשר בעזרת שינוי השם, נוכל לפצות עליה ולהביאה לאיזון הרצוי.

מספר 1
מאפייניו: מנהיגות, עצמאות, הובלה, רצון להשפיע, אסרטיביות, מעשיות, זיכרון, מיקוד,
דומיננטיות, אקטיביות, כוח רצון, משימתיות, התחלות חדשות, ריכוזיות, ניהול, יחידנות.
אתגריו: שתלטנות, איטיות, שחצנות, חוסר סבלנות, התבטלות עצמית.

מספר 2
מאפייניו: הכלה, קבלה, אמפתיה, שיתוף פעולה, פשרנות, צורך בשייכות, עבודת צוות, רגשנות, עדינות, פאסיביות, רכות, צורך בחום ואהבה, חשיבות ליחסים בינאישיים.
אתגריו: ערך עצמי נמוך, נטייה למצבי רוח, ותרנות וקושי לשים גבולות.

מספר 3
מאפייניו: ביטוי עצמי, יצירתיות, סקרנות, צורך להוציא לפועל ולממש, צורך בחברה
ותקשורת, חוש הומור, כושר מסחר ושיווק, אופטימיות, יכולת להעביר ידע.
אתגריו: כפייתיות, קורבנות, ציניות, תקיעות, קורבנות.

מספר 4
מאפייניו: יציבות, צורך בשגרה, סדר, חוקים ומוסכמות, קצב איטי, משמעת, חיבור
לשבט ולמשפחה, פרנסה, חשיבות לעבודה, כסף, חומר, אמינות ונאמנות.
אתגריו: נוקשות, קפדנות, תקיעות, היאחזות במסגרות, העדר יציבות כלכלית.

מספר 5
מאפייניו: תנועה וניידות, שמחת חיים, עניין במגוון תחומים, צורך בשינויים, גיוון, חברותיות,
קסם אישי, חשיבה אינסטינקטיבית, יחידנות, חדשנות, צורך בחופש.
אתגריו: שטחיות, היפראקטיביות, כובד, פזיזות, קושי להתחייב ועוד.

מספר 6
מאפייניו: נתינה, מסירות, ביתיות, אהבה, זוגיות, צורך בהרמוניה ואסתטיקה,
פתיחות, חיבור למוסיקה, מתן שרות, אהבה ללא תנאי, אמפטיה וסימפטיה,
אתגריו: הססנות, ריצוי הזולת, עצלנות, פחדנות, דאגנות, קנאה ומרירות.

מספר 7
מאפייניו: למידה, נטייה למיסטיקה, צורך במרחב, מודעות עצמית, חשיבה אנאליטית, אינטואיציה, חיפוש עצמי, חיבור לטבע, חוש אבחנה וביקורת, יכולת קליטה, עדינות רגשית, אספנות, חקרנות נוסטלגיה.
אתגריו: פיזור, בדידות, ביקורת עצמית, ציניות, רגישות יתר.

מספר 8
מאפייניו: שליטה ודיוק, צורך בהגדרות, ארגון, הישגיות, פרקטיות, התמדה, השקעה,
פתרון בעיות. צורך בפרגון והכרה, חשיבות למעמד ולכסף, אמינות, מוסריות,יכולת לחבר בין חומר לרוח.
אתגריו: נקמנות, שתלטנות, צדקנות, הססנות, תקיעות, חוסר גמישות.

מספר 9
מאפייניו: חמלה, ישירות, חום, אכפתיות ,נדיבות, יושר, צדק, לוחמנות, הקרבה, מנהיגות, טוטאליות, יכולות מיסטיות, אינטואיציה, תחושה של שליחות.
אתגריו: ילדותיות, שתלטנות, אגרסיביות, חוסר סובלנות, חוסר שליטה עצמית,ילדותיות.

לסיכום:
חשוב כי תזכרו שכל מספר מאפיין מגוון רחב של תכונות, ואולם המספר שלנו לעולם אינו מורכב ממספר אחד, אלא הוא תצריף של כמה מספרים, המבטאים יחד תצריף נומרולוגי. רק הבנה של המפה הנומרולוגית, תוכל להעניק לנו הבנה עמוקה אודות השפעת המספר שלנו על חיינו. על כך נרחיב במדורים הבאים.
כוחן של האותיות:
א - מסמלת עוצמה, אנרגיה ואיזון. א = אור. זוהי אות המסמלת תקשורתיות.
ב – מסמלת בית ומשפחה, ב = ברכה.
ג – אות דינמית ופעלתנית, ג = הצלחה וגאולה.
ד – היא ביטוי הרחם הקוסמי - מסמלת לידה ופתיחה להגשמה נעלה יותר.
ה – מעניקה לאדם אור, שמירה אלוהית, ידע והבנה, ה = כוחו של הפרסום.
ו – זוהי אות מקשרת ומחזקת, המעניקה לאדם יציבות בחייו.
ז – אות מבורכת המסמלת את יום השבת, מעניקה תקשורת טובה, מספקת שינויים ומייצגת הבנה.
ח – מסמלת חיוניות וחיים, חן, כוח ורחם.
ט – רוחניות, טוהר וטוב, השאיפה להיות במרכז העניינים, כושר ביטוי.
י – אות חיובית שמעניקה רעיונות, התחדשות, חריצות וכוח.
כ – גם כן אות של כוח, הצלחה, הגשמה ושגשוג,
ל – מסמלת את הלמידה, לב = מקור הנדיבות והחכמה.
מ – מסמלת את התת מודע, המודעות, מרץ וכוח, עזרה לזולת ורוחניות ברמה גבוהה.
נ – מסמלת את הנס, המיניות המתפרצת, היצירתיות, ואף את המשיכה לעיסוק במיסטיקה ובנסתר.
ס – מסמלת את חוש הצדק, אהבת המרחב והחופש, אך גם אומץ ועקשנות.
ע – מבטאת ראיה רוחנית, מאפשרת לאדם להוציא דברים מהכוח אל הפועל, מייצגת שאפתנות.
פ – כושר ביטוי, אות של רגש ואהבה, יופי, הן במישור החומרי והן ברוחני.
צ – מסמלת את אהבת הזולת, חסד וצדקה, צ = צדק.
ק – מייצגת קבלה, פרקטיות ורצון להתעלות מעל החומר, זהו למעשה התדר המחבר בין היקום לנשמה.
ר – זהו כוח הרצון, לו כוחות מגנטיים עוצמתיים, אות זו מעניקה תנופה לאדם, ומאפשרת ולו פוטנציאל רוחני.
ש – היא סמל לשמיים, שפע, שכינה, זוהי אות בעלת כוח ועוצמה רבים.
ת – היא היציבות. הבית האדמה. טוב הלב והמשפחתיות. אך גם סמל לתת המודע


תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש